Pozdravljeni
1) Ne vem kje naj začnem ampak ja. No pač ko sem v šoli komaj čakam da pridem domov ker mi je tak brezveze in se ne počutim dobro saj se družim le vedno skos vsak dan le s eno in isto sošolko. Na splošno so me ostali izrinili iz družbe. Nisem v nobeni razredni skupini na snapchatu ne kaki manjši grupi pač nobene skupine nimam. Letos imamo valeto včasih kdo pove kaj učitlom midve s to sošolko pač nič ne veva o valeti in na splošno tudi ostalih stvareh. Zelo mi je hudo ko gledam slike na Instagramu kako se vse ostale družijo se smejijo imajo fajn jaz pa nimam nikogar za se zabavati razen sebe in telefona. Pač vedno se zjokam.
Ampak kaj sploh lahko naredim? To se dogaja že od začetka 8 razreda zdaj pa sem v 9. Torej leto in pol. Saj sošolk ne morem prisiliti da se družimo ne morem se vključiti. Včasih zasledim na vaši strani da moraš take stvari povedat osebi ki ji zaupaš ampak komu ? Pač itak ne je preveč strah in sram da bi to komu govorila pa še vedno bi se zajokala kar je problem št. 2
2)  pač zelo pogosto in za najmanjše stvari včasih sploh ne vem zakaj se zjočem. Primer: lani smo meli neka predavanja o nasilju jaz sem sem zraven jokala sploh ne vem zakaj? Pač zakaj? Hudo mi je bilo za te ki se jim dogaja to al nevem. Na koncu me je tista ženska vprašala če je kaj narobe itak da sem ji rekla da ne ampak zakaj sem se potem na polno jokala? Pač nevem hudo poslušat take stvari zato se jim umikam. Tudi kaki filmi, serije me naredijo čustveno, zato jih sploh več ne gledam običajno grem na tik tok, saj tam ni kaj kar bi me spravilo v jok.
Kaj naj storim?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo. Zgolj predstavljam si lahko, kako težka je situacija, s katero se srečuješ, z izključenostjo od sošolcev na eni strani in čustvenimi odzivi v obliki joka ali umika na drugi, ki le še dodatno prispevajo k tvoji stiski.
Če se najprej osredotočiva na tvoj prvi problem, praviš, da ne veš, kaj storiti, saj te sošolci izločujejo iz družbe, tako v šoli kot zunaj nje, pa tudi iz pomembnih informacij. Pri tem se sprašujem, kaj je privedlo do teh okoliščin; če prav razumem, so se namreč stvari, kot jih opisuješ, začele okoli leto in pol nazaj. Kakšni bi rekla, da so bili v razredu odnosi pred tem? Se je morda takrat zgodilo kaj, kar je vplivalo na te odnose? Vsekakor pa ni prav, da sta s sošolko izključeni iz dogajanja in razrednih skupin, kjer se morebiti dogovarja tudi o stvareh, ki se vaju neposredno tičejo (kot je valeta). Pomembno je, da imate vsi tako dostop do informacij kot možnost soodločanja.
Res je, kot praviš, da drugih ne moreš prisiliti, da se družijo s teboj. Lahko pa se osredotočiš na odkrivanje sebe, kar ima svoje koristi tudi v medosebnih odnosih. Razmisliš lahko o stvareh, ki te veselijo in izpopolnjujejo, morda tudi tistih, ki si jih vedno želela preizkusiti, a te je kaj zaustavilo. Delo v smeri lastne rasti in interesov ti lahko pomaga graditi samozavest, hkrati pa odpira nove priložnosti za spoznavanje drugih. Je na šoli morda kakšen krožek, v katerem se “vidiš”? Kakšna druga obšolska dejavnost, ki ti pride na misel? Aktivnosti, kjer imamo podobna stališča ali interese kot drugi vključeni, lahko namreč podprejo in olajšajo sklepanje novih prijateljstev; hitreje na primer najdemo pogovorne teme, pogosteje pa delujemo tudi v smeri enakega cilja. Na ta način lahko spoznaš tudi vrstnike_ce zunaj svojega razreda ali šole. Morda lahko zraven povabiš tudi sošolko, s katero se že družita. Navsezadnje pa so lahko skupna zanimanja potencialno dober »material« tudi za začetno navezavo stika z drugimi sošolci_kami.
Kot drug problem omenjaš, da te pogosto in že najmanjše stvari spravijo v jok. Pri tem podaš primere, kot so poslušanje predavanja o nasilju ali ogled določenih filmov, serij. Popolnoma normalno je, da določene vsebine v tebi vzbujajo negativne občutke. Ti se lahko izrazijo tudi v obliki joka, še posebej, ko so tematike čustveno močne, npr. nasilje, oziroma takšne, da jih zaznavaš kot osebno pomembne. Nič ni narobe, če stvari “začutiš” globlje kot drugi, prav tako pa je jok pogosto zdrav način sprostitve čustev.
Kot si ugotovila, lahko v podobnih situacijah pričnemo tudi z iskanjem načinov, kako te občutke zmanjšati, z namenom zaščite pred njihovim vplivom. Pri tem te vabim, da – ko se to naslednjič ponovi – spremljaš lastne misli, saj ti lahko te pomagajo razumeti, zakaj se tako počutiš. Če želiš, lahko ugotovitve tudi podeliš.
Kot si izpostavila tudi sama, nam je pogosto lažje, ko se o svojih težavah pogovorimo z drugimi. Vzemi si čas za razmislek. Ko boš pripravljena, se lahko obrneš na primer na ožje ali širše družinske člane, vedno pa so ti na voljo tudi šolska svetovalna služba ter učitelji. Razumem, da ti lahko to vzbuja občutke strahu ali sramu. Ko z okolico podelimo svoje notranje občutke, namreč tvegamo to, da nas ta ne razume, nam ne verjame ali nas zavrne. Tudi zato je pomembno, da izberemo osebo, ki ji zaupamo. Takšen pogovor lahko predstavlja prvi korak v smeri rešitve problema s tem, da osvetli njegove prej neopažene vidike ali nove načine, kako stvari izboljšati.
V kolikor ti bolj ustreza, so tukaj zate tudi razna društva in organizacije, svetovalni centri za otroke in mladostnike v tvojem kraju, brezplačne ter zaupne svetovalne linije (npr. TOM telefon, Klic v duševni stiski), navsezadnje pa tudi mi. V primeru dodatnih vprašanj, komentarjev ipd. sem/smo ti na voljo tukaj, pa tudi v spletni klepetalnici. Pri tem želim poudariti, da ni čisto nič narobe v tem, da si želiš biti sprejeta in slišana.
Želim ti obilo moči in vztrajnosti,
Špela Dugonik, univ. dipl. psihologinja (un)