hej moja starsa sta locena ze 5 let s tem nisem nikoli imela tezav oce si je nasel partnerko ki je ljubezniva prijazna uglaunem super oseba mama pa si je nasla fanta ki je narcis pretepal jo je kljub temu pa sta se tudi porocila marca letos pa je umrl zame je bilo leto 2024 najslabse leto v zivljenju v soli imam grupico prijateljic s katerimi se dobro razumemo vendar sem jaz v druzbi drugih prijateljev povedala kaj me moti na kaksni od njih to so pozem tudi izvedele in vem da to ni bilo noti malo iredu in obzalujem use kar sem storila ena oz. dve od teh prijateljic sta poceli isto o meni sta govorili neke stvari ampak ni vazno saj sem bila jaz enaka cez pocitnice sem se spremenila vendar je bila situacijo ko so moji sosolci uzeli moj telefon in moji prijateljoci pisali neke grde stvari ne v mojem imenu ampak njihovem in sedaj je jezna name opravicila sem se ji rekla je ok vseeno mi odgovorila sem okej in sedaj imam spet obcutek da sem ista slaba oseba in ne najdem osebe s katero bi se o teh stvateh pogovorila nimam nekega real frienda ce lahko twmu tako recem da mu povem stvari ki jih ne bo povedal nobenemu in sedaj je en teden pred solo in se jokam v sobi in nevem kaj naj storim ker imam obcutek da sem zelo zelo slaba oseba
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Polona,
me veseli, da si se svojim vprašanjem, dilemo obrnilna na nas. Najprej pišeš o svoji družinski situaciji. Praviš, da sta se starša ločila že 5 let nazaj, ampak, da s tem nikoli nisi imela težav. Pišeš, da si je oče našel prijazno in ljubeznivo partnerko, mama pa fanta, kateri je narcis in je v letošnjme letu tudi umrl. Nadalje pišeš o prijateljicah in vaših odnosih. Na koncu vidim, da pišeš o svoji stiski. Praviš, da sediš v svoji sobi, jokaš in ne veš kaj naj storiš, ker imaš občutek, da si zelo zelo slaba oseba.
Verjetno ločitev staršev pri vsakem otroku povzroči neko stisko, majšo ali večjo. Upam, da si kljub temu, da praviš, da v zvezi s tem nisi imela težav, imela možnost o tem govoriti in nekako iti čez to.
Verjetno bi bilo za prijateljice lažje, če bi jim direktno povedala kaj te moti na vsaki od njih. Je pa včasih težko direktno povedati kaj nas moti na nekom in je potrebno imeti dober odnos, ter pripravljenost slišati tudi kaj morda ne najboljšega. Prav se mi zdi, da si se opravičila prjateljici, kateri so pisali fantje v njihovem imenu. Vedeti pa moraš, da to kar so oni pisali, ni tvoja odgovornost, ampak njihova in ti zaradi tega nisi slaba oseba.
Prihaja novo šolsko leto, morda boš dobila kako novo sošolko, s katero se bosta morda zbližali. Vedno pa imamo možnost popraviti, izboljšati, obuditi tudi stara prijateljstva. Morda kateri od teh prijateljic, za katero bi si želela, da bi bili v dobrem odnosu, poveš, da ti je žal, da se je to zgodilo in začneta odnos od začetka. Kadar govorimo o sebi, o svojih čustvih in doživljanju, priznamo da smo ga morda v nekem trenutku "polomili", običajno na drugi strani (npr. pri prijatelju) dobimo razumevanje, podporo.
Zato pa glavo pokonci in novim začetkom naproti. Vsi ga kdaj v življenju kaj "pobiksamo" in zato nismo slabi.
Želim ti prijeten začetek šolskega leta, če boš želela, pa napiši še kaj.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka