Nimam prijatlov. Enostavno nobenga, nehal sem s faksom in sem zaposlen. Gre za administrativno delo in tm nism skor z nobenim, oz to niso moji prijatelji. Vcasih si izmenjas par besed to je pa to. Hobijev nimam, zarad zdravstvenih tezav se ne morm vkljuct v sport, ostalo pa me tok ne zanima. Vcasih grem na kaksno delavnico k kksno drustvo organizira, ampak tam spet pridejo ljufje k se nekak ne iscejo prijatlov ker jih ze majo. Pac mal hengam z njimi ampak to je pa to.
pac lani sem bil cel depresiven glede tega, ker sem bil tok osamljen, ker nobenga nisem mel itd. Zdej pa sem se sam navadu da je to tko. Da ti noben ne napise nikol, da ne dobis nobenga smsja, se za rd ne... pac ful je bedno pa nevem kaj nej nrdim. Hodm na terapijo sam zato da se s kom pogovarjam, da ne umrem od dolgcasa, da mam nekoga k se more z mano pogovarjat, mi je pa tut vcasih tezko k je moj lajf tok nezanimiu, da se morm ze pripravit kaj sploh mislm govort ker bi bla drugace tiho. Pac shity je vse skupi pa nevem kako si nej pomagam. Punce dobit pa itak ne morm, ce ze prjatla ne morm dobit...
mate kaksen nasvet, pa plis ne rect nej koga pd prej kontaktirat ker sem to ze probal in majo pac vsi nek svoj lajf v katerga jaz ne spadam vec in je blo ovitno da se z mano vec nocjo druzit
• ku
kuki
Hej js sm mal mlajsi od tebe ampak vem kk se pocutis, js sm meu podobno situacijo lani. Tak noben mi nikol ni nic piso pa sm tut umirau od dolgcasa. Sm se trudu za ene prjatle sam se niso vec za mene nazaj in sm jih pol pac pustil uzadi. Je blo obdobje ko tut nism meu prjatlov in vem da je ful bad. Js ti sam predlagam da kot si reku gres na kako delavnico al kaj al pa pejt na kako tekmo, koncert, sam u kak kafic pa mogoc srecas koga ko se ti bo zdeu kul. Fajn je dat nekomu kompliment al pa se sam predstavis in mogoc bo tut kej prslo iz tega. Pa nic ni narobe s tem da gres sam, tut da trenutno nimas pravih prjatlov ampak definitivno se bojo pravi ljudje vkljucl v tvoj lajf. Pa ne rabis razmisljat “tk ze majo prjatle” ker je prav vsak vesel neke nove fajn osebe s kero se lahk druzi. Vazn je da ves da mas moc nad tem kolk komuniciras z ljudmi v druzbi sam ti. Ko ugotovis da ne rabijo bit ljudje na ulci ki jih vidis enkrat v lajfu sam navadni neznanci ampak so to lahk osebe ki so ti dost podobne in si tut zelijo nove prjatle, se ti pogled ful odpre. Kogarkoli lahk ogovoris ljudi je ful na svetu, verjamem da bos ti tut nasu ful dobre frende pa zakon punco. Zal mi je da te tvoje zdravstveno stanje ovira pred sportom, ce si kdaj sam in ti je dolgcas si lahko morda poisces kako stvar ki te bo zanimala in se tako povezes z ljudmi. To da isces sebe oz kar ti je usec pa lahka da ne bos takoj nasu ampak lahka tut na poti poberes kaj dobrega. Meni se zdi glasba idealna stvar za to. Samo avtorji ki jih poslusas ali pa instrument ki ga igras te lahko pripelje do krasnih ljudi. Moj ucitl za kitaro je moj frend.
Upam da ti bo kaj od tega koristlo, pa verjamem vate!!
Lepo se mej
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Lahko si predstavljam, da se počutiš res zelo zelo osamljenega in da se življenje velikokrat zdi sivo, včasih celo nesmiselno. Intimni odnosi in prijateljstva so osnovna človeška potreba. Praviš, da hodiš na terapijo. Ali si v procesu že dlje časa? Verjetno bo trajalo nekaj časa, preden boš opazil spremembo. V psihoterapiji je pomembno tudi to, kako izrabimo čas s terapevtom. Ključnega pomena je, da govorimo o svojih ranah in nesigurnostih. To je vsakemu neprijetno in da sploh zmoremo, je predpogoj, da terapevtu oziroma terapevtki zaupamo. Če se s svojim terapevtom počutiš varnega, bi ti predlagala, da terapije izkoristiš za pogovor o tem, kar te res boli. Iz tega, kar si napisal, imam občutek, da imaš slabo samopodobo.
Omenjaš, da ne spadaš v svet svojih nekdanjih prijateljev, da tako ali tako ne moreš dobiti punce, da si dolgočasen. To so zelo boleča prepričanja o samemu sebi, s katerimi se marsikdo sooča, ni pa to resnica o nas. Vsak je vreden ljubezni in vsak je ljubezen sposoben sprejemati in dajati. Je pa to težko verjeti, ko smo tako zelo ranjeni. Poleg tega, da so ta negativna prepričanja zate boleča, te vrtijo v začaranem krogu. Ker se počutiš, kot da tako ali tako nikogar ne zanimaš, da je tvoje življenje dolgočasno in da je romantična zveza nekaj, česar ti nisi vreden, verjetno vstopaš v odnose z ljudmi na bolj zaprt način. Tega se lahko marsikdo tudi ustraši. Morda dobijo občutek, da oni tebe ne zanimajo (v resnici pa se pri tebi odvija strah, da ti nisi zanimiv), potem se ustrašijo, umaknejo in ti si to prevedeš, da res nisi zanimiv (v resnici pa se oni odmaknejo zato, ker so oni dobili občutek, da te ne zanimajo). To je samo en primer nesporazuma, ki se pogosto odvije.
Predlagam ti torej, da v terapiji odpreš teme, ki te zares bolijo. Te rane je možno pozdraviti, še posebej je to možno v psihoterapevtskem odnosu. Vprašanje ni ali si ti vreden ljubezni ali si zanimiv ali lahko imaš intimne odnose – zagotavljam ti, da je odgovor na vse to »ja«. Delati pa moraš na tem, da se boš tudi ti počutil tako in verjel tem besedam. Ko to pišem mi je na pamet padla še knjiga, ki bi ti bila mogoče lahko v pomoč. Pripoveduje o psihoterapiji in ponudi dober uvid v to, kako smo vsi krvavi pod kožo in kako delo na lastni ranljivosti vodi v bolj pristen odnos do sebe in z drugimi. Naslov je »Morda pa se moraš z nekom pogovoriti« avtorice Lori Gottlieb. Mogoče ti je lahko v pomoč.
Če sem kaj »zgrešila« oziroma narobe razumela me prosim popravi in poskusila ti bom ponovno svetovati. Če imaš še kakšno vprašanje ali bi rad kaj razjasnil, pa si tudi dobrodošel, da mi ponovno pišeš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
• Fr
Friend
Hvala obema za odgovor.
Nekako res nevem kaj naj, pač tut spoznavanje ljudi na kakih socialnih omrezjih al pa tinderju je tezko. Recimo ce bi en men reku da pri tej starosti nima niti ebga prjatla bi si mislu ta pa res more bit cudn ane, in mam zato se tok nizjo samozavest ker pac sem preprican da si ostali misljo isto. Ne pocutm se da bi bil tok beden in brezvezen clovek, ampak nekak k pa pogledam mojo situacijo je pa res tko. Pac ful je smotano vse skupi. Tko najraj bi se samo odselu v tujino, ker tam bi blo pol lohicno zakaj nimam prijatlov in mogoce bi bli mal bolj usmiljeni do mene, ker pac tle ne vidm da bi se kdo hotu druzit z mano
kaj sploh mam za nardit v taki situaciji? V terapiji sem ze skor 2 leti, mi je ful pomagala pri drugih stvareh, tle pa nekak ne more...
pa zivim s starsi, po eni strani se ne razumemo dobr ampak zdej sm pa v taki situaciji da pac ostajam z njima. Ampak sam ne morm verjet do kaksne mere je to prslo
• Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Razumem, da spoznavanje ljudi na socialnih omrežjih in na Tinderju ni enostavno. Vložiš lahko zelo veliko energije, samo da se včasih izkaže, da se ta odnos ne bo razvijal. Preko ekrana in dopisovanja je tudi težje dobiti občutek, koliko nam je ta človek zanimiv, veliko je šumov v komunikaciji, veliko prostora za fantazije, ki lahko potem vodijo do razočaranj itd. Ne strinjam pa se s tabo, da si čuden zaradi tega, ker trenutno nimaš prijatelja. In kot razumem odgovoru »kukija«, se tudi njemu ne zdi, da je zaradi tega s tabo kaj narobe. Včasih pridejo takšna obdobja. Res je, nekateri jih izkusijo manj, redki srečneži imajo morda celo svoje življenje ob sebi vsaj enega prijatelja. Vendar pa velika večina med nami pozna osamljenost, in strinjam se s tabo, težka je in lahko nas začne »nažirati«.
Predlagam ti, da ne obupaš. Vztrajaj na terapiji. Imaš izkušnjo, da ti je psihoterapija pri marsičem že pomagala. Prepričana sem, da ti lahko tudi vsaj malo pomaga nagovoriti tudi osamljenost. Mogoče lahko terapevtko prosiš, za kakšne izzive oziroma vaje v socialnih interakcijah, ki ti bodo pomagale pri premagovanju občutka, da si za druge brez vrednosti, hkrati pa boš mogoče tako spoznal kakšnega novega prijatelja. Pomislila sem tudi na skupinsko psihoterapijo. Si kdaj razmišljal o čem takem? Z drugimi udeleženimi sicer ne smeš prijateljevati (to bi zaviralo psihoterapevtski proces), vendar bi ti skupina mogoče lažje pomagala uvideti, da si tudi ti nepogrešljiv del družbe, da lahko drugim veliko daš, hkrati pa lahko tam krasno vadiš svoje socialne spretnosti. Vprašaj svojo terapevtko, če bi se ji zdelo smiselno, da se vključiš v kaj takšnega. Hkrati te podobno kot kuki spodbujam, da se vključiš v dejavnosti, do katerih imaš veselje. Ni potrebno, da si v njih dober ali zanje nadarjen. Razmišljaj v smeri, kaj te veseli ali pa kaj bi te mogoče zanimalo vsaj poskusiti. Prepričana sem, da obstajajo stvari, ki bi te lahko zanimale. Kaj ti pade na pamet, ko to bereš? Lahko je nekaj čisto novega, kar še nisi nikoli poskusil. Ukvarjanje z nečim, kar te »povleče«, ti bo dvignilo samozavest, poleg tega pa boš tam mogoče spoznal podobno misleče ljudi.
To kar čutiš do samega sebe, torej da nisi tako zelo zanimiv in da si čuden, ker nimaš prijateljev, ni resnica o tebi. Je globoka rana, za katero nisi kriv ti, poleg tega zaradi nje nisi nič manj vreden ljubezni. Te rane se res da pozdraviti, je pa to proces. Zato ne obupaj, boš videl, da se bo slej ali prej nekaj premaknilo.
Če ti lahko še kako pomagam, mi seveda lahko zopet odpišeš.
Želim ti lepe praznike in veliko poguma.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije