1. Moja težava je... Blizu poletnih počitnic sem postala prijatelica z neko punco. In ona me je nekako vlekla k sebi. In nekako odganjal od moje današnje bff. In takrat sem počasi začela ignorirati mojo današno bff... Nato pa se je bližala šola in sem videla da se ne druži več z mano toliko.... Ampak nisem mislila nič hudega... Aja pa pozabila sem povedati da so mi vsi govorili da ni dobra ta punca a sem jaz to ignorirala. Nato pa sem res videla da se je začela z drugimi družiti. In zdaj vsak dan jočem.
In mislim da jočem zaradi tega ker se počutim tako nesramno ker se ignorira mojo bff če prav jo nič ne ovira in tudi ker mi je nekako vzela ta punca voljo za vse stvari ki sem jih imela rada npr. : zelo zelo rada rišem ampak zdaj ne morem ker se z jokam, ali ko sem s tisto punco bila naj prijateljica sem hodila gledati tekme zdaj pa nimam volje tudi če sem z mojo današno bff... Tista punca je tudi privlekla k sebi moje prijateljice in prijatelje iz vtrca in zaradi tega tudu jočem.
2. Še ena moja težava je da se počuti v mojem razredu tako kriva in nato v življenju ne vredna. In zaradi tega tudi jočem.
Prosim pomagajte mi da delam stvari ki so mi všeč brez joka in da se ne počutim ne vredno in vsega krivo.
Hvala za odgovor! Vi ste super in up da mi pomagate. Hvala še enkrat Hvala za vse! Love you????????
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si se okrog poletnih počitnic spoprijateljila s punco in ob tem oddaljila od tvoje najboljše prijateljice. Sedaj pa imaš občutek, da se s punco ne družita več tako pogosto in si zaradi tega žalostna. Žal ti je, da si se zaradi nje manj družila s svojo najboljšo prijateljico, ampak če prav razumem, ti ona tega ni zamerila. Prav tako te risanje in gledanje tekem ne veseli več, kljub temu da si prej to rada počela.
Žal mi je, da se počutiš žalostno, ker se s prijateljico ne družita več tako kot bi si želela. Različni odnosi imajo različna trajanja. Nekatera prijateljstva so kratkotrajna, spet druga pa trajajo več let ali celo življenje. Vsako prijateljstvo je po svoje vredno in z njim ni nič narobe. Tudi s kratkotrajnimi ni. Pomembno je, da se vprašaš, kaj točno si želiš. Ali si želiš s to prijateljico še vedno družiti? V tem primeru je dobro, da se z njo poskusiš pogovoriti zakaj se ne družita več tako pogosto. Lahko ji poveš, da si zelo rada preživljala čas z njo in da si žalostna zato, ker sta se oddaljili ter da bi si želela, da se spet začeli pogosteje družiti.
Praviš, da te je nova prijateljica »odganjala« od tvoje najboljše prijateljice. Pravzaprav si ti tista, ki se odločaš, s kom se boš družila. Vedno obstaja možnost, da se družiš z obema. Dobro pa je, da veš, da vsak lahko kdaj sprejema odločitve, ki jih pozneje obžaluje. V tvojem primeru je to, da si se nehala družiti s svojo najboljšo prijateljico. Najpomembneje je, da si prepoznala, da tvoje vedenje ni bilo pravilno. Zdaj pa se lahko iz tega nekaj naučiš tako, da boš v prihodnosti ravnala bolje. Zapomni si, da preteklosti ne moreš spremeniti, zato je pomembno, da jo sprejmeš takšno kot je. Morda bi ti pri tem lahko pomagalo, da se s svojo najboljšo prijateljico pogovoriš o tem, da ti je zelo žal, da si se od nje oddaljila.
Zapisala si tudi, da v risanju in gledanju tekem ne uživaš več. Svetovala bi ti, da se vprašaš zakaj točno v teh v aktivnostih, ki si jih rada počela, ne uživaš več. Kaj te spravi v jok? Na kaj takrat pomisliš? Naše misli namreč vplivajo na naša čustva. Eden izmed načinov, da boš v aktivnostih bolj uživala je, da se sama odločiš, da boš razmišljala o pozitivnih stvareh in ne o negativnih iz preteklosti, ki jih ne moreš spremeniti. Na primer, medtem ko rišeš, lahko razmišljaš o tem, kako lepa risba bo nastala ali kako zanimive pogovore sta imeli z najboljšo prijateljico ali kako lepo je, da se z najboljšo prijateljico še vedno družita.
Zapisala si, da se v svojem razredu počutiš krivo in nevredno. Žal mi je, da se tako počutiš. Hkrati pa o tem vem premalo, da bi ti lahko konkretno svetovala. Kaj se v razredu takega dogaja, da v tebi vzbudi  občutke krivde in nevrednosti? Kdaj se začneš tako počutiti? Ali ti kdo kaj tega reče? Kaj zate pomeni se počutiti vredno? Kaj bi se moralo zgoditi, da bi se počutila vredno?
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije