Pozdravljeni,
počutim se, kot da nikamor ne spadam. V šoli se sicer družim s sošolci, vendar nimam nobenega, s kom bi se lahko pogovarjala po šoli, se družila v popoldnevih, vikendih in počitnicah. Rada bi spoznala nove prijatelje, ampak ne vem kako. Ne vem, zakaj nihče noče družiti izven šole in biti prijatelj z mano - si zaupati med sabo in ne imeti odnosa preko telefona.
Zahvaljujem se vam za odgovor.
• Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena, »osamljena561«,
vesela sem, da si se s svojo stisko obrnila name in jo preko zapisa tudi zaupala. Če se prav razumem, in kot je razvidno iz tvojega vzdevka, si osamljena. Imaš občutek, da nikamor ne sodiš in nimaš nikogar, s katerim bi se lahko družila, kljub želji, da bi spoznala nove prijatelje. Imam prav?
Že nekaj časa živimo v družbeni situaciji, ki nas je prikovala med štiri stene: držimo se bolj vsak zase, z željo, da zaščitimo svoje zdravje in zdravje naših najdražjih, druženja pa so postala mogoča predvsem ob uporabi tehnologije (računalnika, telefona in podobno). Zato lahko trdimo, da naš vsakdan ni enak vsakdanu izpred nekaj let.
Lahko razumem, da se počutiš osamljena, saj imaš občutek, da nimaš nikogar, s komer bi se družila v svojem prostem času in mu zaupala. Verjamem tudi, da se s podobnimi občutki vsaj občasno srečuje marsikdo od nas v teh časih, ko naša življenja z vidika druženja, precej omejena. Kljub temu nam sodobna tehnologija še vedno omogoča, da z ljudmi, s katerimi želimo, ostanemo v stiku (npr. spletni pogovori, video klici in podobno). Če si to želimo, bomo našli način in prav tako bodo našli način tudi drugi, če bodo želeli ostati v stiku z nami. Nemogoče pa je vzpostaviti prijateljstvo, vsaj tisto pristno, kar čez noč. Za to je potreben čas, da človeka spoznamo, da on spozna nas in da vzpostavimo vzajemno zaupanje. Šele takrat govorimo o pristnem prijateljstvu.
Morda se, če imaš v šoli kakšno dobro prijateljico/prijatelja, dogovorita, da se slišita tudi popoldan, saj verjamem, da v šoli ni toliko priložnosti za pogovor. Tako bo zapolnjen tudi tvoj prosti čas, prav tako pa lahko razmisliš tudi o aktivnostih, ki jih imaš rada oz. bi si jih želela početi. Verjamem, da boš našla tudi kakšno takšno, ki bi v danih družbenih razmerah lahko bila izvedljiva.
Verjamem, da prihaja čas, ko bodo naša življenja spet manj omejena in bo druženje s tistimi, ki jih imamo radi, spet bolj varno. Tako bodo tudi spoznavanja novih ljudi ter druženja čez vikende in počitnice bolj dostopna.
Vse dobro ti želim in te lepo pozdravljam.
Ostani zdrava,
Anja Knez, mag. psihologije