Ze kar nekaj casa spremljam forum to sem jaz. Mi je zanimivo ko berem kake zgodbe in vcasih najdem kaksen koristen nasvet. Veckrat sem bral od kaksnega uporabnika da je ostal(a) brez prijateljev in meni se je zdelo cudno, kako je to mozno, mislil sem si da osebe malo pretiravajo in da samo nimajo trenutno najboljsih prijateljev itd. No potem pa sem se zdaj jaz nekako znasel v tem polozaju. Enostavno nimam ljudi s katerimi se naj druzim. Moj messanger ne dobi nobenega sporocila, kaj sele sms-ja, sole ni vec, in tudi tistih nekaj ljudi ne. Ce bi jim napisal se itak ne bi hotli dobiti, hobiji so zaradi korone propadli in nimam vec prijateljev ki sem jih imel tam, na morje ne grem saj nimam s kom iti... enostavno nevem kaj naj pocnem, vsak dan je isti, nimam vec volje do nicesar, kar dela je da lezim na kavcu in sem na telefonu po 10 ur na dan, ker pac nimam boljsega za poceri, vsak dan je isti, ni mi mar ali je sreda ali nedelja... postajam depresiven pa nevem kako naj se resim iz te situacije, sam smotano je vse skupaj. Prosim za pomoc
• P
P
Pozdravljen,
Nisem svetovalka, ampak svetovala bi ti (ce si student) da si poisces neko studentsko delo, da gres vsaj malo ven med ljudi in verjami, da bos hitro spoznal koga s katerim se bos lahko pogovarjal. Res je da vecinoma ljudi ima ze neke svoje prijatelje in v sluzbi ne iscejo tega, ampak se tudi doskrat zgodi  da se z nekom tako postekas da postanes prijatelj tudi v zasebnem zivljenju. Neznam pa ti dati nobenega nasveta, kako drugace najti prijatelje saj imam sama socialno fobijo in se izogibam spoznavanju novih ljudi. Mogoce bi si lahko tudi sam privoscil kaksen dan dva morja in mogoce tam spoznas nekoga? Moj fant preden sva zacela zvezo je vec let sam hodil naokoli in na vsakem izletu je spoznal nekoga, s katerim se je druzil vsaj tisti cas. Lahko pa vseeno probas napisati komu s katerim si se druzil v soli, zakaj mislis da se nebi hoteli dobiti? Probati ni greh (:
Upam da sem ti vsaj malo pomagala (:
Drzi se!
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
tvoje pisanje me je malce zaskrbelo, me pa ni presenetilo. Glede na vse, kar se nam je dogajalo v zadnjih dveh letih in glede na to, kako ste mladi na nek način odvisni od družbenih omrežjih. Bolj pomemben je telefon kot živi stiki. Ne razumi tega kot kritiko. Zgolj ugotavljam dejstva.
Predpostavljam, da si končal srednjo šolo in pred tabo so najdaljše počitnice. Lepo. Toda kako jih preživeti brez prijateljev in primerne družbe???
Ja, človek je družbeno bitje in potrebuje soljudi. Toda človek ni samo to. Je tudi, ali pa predvsem ustvarjalno bitje. Ustvarjamo pa lahko tudi v samoti, mar ne?
Prosim, vprašaj se, kje se vidiš čez eno leto, pet let, 10 let, 20 let? Kako si predstavljaš svoje življenje? Kaj si pripravljen narediti za svoje bližnje, za tiste, ki jih imaš rad in tudi za druge?
Trenutno si v situaciji, ko ne vidiš smisla. Naj ti v pomoč posredujem nekaj misli Viktorja Frankla (svetujem ti, da si prebereš njegovo knjigo Kljub vsemu reči življenju da).
"Vsak človek je poseben, edinstven, vsako življenje je neponovljivo. Zato vsaki človek išče svoj poseben izziv in temu ustrezen poziv, kako bi lahko realiziral svoj individualni, osebni smisel. Smisel življenja, opozarja Frankl, ni abstrakten, ampak je vedno konkreten, oseben in edinstven za vsakega posameznika (njegove najvišje vrednote in ideali). Človeku ne more nekdo drug ponuditi ali ustvariti smisla. Vsak posameznik ga mora odkriti sam, najti samega sebe. Vsak posameznik ima svojo edinstveno nalogo, svoje osebno in nezamenljivo poslanstvo, ki mu je dano, in ki ga lahko samo on izpolni. In prav v tem je »iskanje konkretnega smisla osebne eksistence«.
Toda postavlja se vprašanja, kako ga lahko človek odkrije, na kakšen način lahko najde smisel?
Smisel življenja, meni Frankl, lahko odkrijemo na tri osnovne načine:
1) dajanjem, ustvarjanjem, posvetitvijo nekemu osebnemu projektu, s svojim delom (ustvarjanje materialnih ali duhovnih dobrin, izpolnjevanjem svoje misije – poslanstva, ustvarjanje v svojem delu);
2) doživljanjem neke vrednote (npr. ljubezni do drugega, razumevanje in pomoč drugim)
3) zavzemanje stoičnega stališča do trpljenja do tistega kar nam je usoda dodelila (v pogumnem soočanju z neizbežnim trpljenjem, neozdravljivo boleznijo, nenadomestljivo izgubo ljubljene osebe, v stališču sprejemanja tragične usode kot smiselne)
Ljudje ne vedo, kaj bi s seboj, ker pozabijo na modrost, ki je v besedah Harveya Cushinga : »Edini način, da lahko v življenju zdržite je, da imate vedno neko nalogo, ki jo je potrebno dokončati«. Torej. Edino pravo zdravilo je, da najde človek novo življenjsko nalogo, nove vrednote, ki jih je potrebno ozavestiti, in ki bodo napolnile eksistencialno praznino ter osmislile življenje.
Dragi mladenič, če si natančno prebral te vrstice, si ugotovil, kaj ti je storiti. Vsako jutro si postavi vsaj eno nalogo, ki jo je potrebno dokončati. Lahko je to pomoč v gospodinjstvu, urejanje tvoje sobe, prebrati kakšno dobro knjigo. Svetujem ti tudi knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju. Življenje res ni ena sama solzna dolina. Zaslužimo si biti veseli. Ampak za to se moramo malce potruditi, mar ne???
Dragi mladenič, iz srca ti želim kar najlepše počitnice. Lahko mi pišeš tudi na mail: maja.krajnc9@gmail.com
Prav prisrčen pozdrav in vse dobro,
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
• Yu
Yun
Hvala obema za odgovore in nasvete. Najprej odgovor punci. Imam studentsko delo, vendar delam v pisarni v kateri sem sam, tako da tu ne moram nobenega spoznati. Solo izleti ne pridejo v poštev, saj nimam avta, poleg tega pa nisem zgovoren, da bi kar našel ljudi na izletu. Ko pa sem napisal, da se prijatelji z mano ne bi dobili, pa sem mislil zato, ker sem enega zadnjic srecal in mi je rekel, da se morava kaj dobiti. Ko pa sva se zacela menit kdaj, je imel polno obveznosti in brezveznih izgovorov, zakaj ne more in se bova lahko videla šele sredi avgusta + rekel da me ne bo sedaj spraseval kako sem oz kaj pocnem, da se bova imela na kavi stvari za pogovarjat. Tako da nekako te stvari padejo v vodo. Vseeno hvala za nasvete:)
Vam ga. Krajnc pa sem pisal odgovor na mail.