Pozdravljeni,
Zakaj imam obcutek kakor da se moje prijateljice noceta druzit vec z mano, vsakic ko vprasam ce ima ena od njiu cas ena odgovori z ne druha pa z bom se vidla in tista ista ko rece da nima casa oz. Da bo se vidla gre potem vn z drugo njeno prijateljico, jaz se dobro zavedam da nisem  first choice za nobenega da sm samo tm. Tudi ko se vidmo se zelo malo pogovarjamo, toda v soli smo bile zelo dobre prijatlce sedaj ko sem padla letnik, in ena ne hodi vec na isto solo in se je prepisala pa kar nic, ze od mejnga sm navajena da sm sama sam useen mi je mal tko neprietno in ucasih tudi postanem zelo zalosta glede tega, kmalu prihaja moj rojstni dan in sem ju uprasala ce imata cas ena je rekla da ne in jas sem avtomatsko skenslala use plane k sm mela ta druga je pa rekla da ja ampak vidim da se ji neda pridt k men domov al pa usaj vn mal v center mesta.
• gi
girls_girls
menjaj družbo, to niso nobene prjatelce več...
• Al
Alis_lupi
Fora je, da ne morm k se hocm iz ksnimi drugini pogovarjat me cudn pogledajo al pa sam odpikajo, niti nobena se noce zmano ppgovarjat v soli z dvema se pogovarjam ampak to je itak tiso ko je odmor al pa malca greta stran od mene in sm spet sama, al pa k mamo skupine pr pouku pa je naprimp par po 2 pa ce ni sodo stevilo sm js una k se rabm k enim dat notr in itak mi nc ne dajo za delat pa sm sam tm tih pa gledam in pol nakon pravjo da nism nc pomagala, pac ce sm hotla in me jiste poslusal niste mi dal moznosti da bi kej pomagala al usaj najd u ucbeniku ksn pomembn stavk k bi sou notr v stvar k delamo al pa plakati k smo jih delal, znam dobr risat in so eno zadouzil za to kr pac nezna neki dobr in sm jim rekla mojim sosolkam( ta novimi) da lahko js rism kr znam lepo pa so mi sam rekle ja ne ona bo kr zna zihr bol od tebe in to na grd nacin
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da imaš občutek, da te prijateljice odrivajo in da nikomur nisi »prva izbira«. Tega si ne želi nihče, sploh pa v obdobju najstništva, ko so nam odnosi z vrstniki na prvem mestu in je vse, kar si želimo le biti sprejeti.
Iz tvojega sporočila razberem, da se za prijateljstvo trudiš in da ti odnos veliko pomeni. Hkrati pa vidim, da se je dinamika med vami začela spreminjati – zaradi ponavljanja letnika, prešolanja in verjetno tudi zaradi novih ljudi, ki so vstopili v življenjske kroge tvojih prijateljic. Takšne spremembe v odnosih so sicer v vaših letih precej pogoste, in to ne pomeni, da si ti naredila kaj narobe ali da zate “ni prostora”. Vedenje prijateljic govori o njihovih spremembah in njihovih prioritetah – ne o tvoji vrednosti. Mogoče bi bilo smiselno prijateljici povprašati o tem njunem vedenju oziroma jima zaupati, kako se ti počutiš in kaj opažaš – ne smemo namreč prehitro sklepati na najhujše, npr. da nas drugi ne marajo več ali se nočejo več družiti z nami, saj je mogoče tudi, da trenutno težko najdeta čas za vse osebe v njihovem življenju in vse dejavnosti. Iskren pogovor z njima lahko razkrije, kaj točno se dogaja. Pri tem skušaj uporabiti spoštljiv ton, ju ne obtožuj ali obsojaj, ampak jima predstavi svoje občutke in opažanja. Če želiš, ti lahko pri tem pomagam.
V drugem sporočilu pišeš tudi, da te novi sošolci slabo sprejemajo, saj se nočejo družiti s tabo oziroma te nočejo vključevati v timsko delo. Vključevanje v nov razred je lahko zelo težko obdobje, saj so sošolci skupaj že od vsega začetka, razred ima neko svojo dinamiko, prijateljske skupine so že dobro oblikovane, in vsak pozna neka nenapisana pravila obnašanja in odnosov v razredu. V kolikor učitelji ne poskrbijo za uspešen sprejem novega učenca/dijaka preko spoznavanja in povezovanja razreda, se lahko zgodi, da se novi dijak čuti izločeno. In to seveda ni prav, za dijaka pa predstavlja zelo neprijetno izkušnjo. V tem delu bi ti svetovala, da se obrneš na razrednika ali šolsko svetovalno službo – povej jim, tako kot si meni zaupala. Oni lahko namreč konkretno ravnajo in skušajo vplivati na vedenje tvojih sošolcev. Če želiš lahko skupaj poiščeva osebo na šoli, kateri bi se lahko zaupala.
Upam, da ti je odgovor v pomoč, za dodatna vprašanja in usmeritve pa sem ti vedno na voljo.
Pošiljam ti velik objem,
Maša Podvršnik, mag. psihologije