Hej!
js sm 1 letnik zej v gimnaziji in sem skupajv razredu z mojo bff. Punc v razredu nas je 24.
Pac medve z prjatlco se skos skupi druzima ampak si zelima tut z drugimi. Ampak se nama zdi da se noben noce z nama. Druge punce se vse neki objemajo pa pogovarjajo.
npr. vsako uro cakamo na klopcah pred ucilnico ampak se vse vsedejo na drugo stran, stran od naju. Pa tt pogovarjajo se sam ce me zacnemo pogovor, drgac pa ne. Pac sj so prjazne pa vse sam nvm no... dans smo se vsaj neki pogovarjale nvm... -
Pr
Prijatelji
No se to sem hotla dodat:
zjutri se vse objemajo. V razredu mamo še 2 para prijateljic ki so tako mot jaz in loja bff-ne druzijo se z nobenim. In punce pridejo in jih objamejo vsak dan, naju pa ne.
iskreno se mi zdi da sem naredila napako da sem v razredu z mojo bff. Rada bi imela nove prijatelje ampak ona me ovira ker se mi zdi da jih ona noce kej prevec. Ne vem samo ne zdi se mi vse ok...
Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Ojla,
hvala, da si se oglasila. Zelo dobro si opisala, kako se počutiš – in verjemi, nisi edina, ki se znajde v takšni situaciji. Začetek srednje šole je res velik prehod. Vsi se znajdejo v novem okolju, vsak malo »tipa«, kako pristopati do drugih. In čeprav je videti, da se je že »vse zasedlo«, pogosto ni čisto tako.
Razumem, da ti ni prijetno, ko vidiš, da se druge punce objemajo, sedijo skupaj, vaju z bff pa prezrejo. Tudi če niso nesramne, je tak občutek izključenosti čisto resničen in lahko boli. Sploh če si želiš novih prijateljstev, ampak ni jasno, kako jih začeti graditi.
To, da si v razredu s svojo bff, ni napaka, je pa lahko pri sklepanju novih prijateljstev večji izziv. Imate verjetno lepo vez in je super, da imaš ob sebi nekoga, s komer se počutiš varno. Ampak čisto razumljivo je, da si želiš tudi malo več. In ja, če ima tvoja prijateljica manj želje po širjenju kroga, lahko to vpliva tudi nate. Mogoče se splača z njo čisto iskreno pogovoriti – ne v smislu, da je karkoli narobe, ampak da ti v tem trenutku želiš raziskovati še druge odnose. Se ti zdi, da bi se lahko o tem pogovorila z njo? Morda se sama počuti podobno pa ne ve, kako naj začne? Morda je sama bolj zadržana, pa bi ji ti lahko malo pomagala navezati stik z ostalimi – najprej tako, da sama narediš kak korak v to smer?
Glede novih prijateljstev ni treba, da se vse zgodi naenkrat. Morda že kak majhen korak pomaga – vprašanje pri nalogi, skupna malica, klepetanje preko Snapchata? Morda so tudi druge sošolke negotove, pa ne vedo, kako pristopiti, saj imata z bff že tako lepo vez.
Če imaš še kakšno vprašanje, se brez zadržkov ponovno oglasi.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije
Pr
Prijatelji
Vsebina je skrita.
Pr
Prijatelji
Pa danes smo šle v knjižnico in se jaz in bff vsedemo za največjo mizo, da bi lahka ble vse skp. In potem se grupa punc k je bla z nama usede za drugo mizo stran. In pol pridejo se 2 prjatlci in pr mizi od unih ni bilo prostora in se vsedejo cist za eno drugo mizo
Uredništvo
Aljaž Bogolin
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Super, da si opisala trenutno dogajanje še bolj podrobno.
Razbiram, da si res želiš imeti razred, kjer bi se počutila vključeno, kjer bi lahko bila sproščena in del skupine. To je čisto normalna želja, sploh če v osnovni šoli tega občutka nisi imela. Tvoja izkušnja, da si se, ko bff ni bila v šoli, lažje približala drugim in si se počutila bolj sprejeto, pove, da znaš navezati stik in da tudi drugi znajo stopiti k tebi, samo da se mora odpreti prostor.
Razumem tvojo dilemo z bff. Zdi se, da te včasih malce »potegne stran« od drugih in da sama nima enake želje po širjenju kroga. To te lahko postavi v razdvojen položaj, saj jo imaš rada, hkrati pa čutiš, da te nekaj ovira. To, kar si ji že povedala, je pogumno in pomembno, a zdi se, da ni razumela oziroma ni želela razumeti, ko si jo prosila, da počakata Nino. Si poskusila še s kakšnim bolj direktnim pogovorom, kjer ti jasno poveš svoje želje in občutke in prosiš, da bff to spoštuje?
Ni enostavno reči bff, da si želiš še drugih odnosov. A prav v tem je bistvo:kljub temu, da imaš prostor za spoznavanje drugih, lahko ona ostane tvoja najboljša prijateljica.Kar opisuješ glede Taje in tistega, da se pogovarja z vsemi, samo z vama ne, je lahko zelo boleče. Ob takih stvareh hitro začnemo iskati razlog pri sebi. Pogosto pa to v resnici ne pomeni, da ima kaj proti vama. Včasih se dinamika v razredu enostavno razvije tako, da nekdo lažje pristopi k enim kot k drugim. Včasih se ljudje niti ne zavedajo, da koga nehote izpustijo. Če bi rada naredila en majhen korak v to smer, se lahko sama kdaj obrneš na njo – ne rabi biti nič velikega, lahko je kratko vprašanje, pohvala outfita itn. S tem pokažeš, da si odprta, in ji daš signal, da ti je v redu navezati stik.
Če imaš še kakšno vprašanje, se kar ponovno oglasi.Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije
Pr
Prijatelji
Ne pocutim se vkljuceno v razred... druzim se z mojo bff in se eno punco ki je bila najina sososolka v osnovni. Sej drugi se pogovarjajo z nama z bff, ampak samo ce zacneva me pogovor, drugace pa ne. Res sem si predstavljala da bom dobila dobre prijatelje, jaz pa sem se vendo v duotu z mojo bff. Sej ne da jo ne maram ampak rada bi se koga spoznala. V bistvu sploh ne vem ali je problem v tem. Pac v osnovni smo ble trio: jaz bff in se ena ki ne hodi na isto solo. Zdi se mi da pogresam njo. Pri pouku ni vec smeha in pogovarjanja cez razred... res ne vem kaj mi ni vsec...
Uredništvo
Aljaž Bogolin
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila. Zelo jasno opisuješ, kaj se dogaja in razumem, da ti ni lahko, ko se v razredu še ne počutiš čisto vključeno. Veliko dijakov se tako počuti na začetku – tudi sam sem se pred leti kot dijak prvega letnika dolgo počutil osamljeno in je trajalo kar dolgo, da sem se res vklopil. Te stvari včasih potrebujejo čas.
Zanima me, si se morda že pogovorila z bff o tem, da si želiš malo razširiti krog prijateljev, kako je to šlo?
Omenila si tudi sošolko iz osnovne šole. Morda bi ji lahko kdaj napisala in jo vprašala, če ima čas za klepet ali sprehod po šoli – to je lahko super način, da ohraniš prijateljstvo iz osnovne šole.
Ker prihajajo počitnice in npr. noč čarovnic, bi morda lahko ti predlagala kakšno skupno stvar za razred – npr. da se prinese kakšno sladkarijo za razred ipd. Take pobude pogosto razbijejo led in omogočijo, da se pogovori začnejo bolj naravno. Včasih je lažje stopiti v stik, ko delate nekaj sproščenega skupaj. Pobudo lahko predlagaš tudi razredniku_čarki in ti pomaga.
Zdi se, da ti je res pomembno, da se v razredu počutiš sprejeto – in to je popolnoma razumljivo. Tak občutek si želimo vsi, ko vstopamo v novo okolje. Če imaš še kakšno vprašanje oziroma »update«, se kar ponovno oglasi.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije