Živjo.
Mene že kar nekaj dni nekaj teži.
V šoli imam nove sošolke s katerimi se družimo. Na začetku se mi je zdelo, da smo se vse ujele v odnosu. Po kakemu tednu, dveh sem začela opažati spremembe. Sošolke so se začele med sabo bolj družit. Jaz sem se vključevala v pogovore, hodila ven na pijačo ko so šle ampak se mi zdi da to ne pomaga. Občutek imam da sem "peto kolo". Občutek imam, kot da me ne opazijo, ne opazijo mojega truda, mojih dejanj da hočem, da me imajo kot enakovredne.
Se je pa danes zgodilo enako s starimi prijatelji s katerimi smo se po dolgih letih spet srečali. Z mojim bratom so se veliko bolj pogovarjali kot pa z mano. Občutek sem imela, kot da me ne slišijo.
Res nisem zaprta oseba. Tudi za introvertirano se nimam. Rada se družim in se želim veliko družit z ljudmi. Ob takem druženju mi pridejo take misli v glavo in ne morem se jih rešit. Takoj postanem slabe volje.
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kolikor razumem, imaš občutek, da si odrinjena na stran, ko si v družbi sošolk, čeprav se ti je zdelo, da ste se dobro ujele. Podobno opažaš tudi pri starih prijateljih. Iz zapisa mi deluješ kot prijazna in družabna oseba, zato verjamem, da je težko, ko se počutiš izključena, še posebej ko se tako trudiš. Kot da ne opazijo tvojega truda. Ampak to vse še ne pomeni, da te zavračajo. Veliko ljudi se občasno počuti tudi kot "peto kolo", še posebej v novih skupinah, in nič ni narobe s tabo. Gradnja globokih odnosov potrebuje svoj čas.Pogosto se zgodi, da se v novih skupinah ljudje še iščejo in oblikujejo manjše podskupine. To ni nujno znak, da te ne želijo v svoji družbi, ampak je lahko odraz tega, kako se posamezniki povežejo glede na trenutne interese ali navade. Pomembno je, da veš, da tvoje vrednosti in osebnosti ne določa, kako hitro ali tesno se z drugimi povežeš – vsi imamo svoj tempo. Če občutiš, da se tvoj trud ne vrača, ni nič narobe tudi, če se nekoliko odmakneš in usmeriš vase ali v ljudi, ki te cenijo. Si se morda s katero od sošolk bolj povezala kot z ostalimi? Mogoče se lahko osredotočiš na odnos s to sošolko.
Potrebno se je tudi zavedati, da se od nekaterih prijateljev lahko oddaljimo, nekatera prijateljstva se lahko tudi zaključijo. Tudi to je povsem normalno, čeprav razumem, da je lahko boleče. Ne rabiš se truditi, da bi vsem ustrezala in se spreminjala za druge - najboljše je, da si to, kar si, tako pa tudi najdeš prijatelje, ki so pravi zate in te sprejmejo.
Verjamem, da boš razvila dobra prijateljstva zase in se povezala z njimi, daj pa si čas. Tu bom zate, če potrebuješ več opore.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)