Pozdravljeni,
zadnje čase se počutim zelo osamljeno. Saj imam prijatelje ampak me pač ne razumejo najbolje, zlo se razlikujemo in ucasih mi grejo na živce zato ker mi govorijo da sem "boga" in "neumna" ampak oni to mislijo kot šalo i guess? Ampak meni ni to sam hec zato ker to mene dejansko prizadane in mi ni všeč ko to delajo. Pač še rekla sem jim da me užalijo ampak so rekl da je to sam hec in da sem preveč občutljiva. Zadnjič smo šli skupi VN pa sem se Mal lepo oblekla in zrihtala ker je z nami šel en fant ki mi je všeč potem pa so mi vse rekle da sem oblečena ne primerno in da se spreminjam v "fasado" in "limko" ampak oblečeno sem mela sam usnjeno jakno in majco brez rokavov. Zdej se sploh ne rihtam k grem z njimi vn. Zadnjič sem moji prijateljici omenla da bom začela trenirat rokomet pa je rekla da to ni zame in se zasmejala. Zdaj jim sploh več ne omenjam kaj mi je všeč. Zadnjič sta ble moje dve prijateljici na sleepoverju pri men in sta se še takrat pogovarjale po videocallu z njuno drugo prijateljico in si samo pisale z enim fantom. Učeri smo bli uzuni na enem festivalu v našem parku in pol ko je moja prijateljica omenila da mam crusha je ena druga punca rekla "a ona ma fanta?" Pa me tko čudno, grdo pogledala k da bi bla začudena in jaz to nisem uzela kot kompiment. Men moja prjatlca lahko skos govori o njeni simpatijo in mi kaže slike ko pa jz to nardim pa je ona "pa dej nehi že o tem" pa je ful tečna. Pač jz res ne vem kaj nardit edina oseba k me razume je moja sestrična in z njo se res rada družim ampak živi 2 ure stran in se redko kdaj vidiva.
občutek imam da moje prijateljice govorijo grdo za mojim hrvtoma sem jaz dramatična al so sam one slabe prijatelce?
sa
sarči1223
oj, čisto te razumem, ker se je v 8 razredu torej lansko leto moja prijateljca obnašala zelo podobno. Ne vem neki časa mi je blo ful težko poj sem ji pa enkrat jaz nekej nazaj rekla od takrt se pa obnaša čist normalno. Probej se postavt zase, pa ne pust da ti govorijo kako naj se oblačš. če pa to ne pomaga pa je pomoje najbolje da si najdeš boljske prijateljice.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da se počutiš osamljeno in žalostno zaradi načina, kako se tvoje prijateljice obnašajo do tebe. To, kar opisuješ, ni šala, če te prizadene. Pomembno je, da imaš okoli sebe ljudi, ki te podpirajo in razumejo. Če se tvoje prijateljice norčujejo iz tebe, te kritizirajo in ne spoštujejo tvojih čustev, to niso znaki zdravih prijateljskih odnosov.
Verjamem, da se počutiš prizadeto in ti je težko, ko ti ostala dekleta govorijo grde stvari o tebi. Čeprav pravijo, da je to šala, so tvoji občutki popolnoma okej, takšni kot so. Pravi prijatelji bi upoštevali tvoja čustva in ne bi nadaljevali s tem, kar te boli.
Ko si se lepo oblekla za izhod in so te kritizirale, to ni bilo pošteno. Imaš pravico, da izraziš svoj slog in se počutiš dobro glede tega. Prav tako imaš pravico, da deliš svoje interese, kot je rokomet, brez strahu, da bi te zasmehovali.
Morda bi bilo dobro razmisliti o tem, kaj želiš od prijateljskih odnosov in kaj je zate sprejemljivo. Čeprav je težko, je včasih bolje imeti manj prijateljev, ki te resnično razumejo in podpirajo, kot več prijateljev, ki te ne spoštujejo.
Tvoja sestrična se zdi kot nekdo, ki te razume in podpira. Morda bi lahko poskusila preživeti več časa z njo, tudi če je to preko telefona ali spleta. Prav tako pa bi lahko poskusila najti nove prijatelje, ki delijo tvoje interese in vrednote. Na primer, v rokometnem klubu bi lahko spoznala ljudi, ki te bodo podpirali in razumeli tvojo strast do športa.
Zanima te, ali si samo dramatična. Ne, nisi dramatična. Imaš pravico do svojih občutkov in do tega, da se braniš pred obnašanjem, ki te prizadene. Prijateljstva bi morala biti vir podpore in sreče, ne pa bolečine in stresa. Poskusi poiskati ljudi, ki te bodo spoštovali in te podpirali, ker si tega zaslužiš.
Če se kdaj počutiš zelo slabo ali potrebuješ dodatno podporo, se lahko vedno obrneš na odraslo osebo, npr. starši, tete, strici, stari starši, ki ji zaupaš. V stiski lahko pokličeštudi telefon za otroke in mladostnike TOM telefon (116 111(.
Veliko poguma je potrebno, da se soočiš s temi občutki in že to, da si delila svoje misli, je velik korak naprej.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije