Dober dan.
Imam prijatelja (bivšega sošolca) ki sem ga spoznala malo več kot leto nazaj. Letos poleti, ko sem se dobila z njim, njegovim fantom in njegovimi prijatelji, sem opazila, da ima brazgotine na rokah od rezanja in dobila sem zelo neprijeten občutek in me je kar stisnilo notri. Šele takrat sem se zavedala zakaj je vedno imel dolge rokave v šoli in si ni slekel jopice na avtobusu čeprav je bilo poletje. Počutim se grozno, ker nisem vedla ali pa sploh opazila. Ko sva še vedno hodila na isto šolo mi je govoril o nekih težavah s starši in da ne podpirajo, da je gej (nikoli ni omenil nasilja tako da nevem kako resno je doma). V bistvu jim tega sploh ni povedal. Poleg tega da poleti dela pri teti da sasluži denar ker si rab sam plačevati podatke za telefon. Nevem, kaj naj naredim. Ne poznam ga tako dobro da bi vedla, če bi si želel da ga vprašam če je vredu ali nekaj ali pa če bi si želel da bi to samo ignorirala.
Hvala vnaprej za odgovor, resno nevem če naj kaj naredim ali naj pustim ker to ni povezano z mano.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si pri prijatelju opazila brazgotine, ki bi lahko bile posledica rezanja. Ob tem si se počutila neprijetno in ne veš kaj bi naredila. Vest ti pravi, odzovi se, a si negotova.
Vesela sem, ker o tem ali bi se odzvala na videne brazgotine pri prijatelju, razmišljaš in ti ni vseeno. Lahko bi pogledala stran, tako pa se globoko v sebi zavedaš, da to ne bi bilo prav. In prav imaš. Prav je, da se odzovemo na stisko sočloveka. Tako ti pravi tudi tvoja vest. Drugače o tem ne bi razmišljala.
Ne glede na to, kako dobro prijatelja poznaš in ali bi se on želel pogovarjati o svoji stiski, pojdi do njega (o tem se je najbolje pogovarjati v živo) in mu povej, da si opazila njegove brazgotine. Vprašaj ga ali bi se želel o tem pogovoriti, da si tu zanj, če potrebuje pogovor. Morda se bo odprl in ti povedal kaj več, morda bo bolj zadržan a še vedno pripravljen odgovarjati - v tem primeru mu postavljaj različna vprašanja, tudi to vprašanje ali ve kje lahko poišče pomoč, na koga se lahko obrne. Če se ne bo želel pogovarjati in si morda želel, da brazgotin ne bi opazila oziroma si želel, da mu ne bi nič omenila, mu samo omeni spletno svetovalnico To sem jaz, ki je anonimna. Morda se bo sam, ko bo pripravljen, opogumil, spregovoril in poiskal pomoč.
Nič slabega ne boš naredila, če mu pokažeš, da si opazila njegovo stisko in z vprašanjem izrazila skrb zanj. Pravzaprav mu boš dala vedeti, da morda pa le nekdo vidi njega kot človeka, ki se trenutno spopada z izzivom in je dovolj pogumen, da o spopadanju z izzivom z njim spregovori.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije