Živijo, sem dijakinja 2.letnika srednje šole in imam eno situacijo.
Situacijo bom opisala takoj od začetka da boste vse bolje razumeli. oprostite če bo predolgo ahhahhaha
z pričetkom prvega letnika srednje šole sem dobila veliko novih sošolcev. Zelo pa sem se zbližala(jaz in moje prijateljice) z dvemi fanti, gremo jih klicat Jaka in Žiga. Z obedvemi sem se takoj pokontla in postali smo zelo dobri prijatelji, sploh pa z Jakatom. Jaka in Žiga pa sta bila najboljša prijatelja saj sta prišla iz iste osnovne šole A sem odkrila da sem Žigatu všeč in da bi on rad postal moj fant, vse to sem izvedela preko Jakata ,kot sem že povedla sva takrat bila zelo dobra prijatelja. Jaz in Žiga sva postala par, in Jaka je postal par z eno od mojih prijateljic iz razreda(Neli). A kmalu sva se jaz in žiga razšla saj sva odkrila da to ni to in da ne funkcionirava skupaj. pač ta hitra zaljubljenost nič takega. Jaka je bil skozi cel prvi letnik še z Neli, a na začetku počitnic sta se razšla. Neli je kasneje zaostala razred in se prešolala. V začetku v 2.letnik sva se z jakom malo oddaljila eden od drugega pač nevem zakaj šola,ocene, stres in vse a sedaj sva se spet zbližala in postala res zelo dobra prijatelja kot še nikoli prej. Jaka mi pove veliko stvari in mi kar veliko zaupa. govori mi ene stvari ki jih še nikoli ni nikomur rekel, niti žigatu ki je njegov bff. Tako da sm samo jaz vedla za ene stvari. Skoraj vsak dan si piševa in pošiljava smešne snepe en drugemu in se veliko pogovarjava.
Jaka je bil vedno kako naj to povem, babjak če me razuemete. Vedno je iskal nove punce kadarkoli smo šli ven, v klub itd. Imel je kar veliko punc od Neli in skoraj za vsako mi je šel pisat da kaj naj naredi da jo dobi tako da sm bila jaz kako naj to rečem kot njegov nekakšen "side man" hahhahaha.
A zadnje čase sva si kar zelo blizu. Velikokrat mi pove da sm kjut i nazadnje mi je rekel tudi da sm zelo lepa a da on nebi imel nič z mano. To mi je velikokrat rekel in se mi je zdelo malo čudno. A problem je v tem ker mi je on tudi zelo privlačen in mogoče celo malo všeč. Sedaj eden drugega hecava da sva zaljubljena en v drugega..pač tako v hecnem smislu na primer "i know u like me" ali pa kaj takega. Priznal mi je tudi da je bil na začetku 1.letnika v mene, torej takrat ko sem se jaz pogovarjala z Žigatom.Od takrat veliko razmišljam o Jaki v nekoliko drugačnem smilu kot sem prej.
A fora je v tem ker je on kot prijatelj uredu samo je babjak in to se zelo vidi in vsak pravi da je res in da samo rad bluzi naokoli, da je prav potreben za punco in včasih govori glupe reči za katere se mi včasih zameri, pač po domače rad bluzi z drugimi puncami in zna biti kreten. zadnje časa se mi dozdeva da mi je všeč več kot prijatelj. zdej nevem zakaj, mogoče ker mi dava več pozornosti kot prej, ker mi govori da sem lepa. Vedno je bila med nama neka "kemija"(to so opazile tudi moje prijateljice)in vedno sva se hecala en iz drugega na seveda prijateljski način. Glede njega sem vedno čutila neko povezanost pa tudi če je bila samo prjateljska, sedaj pa se mi dozdeva da je včasih še kaj več. Sem zelo čustevna oseba ,včasih se prehitro zaljubim, overthinkam vse situacije in sem zmedena vbistvu 24/7 glede vsega kaj se mi dogaja v življenju. Tako da sploh nevem kako in kaj sedaj.
Aha pa še to, ko sva bila na eni zabavi od sošolca pred parimi meseci sva bila obadva malo pijana, in jaz sem bila bolj in ko je prišel do mene čez čas me je povlekel k sebi tako da sem skoraj ležala na njemu in me objel, vmes pa me gledal tako da sva bila en čas oddaljena z obrazi eden od drugega tam 3cm. mogoče od takrat se je zgodila iskrica, saj še tega ni nikoli naredil. Vem zakaj je rekel da nebi imel nič zmano, skupaj sva v razredu in sem bivša od njegovega bff, in on od moje prijateljice, tako da bi vbistvu v kakršnem koli primeru bila to slaba ideja ker pač vse kaže na to to da niti nesmeva in da bi bilo narobe. Jaz čutim isto glede tega, samo nevem včasih ko se nasmejiva en drugemu čutim nekaj več in z njim se nekako počutim sproščena, da se lahko pogovrjava o čemer koli in ima deep pogovore in da sem lahko zraven njega jaz takšna kot sem.
Samo zdaj nevem kaj točno vse to pomeni. Ali sem mu res všeč ali ne (prijateljice pravijo da bi midva pasali skupaj in da vrjetno je malo vmene ampak ker je babjak to najberš ni tako pomembno zanjega in ker smo skupaj v razredu bi blo spet čudno in vse), ali je meni on všeč ali je to samo zato ker mi posveča več pozornosti kot drugim puncam...nevem rada ga imam kot prijatelja in to sm mu tudi povedala(on meni isto da sem mu všeč le kot prijateljica( ko sva spet imela en deep pogovor)).. samo zadnje čase se mi dozdeva da mi je res malo všeč. Nočem mu tega povedat saj bi to lahko uničlo najino prijatelstvo in bi bilo vse weird. res nevem kaj naj naredim in sem zelo zmedena.Saj še sama nevem kaj zares čutim oz ali si samo domišljam vse kr je pač attractive guy in je vsaki punci všeč. Nevem res nevem
Mi
Miš
Hejla!
Razumem celotno situacijo in jaz sem ista (ves čas premišljujem in na koncu niti ne vem več kaj čutim in kaj ne in če je vse samo v moji glavi itd..) vem kako je res. Jaz bi ti predlagala da ko bosta spet v kakem deep pogovoru da ga vprašaš če bi tako teoretično bil s tabo v primeru da ne bi bila celotna situacija tako complicated. In pa še kako on gleda na zveze (raje samo uživa ali bi kdaj poskusil kaj bolj resnega). Probaj si tudi predstavlajti kako bi dejansko bilo v zvezi z njim ( prepričanja, zanimanja, hobiji,...) Rada bi ti še kako pomagala ampak tudi sama sebi velikokrat ne morem. Odgovoril ti bo tudi svetovalec tako da upam da dobiš še kak nasvet :)
Srečno!
no
no-go
khm Marelica, ostani pri prijateljstvu z Jakatom, razen če se želiš karnaprej spraševati se, s katero je, kadar ni stabo...
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Marelica, pozdravljena!
Zaupala si nam svojo zgodbo o odnosu s fantom, ki ti raste vse bližje k srcu. Na kratko bi rada obnovila to zgodbo, da preverim, če sem ujela bistvo. Torej, vse od kar sta se z Jakom v začetku prvega letnika spoznala, sta si bila blizu, postala sta prava prijatelja. V tem času se je zgodilo marsikaj – ti si se zbližala z njegovim najboljšim prijateljem, tudi Jaka je imel punco, ki je med drugim tvoja prijateljica. Vajino prijateljstvo z Jakom je med tem sicer nekoliko nihalo, malo sta se oddaljila, ampak sta se čez čas ponovno spet zbližala. Zdi se, da sta trenutno zelo povezana, saj si zaupata praktično vse.
Slišati je, kot da sta skupaj že marsikaj preživela, imata dosti skupnih spominov, deljenih skrivnosti, s čimer je med vama zraslo tudi trdno zaupanje. Vajin odnos je tako rastel in cvetel. Povsem normalno se mi zdi, da nam osebe, s katerimi zgradimo tak odnos, postopoma prirastejo k srcu, in ne malo krat se zgodi, da se v procesu spoznavanja in grajenja odnosa tudi zaljubimo.
Skozi čas si ga najverjetneje kar dobro spoznala, ugotovila kaj ti je pri njem všeč, v čem se ujemata, kaj so neke vajine skupne točke, hkrati pa praviš, da ti večkrat poda tudi kak kompliment, zato ni čisto nič čudnega, če si se vanj zaljubila.
Sama praviš, da si trenutno zmedena, saj ne veš, kaj vse to, kar se dogaja med vama, pomeni. Po eni strani se ti dozdeva, da ti je všeč bolj, kot le prijatelj, a hkrati se ti ne zdi dobra ideja, da bi mu to priznala. Dobra plat celotne situacije je, da pravzaprav v tem trenutku ne rabiš naredi kakršnegakoli koraka. Glede na to, da sta si sicer blizu kot prijatelja, lahko to izkoristiš in poskusiš raziskati svoja čustva in doživljanje ob njem. Omenila si, da si skoraj vsak dan pišeta. Se sicer izven pouka družita tudi kaj v živo? Gresta na kak sprehod, pijačo, drugo druženje? To se mi zdijo super priložnosti, za še boljše spoznavanje drug drugega.
Glede na to, da praviš, da si zmedena in nisi prepričana, če si morda celo zaljubljena, te spodbujam, da razmisliš, kaj točni ti je pri njem všeč? Kaj ti pri njem morda NI všeč? Katere točke so vama skupne in v čem se razlikujeta? Katere lastnosti so ti sicer pomembne pri bodočem partnerju? Kaj ti je pomembno v prijateljskem odnosu in kaj si se iz vajinega odnosa naučila? Kako se počutiš ko si ob njem? O čem takrat razmišljaš? Razmišljaš o njem tudi, ko nista skupaj in ko se ne pogovarjata? Kako si predstavljaš vajin odnos v prihodnje? S temi vprašanji si lahko pomagaš pri raziskovanju svojega doživljanja.
Dotaknila bi se rada še tvoje izjave o tem, da se hitro zaljubiš. Pa vendar, kolikor razumem iz tvojega zapisa, se vidva poznata že dobro leto in pol, v tem času pa sta razvila tudi pristen prijateljski odnos. Osebno se mi ne zdi prehitro in kakorkoli čudno, da bi se v tem trenutku tvoja čustva do Jaka spremenila, zato te spodbujam, da v prihodnje nameniš svojim čustvom in doživljanju nekaj več pozornosti ter jih raziščeš.
Če ti lahko pri tem kakorkoli pomagam, sem ti na voljo, sicer te pa lepo pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije
Ma
Marelica
Živijo, spet sem jaz
Hvala vam za vse nasvete o tem kaj bi bilo najboljše da naredim v te situaciji
Dala sem si dober teden za premislek vsega kaj se je zgodilo...in da vam povem je situacija sedaj veliko bolj zapletena.
No tako ko ste mi svetovali sva se jaz in Jaka včeraj dobila na samem.(imava drugače iste prijatelje samo tokrat sva šla sama). Šla sva na miren kraj kjer sva se lahko v miru pogovarjala. In potem se je zgodilo da je dal roko čez mene in sva se vbistvu stiskala.Potem ko me je pospremil domov sva se nekaj časa držala za roke in na koncu tudi močno objela. In sedaj res nevem kaj več
Kasneje mi je napisal da če je bil preveč vsiljiv in da če mi je blo vse ok. Napisala sm mu da je vse ok samo da je ta cela situacija wrong tako kot je tudi on rekel. A sedaj mi je rekel da pač da njemu več ni tako wrong plus da naju njegova friend grupa ( v kateri je tudi Žiga) podpira in da mogoče nebi bilo tako narobe da bi bila skupaj.
Ampak jaz imam take velike pomisleke sedaj na vse to. Všeč mi je. Dejansko. In včasih si zamišljam kako bi bilo če bi bila skupaj. A nemorem si izbiti iz glave kako bi bilo vse wrong, kako bi naju vsi gledali in govori slabe stvari o nama,češ kaj onidva delajo skupaj če so pa bivši od svojih prijateljev. Vprašal me je tudi zakaj mi to kaj drugi govorijo pride do živega, saj njega briga kaj si drugi mislijo. Ampak enostavno me da. Vedno probam bit perfektna saj je to najlažji način da si "vključen v družbo.". In vem da če bi bili skupaj bi jaz samo overthinkala vse skupaj in razmišljala kaj si drugi mislijo in na koncu bi se razšli ker bi jaz vse vničla in potem bi blo spet vse akward in nebi se več družli z njimi in to bi tudi vplivalo na moje prijateljice, saj če se jaz nebi družla z njimi se niti one nebi. Tako da res nevem kaj naj. Tako sem zmedena na jok mi gre ker še sama nevem kaj naj storim. Vem da je zelo narobe in da sedaj overthinkam vse a mi je všeč, res všeč. Fora je v tem ker nočem uničit najinega prijateslstva za to kaj niti ne veva ali bi najina zveza dejansko trajala, ker se rada družim z njim i njegovimi prijatelji, in zdej je vse tako zakomplicirano, overthinkam vse in spet nevem kaj naj....
Uredništvo
Amadeja Jurič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si se ponovno oglasila in z mano delila, kako se celotna situacija odvija. Veseli me tudi, da sem te z odgovorom uspela vsaj malo usmeriti.
Kot vidim, si se odločila, da se z njim dobiš na samem in tako raziščeš, kako se ob njem počutiš, ko zraven ni vajinih prijateljev. Slišati je, kot da sta se imela zares lepo. Zelo spoštljivo se mi od njega zdi tudi, da je kasneje pri tebi preveril, kako se ti je vajino druženje zdelo in če je bil morda preveč vsiljiv.
Zapisala si, da si še vedno zmedena. Soočaš se s pomisleki, med tem ko je Jaka pripravljen dati vajinemu odnosu priložnost. Sama se kar naprej obremenjuješ z dejstvom, da ste kot prijatelji vsi medsebojno zelo povezani (tudi bivši partnerji), kar te ovira pri nadaljnjih korakih z Jako. Skrbi te, kako bodo reagirali drugi, hkrati pa si ne želiš, da bi, v kolikor se vama ne bi izšlo, to kakorkoli vplivalo na vso prijateljsko druščino.
Razumem tvoje pomisleke in negotovost. Res je, da v tem trenutku ne moreš vedeti, kakšne posledice lahko vajin odnos prinese. Kljub temu, bi želela poudariti eno stvar. Normalno je, da v življenju spoznamo več partnerjev. Nekateri odnosi trajajo dlje, spet drugi so tukaj le za kratek čas. Preko vseh teh odonosov se učimo in rastemo kot posamezniki. Normalno in čisto OK je, če se s kakim partnerjem na primer kdaj ne ujameš, pa potem ta partner pristane skupaj s tvojo prijateljico. Prav tako situacijo trenutno doživljaš sama. To, da Jaka ni primeren za tvojo prijateljico, še ne pomeni, da je pa zdaj on prepovedan, za katerokoli njeno prijateljico – vključno s tabo. Kaj če je on morda ravno pravi partner zate, pa zaradi teh pomislekov, ki te držijo nazaj, zamudiš priložnost? Seveda ne moreš vedeti, če ne poskusiš. Včasih je potrebno tudi v odnosih tvegati. Vprašaj se, ali bi raje tvegala in morda tako pridobila dolgoročnega partnerja oziroma partnersko izkušnjo iz katere se lahko nekaj naučiš ALI raje ostaneš v varnem mehurčku, kjer ne posegaš v prijateljske odnose vaše skupine in se tako večno sprašuješ, kako bi bilo, če bi Jaku dala priložnost? Odločitev je seveda tvoja.
Poleg tega naj dodam še, da ljudje vedno najdejo kaj za pripomniti, tudi v situacijah, ki se jih sicer čisto nič ne tičejo. To je njihovo mnenje, ki ne pomeni nujno tudi, da je pravilno. Ljudje si tudi sami prevečkrat v glavi postavljamo pravila, kaj je prav in kaj narobe, pri tem pa ne pomislimo, če so ta pravila sploh smiselna ali so zgolj plod nekih družbenih prepričanj.
Sicer pa, kot sem že omenila v prejšnjem odgovoru, ti v tem trenutku še sploh ni potrebno posegati v vajin odnos. Lahko se še družita in ob tem raziskujeta svoje doživljanje drug ob drugem. Morda ti bo čez čas lažje.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije