zivjo zelo me je strah prihodnosti in vcasih imam obcutek da popolnoma izgubljam kontrolo nad tem kaj bo ne vem kaj zelim poceti ne vem kaj zelim studirati kam se usmeriti ali kateri zivljenjski poti slediti vcasih se sprasujem ali naj vzamem lazjo pot ali poskusim nekaj zahtevnejsega pa ne vem kaj je prav zame zelo me skrbi prakticno vse kaj ce ne najdem partnerja kaj ce ne bom mogla imeti otrok ali ce moj partner ne zeli otrok kaj ce se zgodi kaj hudega kot so bolezni ali izgube bliznjih misli se hitro vrstijo in vedno znova me preplavlja strah da ne bom pripravljena na zivljenje ali da bom naredila napacne odlocitve vcasih se pocutim popolnoma nemocno in prestraseno kot da me prihodnost popolnoma preplavlja in ne vem kako naj se spopadem s temi obcutki vem da ne morem nadzorovati vsega a kljub temu me strah vedno znova prevzame
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
skrbi o katerih nam pišeš, so lahko zelo obremenjujoče. Opisuješ, da te je strah prihodnosti – skrbi te izbira študija, iskanje pravega partnerja in v splošnem izbira, kot praviš, življenjske poti. Pa tudi da si na življenje nepripravljena in, da boš sprejemala napačne odločitve. Normalno je, da se ob tem počutiš nemočno in prestrašeno. Predlagam, da poskušava raziskati breme, o katerem pišeš, skozi nekaj vprašanj, pa tudi predlogov glede tega kaj lahko poskusiš, ko boš želala malo umiriti svoje misli.
Pomembno je, da se zavedaš, da si trenutno v življenjskem obdobju v katerem se zares soočaš s spremembami in odločitvami o katerih pišeš – čaka te izbira smeri nadaljnjega šolanja, začenjajo se prve ljubezenske zveze ter razhodi in podobno. To obodbje je lahko zelo naporno, a ga lahko tudi izkoristiš na način, da preizkušaš različne stvari, saj boš tako lažje spoznala kaj, pa tudi kdo ti ustreza. Preizkusiš se na primer lahko v različnih hobijih in preveriš kakšne smeri študija obstajajo, ki bi te lahko zanimale. Lepota tega je tudi to, da vseh odločitev ne rabiš sprejeti takoj oziroma tvoja prva odločitev niti slučajno ne rabi biti tudi zadnja. :) Predlagam pa tudi, da premisliš ali se bi o tem lahko pogovorila s starši, prijatelji ali šolsko svetovalno delavko? Včasih je dobro deliti svoje skrbi. Njihova teža lahko postane malo lažja, prav tako pa lahko ugotovimo, da v svojih skrbeh nismo sami.
S čim pa si torej lahko pomagaš pri umirjanju toka zaskrbjujočih misli? Poleg že omenjenega pogovora z bližnjo osebo lahko, ko postane vse preveč, uporabiš prizemljitvene tehnike. Te delujejo na način, da tvoje misli zaposlijo in pozornost preusmerijo drugam. Prilagam povezavo do posnetkov, ki te vodijo skozi njih (https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/tehnika-pizemljitve-nam-lahko-pomaga-ko-nas-preplavijo-mocna-custva/) in pa opisov nekaj takšnih tehnik (https://nisiokejpovejnaprej.si/kako-pomagam-sebi-in-drugim/tehnike-sproscanja/#tehnikaPrizmeljitev). Njihova dobra lastnost je tudi to, da jih lahko opravljaš kjerkoli, kadarkoli in so lahko relativno kratke. Izbereš lahko tudi kakšno drugo aktivnost, ki ti je blizu in ti pomaga pri sproščanju. Ali morda rada kuhaš? Slikaš ali rišeš? Dobra ideja je lahko tudi vključevanje več gibanja v vsakdan. Več o skrbeh in obdobju odraščanja pa lahko prebereš tudi v priročniku na sledeči povezavi: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!ko-zaskrbljujoce-misli-vztrajajo. Lepo je opisano obdobje v katerem si sama, kakšne skrbi nas takrat navadno težijo in kako se z njimi soočati. :)
V kolikor bi želala, da se na kakšen del tvojega sporočila bolj osredotočiva, lahko odgovoriš na tole sporočilo.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)