Spoštovani...
Hodim v deveti razred OŠ, in ne pišem na to spletno stran zaradi neke težave, me pa zanima, če bi mi odgovorili o mnenju kako se vam zdi služba svetovalcev in delovacev kot psiholohi itd. Res me zanima ta poklic in bi bila hvaležna, če bi mi opisali vašo službo, delo pa pluse in minuse.
Lp
• Uredništvo
Doroteja Vodopivec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Svetovalec lahko ima različne profile izobrazbe. Lahko je socialni delavec, psiholog, pedagog, sociolog. Tako da je potrebno izbrati kaj te najbolj zanima.
V prvi vrsti pa bi rekla da si moraš predstavljati kje bi želela delati. Ali je to šola ali organizacija ali bolnica ali kakšen Center za pomoč. Mesto zaposlitve vpliva tudi na sam profil izobrazbe.
Ker sem sama psihologinja, ki je zaposlena na osnovni šoli kot svetovalna delavka, ti lahko mogoče bolj specifično napišem za moje delo. Sama sem ves čas v stiku z otroki. Tako da se mi zdi pomembno, da imaš rada delo z otroki. Na svojem mestu opravljam ne samo svetovalno delo, ampak včasih tudi ure dodatne strokovne pomoči, torej pomoč otrokom pri premagovanju ovir ali težav. Delam tudi z nadarjenimi učenci, ves čas pa sem v stiku z učitelji, saj je potrebno ogromno usklajevanja. Tako da je zelo razgibano delo.
Sem pa se za psihologijo odločila, ker sem želela pomagati ljudem pri premagovanju njihovih težav. Na splošno me je psihologija že kot predmet zanimala v srednji šoli. Zato sem želela izvedeti več o tem zakaj se tako vedemo kot se. Tako da me je predvsem gnala radovednost in zanimanje.
Plusi in minusi so odvisni od vsakega posameznika. Mene bo morda nekaj veselilo, nekomu drugemu pa bo to naporno. Sama kot plus štejem delo z otroki, opažen napredek ali spremembe v vedenju posameznikov, izvajanje delavnic, reševanje konfliktov, ...
Kot minus pa bi rekla velikokrat da so nekateri primeri zahtevni in moraš bit sam osebnostno dovolj močan in imet vse urejeno pri sebi, da se s tem spopadeš.
Upam, da sem ti vsaj delno odgovorila. Res je odvisno od vsakega posebej kako nekaj doživlja. Sama v svojem poklicu uživam. Se pa še vedno dodatno izobražujem in iščem vedno nove ali boljše rešitve. Pride pa tudi dan, ko si misliš zakaj je to meni treba. Mislim da to pa se zgodi povsod.
Če boš imela še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Lep pozdrav,
Doroteja Vodopivec, mag. psihologije