Dober dan. Meni so lasje res v napoto. Sošolke mi pravijo da bi v kratkih laseh izgledala grdo. Jaz pa se želim ostrižit.
Kako naj se odločim?
Vo
Vodnarka
Živijo,
Jaz menim da je odločitev, če se boš postrila čisto tvoja. Ne meni se za mnenja drugih, važno je le da je tebi v všeč. Verjamem da, če se boš postligla boš izgledala fenomenalno????.
Imaš to!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da si sama želiš nove pričeske, saj so ti lasje trenutno v napoto. Zdi se ti, da se boš s krajšimi lasmi bolje počutila, vendar si v dvomih glede odločitve za novo pričesko zaradi reakcije tvojih sošolk, ki se ne strinjajo s tvojimi željami.
Verjetno ti ni vseeno, kaj si prijatelji mislijo o tebi, kar je povsem normalno, saj vsi cenimo mnenje oseb, ki so nam blizu in jih imamo radi. Ko smo všeč osebam okoli sebe, dobimo njihovo odobritev in privolitev ter se zaradi tega počutimo sprejete. Potreba po občutku sprejetosti je pomembna v vseh življenjskih obdobjih, predvsem v obdobju mladostništva, saj se mladostniki soočate z mnogimi izzivi in spremembami, vključno z razvojem ter iskanjem samega sebe, vzpostavljanjem novih prijateljstev in telesnimi spremembami. Mladostniki pogosto iščete sprejetost predvsem med svojimi vrstniki, kar lahko vpliva na tvojo samopodobo in samospoštovanje oziroma na to, kako ti vidiš ter ceniš samo sebe. Prijateljska mnenja so lahko dragocena, saj najbolje vedo, kaj se dogaja v našem življenju in se zavedajo naših prednosti ter slabosti. Njihovo mnenje lahko nudi pogled na situacijo z druge perspektive in podporo v težkih trenutkih.
Kljub temu je pomembno, da ostanemo sprva zvesti sebi in da upoštevamo lastne želje ter sledimo svojim ciljem. Poslušanje lastnega mnenja ti bo pomagalo pri razvoju svojih prepričanj, vrednot in osebnosti. Prav tako boš tako okrepila svojo samozavest, saj smo bolj zadovoljni in srečni, kadar se ravnamo v skladu s svojimi željami. Predvsem je pomembno, da si sprva všeč sebi in da se počutiš prijetno v svojem telesu, saj ko smo zadovoljni s sabo, razvijamo samospoštovanje, kar pomeni, da cenimo sebe, svoje sposobnosti ter vrednost, ne glede na mnenje drugih oseb. Ko se boš dobro počutila v svoji koži, boš prav tako lahko vzpostavljala bolj pozitivne odnose s prijatelji, lažje se boš soočala z izzivi in težavami ter se v splošnem počutila motivirano za doseganje novih ciljev.
Lepo je, da upoštevaš in ceniš mnenje svojih sošolk, vendar je pomembno, da je odločitev tvoja ter da sama razmisliš o tem, kaj je všeč tebi ter kako se boš najbolj udobno počutila pri sebi. Osebe, ki te imajo rade, te bodo cenile prav takšno, kot si, ne glede na dolžino tvojih las. Verjamem, da se tvoje sošolke družijo s teboj zaradi tvojih osebnostnih lastnosti, morda zaradi tvojega humorja, prijaznosti ali pa skupnih interesov in hobijev, ter ne zaradi tega, kako izgledaš. Res je, da se morda vedno ne strinjate v vseh stvareh in da so vam všeč različne stvari, vendar ste kljub tem razlikam še vedno prijateljice. Morda tvoja nova pričeska sprva ne bo všeč vsem, vendar če boš ti srečna in zadovoljna s svojim izgledom, je to tisto, kar največ šteje. Pomembni so prijatelji, ki te imajo radi, te cenijo in te sprejemajo takšno, kot si.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, diplomirana psihologinja (UN)