Zdravo, moja starsa sta narazen ze skoraj od mojega rosjtva. Mama more vsak mesev dobivat prezivnino za mene. To leto sem zaustala letnik in  nimam stipendije. Ravno kar sem dopolnjla 18 let, slisala sem ze da od 18 leta prezivnina pride k meni in ne k mami. Rekli so da to leto ne bom dobivala ker sem zaustala letnik in da bom naslednjo leto dobila stipendijo in prezivnino skupaj??
nic se ne razumem v to in prosim za cim vec info kako s tem? Zakaj to leto ne bomo dobivali prezivnine ker sem zaustala?
ali se prezivnina poveca ko bo prihajala men
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Navedla si kar nekaj vprašanj. Da ti čim bolj pomagam razumeti zadevo, ti bom odgovarjala kar po vrsti.
Od dopolnjenega 18. leta starosti dalje lahko preživnina prihaja na tvoj račun. To pomeni, da ti oče nakazuje preživnino na račun, ki ga imaš ti odprtega. Lahko pa še vedno prihaja na mamin račun in se potem z mamo dogovorita glede porabe tega denarja. Načeloma pa je to sedaj tvoja pravica in tvoj denar s katerim razpolagaš. Če želiš, da sama prejemaš preživnino, sporoči svojo številko računa očetu in bo zadeva tako urejena.
S tem, ko preživnino dobivaš sama, se preživnina avtomatsko ne poveča. Preživnina je bila sodno določena in le sodišče lahko ta znesek poveča. Lahko pa se sama dogovoriš z očetom, če se on seveda strinja s tem, da ti nakazuje kaj več, kot je sodno določena višina preživnine zate. Ampak to je vajin dogovor in se mora oče s tem strinjati.
Kar se tiče ponavljanja razreda / letnika in preživnine je pa tako. Pokliči na Center za socialno delo, ki je krajevno pristojen zate glede na stalno prebivališče in vprašaj kako je glede tega. Edino svetovalka na Centru ti bo znala točno odgovoriti za tvoj primer. Lahko, da bo preživnina normalno aktivna, lahko pa, da bo to leto mirovala.
Če te še kaj zanima, mi piši.
Vse dobro ti želim!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja