Zdravo... Imam toliko priblemov da sploh ne morem vsega razjasnjevati na dolgo ampak bom kar naštela: Ločitev staršev, velika možnost je da en tvoj prijatelj umre, sošolec se seli v Švico, Nesrečna ljubezen, želja po fantu ker ga še nisem imela, tečna učiteljica za naravoslovje, izgubljena knjiga v šolski knjižnjici, tečne sošolke ki te vsak dan zbadajo in žalijo, nimam svoje sobe in zato tudi ne miru, spolno nadlegovanje, vsa učna snov + glasbena šola + slikarska šola, majhna hiša, nesramni sosedje, nikjer ne najdem prijateljev, izstopam, sam prevelika za svoja leta- mama pravi da izgledam za 15, kot tudi vsi drugi, hudi krči pri menstruaciji, zelooooooooooo malo prostega časa, stres, derealizacija, osamljenost, babica je tik pred smrtjo, mama se ne ukvarja več s tabo ampak samo še s fantom s katerim si piše po spletu..... Res vam lahko rečem, da jih je še veliko ampak glavni so ti.. Saj vidite da jih je ogromno in ne morem vsega razjasnjevati.. Mogoče imate splošne nasvete kaj naredim za posamezne stvari, ker res ne morem več!! Hvala in prosim za hiter odgovor, res.... Hvala...
L.P.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Najprej hvala, ker si potrpežljivo počakala na odgovor. V svojem sporočilu si naštela veliko stvari, ki te težijo. Ker na vse naenkrat zelo težko odgovorim, te vabim, da mi zapišeš kaj več o tistih težavah, ki so zate trenutno najpomembnejše oziroma te najbolj obremenjujejo. Želim te bolje razumeti, zato pa potrebujem malce več informacij. Če lahko, prosim zapiši tudi kaj več o spolnem nadlegovanju, ki si ga omenila.
Iz tvojega zapisa razbiram, da doma in v šoli nimaš veliko podpore in ljudi, na katere se lahko zaneseš. Upam, da v tvojem življenju vseeno obstaja kakšna oseba, ki ji zaupaš. Če jo imaš, te spodbujam, da se poskušaš z njo pogovoriti o svoji stiski. Seveda pa sem tudi jaz tu zato, da ti prisluhnem in skušam dati kak nasvet.
Veselim se tvojega odgovora!
Anja Rakovec, mag. psihologije
Li
Lina lina
Kaj ko bi se poskusala z osebo ki ji zaupaš o tem pogovoriti. Včasih že to malo pomaga potem pa se skupaj rešita vsak kaksen problem in bo vsaj malo lazje. In se nekaj, zavedaj se da vsaka stvar mine, za nekatere stvari je to dobro npr. v tem priwmru, vcasih pa ne. Ampak vse mine in to si zapomni. Vsak dan postajas močnejša in se učis. Razmisli in mogoce tudi se zapisi kaj bi se moralo sprememiti da ti bo lazje. Z veseljem ti pomagam neskrbi vse bo še dobro. S tabo sem:)
en
ena punca
pozdravljeni... kot ste prosili, opišem recimo 3 najhujše probleme... to so: Derelizacija ali natančneje Depersonalization-derealization disorder.... imam jo že 4 leta in postaja mi že res na živce... drugi je mama.. sploh ne gre več iz telefona in njega ima že raje kot mene.. tretji je želja po fantu ker reeees ne morem več... tako rabim ljubezen in ja.... nikjer ga ni!! in še glede spolnega nadlegovanja... imam eno aplikacijo in vsak drug fant ki me doda, mi pošilja svoj *** in govori naj še jaz pošljem. potem vse blokiram.. ja, to je to... hvala za odgovor.. L.P.
Bo
Bond007
Derealizacija - nič huje kot večina tvojih vrstnikov. Zmanjšaj uporabo telefona, aplikacij, scrollanja, itd. Branje fantazijskih knjig naprimer tudi sproži derealizacijo, ampak pozitivno, priporočam.
Odsotna mama - nje ne moreš spremeniti. To ni težava ampak pač dejstvo. Lahko poskusiš z resnejšim pogovorom, če bo učinkovalo, ali pa z ostalimi sorodniki, naprimer njenimi starši. Oni lahko mogoče pri tem kaj pomagajo.
Fant - glej in išči; pridruži se različnim dogodkom, razglej se po svoji in drugih šolah, veliko jih je. Kar naenkrat verjetno ne boš našla pravega, tako da bo potrebno nekaj truda in sreče. Preko aplikacij se boš srečala predvsem s slabo izbiro, zaslužiš si kaj boljšega. Že sama si napisala, da imaš slabo izkušnjo preko aplikacij. Uči se iz izkušenj.
Pomanjkanje prostega časa - izvor vseh ostalih problemov. Izberi 1 aktivnost, ki ti je bolj pri srcu, ostalo pa daj na pavzo. Za duševno zdravje gre. Starši te ne morejo prisiliti v krožke; v tako pridobljenem prostem času ga čim bolj kvalitetno izkoristi, naprimer čim več se druži z babico, če se ji res čas izteka. Dvomim, da ti bo dodaten čas z babico škodoval.
Začni odpletati svoj klobčič na enem koncu in vse se ti bo počasi začelo umirjati. Good luck.
Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
Zapisala si, da se ti občutki derealizacije oz. depersonalizacije pojavljajo že 4 leta. Mi lahko opišeš, kako to občutiš? Derealizacijo razumemo kot stanje, ko oseba spremenjeno doživlja svet okoli sebe, npr. se ji zdi, kot da stvari okoli nje niso resnične ali da so meje med njo in ostalim svetom zabrisane. Ob tem se pogosto pojavijo tudi občutki depersonalizacije, ko oseba doživlja odtujenost od same sebe (svojih misli, občutkov ali telesa). Ali je tvoje doživljanje podobno tem opisom? Derealizacija in depersonalizacija se sicer zelo redko pojavita kot samostojni motnji. Pogosto sta povezani z motnjami razpoloženja, s povišano anksioznostjo, dolgotrajnim stresom, travmatskimi izkušnjami ali pa zlorabo različnih psihoaktivnih substanc. Se ti zdi, da bi pri tebi lahko šlo za kaj od tega? Glede na to, da si zelo obremenjena s šolo in drugimi aktivnostmi, bi bili lahko ti občutki povezani tudi s tem. Morda bo pomagalo, če se boš malce razbremenila nenujnih aktivnosti, kot je predlagal Bond007. Poleg tega pa ti pri obvladovanju teh občutkov lahko pomaga telesna ali pa sproščujoča aktivnost. Zelo koristne so lahko tudi tehnike sproščanja - z njimi se lahko seznaniš v tej rubriki.
Izpostavila si tudi, da mama veliko časa preživlja na telefonu in imaš občutek, da ima fanta raje kot tebe. Predstavljam si, da je zate zelo hudo, ker ne občutiš njene pozornosti in podpore. Praviš tudi, da se počutiš osamljeno. Si se že poskusila z njo o tem pogovoriti in ji povedati, kako se počutiš? Če to ne bi bilo uspešno, ti svetujem, da se pogovoriš z očetom ali kakšnim drugim sorodnikom, ki ti lahko pri tem pomaga. Možnost pa je tudi pogovor s šolsko svetovalno delavko, ki se lahko nato pogovori tudi z mamo. Upam, da obstaja odrasla oseba, na katero se lahko v tem času opreš.
Glede tvoje želje, da bi imela fanta, razmišljam o tem, da ti verjetno v splošnem manjka ljubezni in naklonjenosti (s strani staršev, vrstnikov) in je zato ta potreba zelo močna. Tako si fanta pripravljena iskati tudi preko aplikacij, kjer prihajaš v stik z neprimernimi (morda tudi starejšimi) fanti oz. moškimi. Glede na izkušnje, ki si jih dobila na ta način (ki so zate verjetno zelo neprijetne oz. celo travmatične) ti svetujem, da namesto preko takšnih aplikacij skušaš nove ljudi spoznati v živo, npr. v glasbeni ali slikarski šoli, ki ju obiskuješ. Če tam težko najdeš prijatelje, je morda čas, da katero od teh aktivnosti zamenjaš z novo - tako, ki vključuje več druženja in povezovanja ter manj poudarka na zahtevnem učenju, ki lahko predstavlja še dodaten napor in stres. Morda pa imate v šoli kakšne krožke, ki bi te zanimali bolj kot ti, ki jih sedaj obiskuješ? Če se rada gibaš, so dobra možnost tudi skupinske športne aktivnosti, ki krepijo povezanost z drugimi, ali pa preprosto obisk bližnjega igrišča. Pomembno se mi zdi, da izbereš aktivnost, ki te veseli in v njej uživaš, ob tem pa poskusi biti odprta za nove stike z vsemi vrstniki, ne le s fanti. Lahko pa se zgodi, da pri tem čisto "po nesreči" spoznaš še kakšnega prijetnega fanta.
Upam, da ti bo odgovor vsaj malce v pomoč. Če bi želela povedati ali vprašati še kaj, pa sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije