Preveč razmišljam o stvareh kaj se bo zgodilo, predstavljam si dogajanje še preden se odpravim npr. na zabavo. Preveč se sekiram in razmišljam o stvareh
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Res se ti je v zadnjem času zgodilo veliko hudega. Pa greva po vrsti:
- Verjamem, da imaš duševne težave, saj takšni dogodki pustijo posledice. Ne strinjam pa se, da imaš živčni zlom, čeprav je bolečina včasih tako huda, da imaš občutek, kot bi se zlomila. Ali si že poiskala kakšno strokovno pomoč? oz. pogovor pri svetovalni delavki na šoli. Če še nisi, ti svetujem, da to storiš.
- Ločitev staršev je za vsakega otroka boleča, je pa včasih nujna. Vprašaj se, kako bi bilo živeti v družini, kjer so prepiri, obtoževanja, žalitve na dnevnem redu, vsak dan? Ne pričakujem, da boš danes razumela starša, zakaj sta se odločila za ta korak. Morda bo situacija z leti bolj jasna in ju boš skušala razumeti. Ne vem, zakaj je tvoja mama odšla. Ali za vedno, ali samo začasno? Ali vedve ohranjata stike ali ne? To bi morala vedeti, da bi ti lahko konkretno svetovala. Zdaj pa ti lahko rečem zgolj to, da ohranjaš stike z obema; mamo in očetom.
- Verjamem, da te je babičina smrt pretresla in da je bila to zate veliko izguba. Toda smrt je del življenja, brez katere tudi življenja ne bi bilo. Ko ti je hudo, se v mislih pogovori z njo in razmisli, kaj bi ti svetovala. Včasih so ti namišljeni pogovori zelo zdravilni. Vprašaj so, kaj bi si želela zate? In potem ravnaj v tej smeri.
- 8 let, ki si jih preživela s konjema, je bilo lepih. Spominjaj se teh lepih trenutkov in bodi hvaležna, da si imela to možnost, družiti se s tako veličastnima živalima. Morda bi si lahko nabavila kakšnega kužka, ki bi vsaj malo izpolnil praznino, ki je nastala po odhodu konj.
- Ne vem, zakaj in čemu ne zaupaš prijateljem? Ali imaš slabe izkušnje, ali pa je kaj drugega? Tudi zato bi bil pogovor s strokovnjakom koristen.
Na koncu tvojega pisanja, se sprašuješ, kdaj se ti bo nasmehnila sreča. Lahko ti zgolj odgovorim, da se je potrebno za srečo zelo truditi in ubirati poti, ki navidezno nimajo veze z njo. Poskušaj si odgovoriti na vprašanje, kaj bi v življenju rada počela? Kje se vidiš kot odrasla oseba in potem delaj v smeri, da boš ta cilj dosegla. Najdi v sebi stvari v katerih si dobra in jih razvijaj naprej (npr. ukvarjanje s konji) in pomagaj ljudem, kjerkoli in kadarkoli. Veš, utemeljitelj logoterapije (smer v psihoterapiji) Viktor Frankl je dejal: "Kjer situacije ne moremo spremeniti, se prav tam od nas zahteva, da spremenimo sebe, se pravi, da zorimo, rastemo, preraščamo sami sebe. To pa je mogoče vse do smrti."
Torej draga mladenka, preusmeri svojo pozornost od tvojih res nemajhnih problemov drugam. V ustvarjalno življenje, saj boš tako lahko prerasla sama sebe in postala srečnejša oseba. Ne bo lahko, toda vredno je vsakega truda.
- Glede fantov pa tole. Pusti ta problem zaenkrat ob strani. Ni ti potrebno, da se pri 13 letih še s tem ukvarjaš. Ne tako ne drugače. Ko bo čas, se bo tudi to rešilo.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim, da se z optimizmom lotiš reševanje tvojih težav.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja