Hej! Mam en problem.
Pač js dejansko ful dobr lažem. V kakih situacijah se zelo dobro zlažem, ampak fora je da to ni več ok. Zdej se za vsako malenkost zlažem, ker nočem priznati svojih "napak, dejanj..." npr. če me učiteljica med poukom vpraša če imam čigumi v ustih me je preveč strah reči JA in ga odnesti, zato jo tako dolgo prepričujem da ga nimam, da mi nakoncu verjame. Danes smo npr. imeli zoom za verouk in me je bilo zelo stram užgati mikrofon in kamero, zato sem se zlagala, da mi nedela (to se je zgodilo že 2x). Pač tudi pri drugih stvareh. In potem imam slabo vest, ker sem se zlagala. Moram se najčiti povedati resnico-ampak kako?
Hvala za karkoli!
Lp
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
To, da se zavedaš svojih besed in dejanj je že zelo dobra pot k spremembam, sploh če si tudi res želiš reagirati drugače. Čudežnega "recepta" za govorjenje resnice žal ni, je pa mogoče stvari spremeniti. In sicer: ko zaznaš da bi se zopet "morala" zlagati, se poskusi za kakšen trenutek ustaviti, globoko vdihniti in si v mislih reči stop....in poskusi povedati po pravici. In to vadi, vsak dan, v različnih situacijah, mogoče začneš s kakšnimi čisto nepomembnimi stvarmi, nato pa preideš na bolj pomembne.  Vprašanje bi bilo - kaj s tem vedenjem pridobiš in na drugi strani ali tudi kaj izgubiš? Verjamem, da malo obojega. A je to, da priznaš, da imaš žvečilni gumi res tako težko? In ali ti to, da dokažeš drugemu, da se "moti" daje občutek zadovoljstva, ali česa drugega? Slaba vest zagotovo ni dober občutek mar ne? Zakaj ti je tako pomembno, da obvelja tvoje? Ti je pomembno, da ti ljudje okoli tebe zaupajo? Zaupanje temelji na resnici, to je splošno znano. In tesna prijateljstva/vezi brez zaupanja težko ohranjamo.
Oprosti za par vprašanj, a rada bi te bolje razumela oziroma tvoje razmišljanje.
Vsekakor menim, da ti s trudom lahko uspe, sploh če že veš, da to vedenje ni OK zate.
Javi se še kaj, lepo te pozdravljam,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije