Pozdravljeni,
imam težave s tem da jem veliko preveč zaradi stresa in depresije. Ne morem se ustaviti. Danes sem imela zelo naporen dan in sem pojedla en hotdog, dva čokoladna sufleja, dva smutija, nekaj zelja in mesa in nekaj mlečnega riža. Vem da ta hrana ni zdrava in da ima veliko kalorij ampak si ne morem pomogati. Pridobivam na teźi že zadnje nekaj let. Nisem ravno debela, ampak tudi zelo suha nisem. Kaj naj naredim?
• Gi
Gina
Predlagam ti, da to nezdravo hrano zamenjaš s čim bolj zdravim npr. s sadjem, z oreščki itd. Ko si v stresu se mogoče lahko poskusiš tudi s čim zamotiti npr. branjem, greš ven na sprehod itd. Če pa si res vseeno ne moreš pomagati, se pa vpiši v kakšen šport, da porabiš kalorije in se morda tudi malo sprostiš. Vpiši se v kakšno zadevščino, ki te veseli, da se malo sprostiš in morda sploh ne bo več potrebe po grizljanju. Priporočam tudi meditacijo:)
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Zaupala si nam, da si preveč pod stresom in se počutiš depresivno. Prenajedanje v stresnih situacijah ni tako redko, kot se ti morda zdi. Nekateri ljudje pod stresom ne jedo, drugi posegajo po kaloričnih in nezdravih prigrizkih, kar lahko hitro preide v navado.
Pomembno je, da najdeš ustreznejši način spopadanja s stresom. Stresne situacije se nam vsem dogajajo in se jim ni mogoče izogniti, zato je zelo pomembno, da najdemo ustrezen način spoprijemanja z njimi.
Morda naslednjič v takšni situaciji najprej spij kozarec vode in potem razmisli, ali si res lačna, ali želiš morda s hrano zatreti katerega od neprijetnih občutkov. Če začutiš lakoto, pomisli, kdaj si nazadnje jedla. Pogosto neprijetne občutke v želodcu, ki nastopijo ob stresu, povezujemo z lakoto, vendar hrana ni tisto, kar potrebujemo v takšni situaciji. Kar naše telo resnično potrebuje, je kisik in zelo verjetno voda. Prva pomoč je torej globoko dihanje in velik kozarec vode.
Pomaga tudi, če prigrizkov v takšnih trenutkih nimaš pri sebi. Kot je že napisala Gina, je najprej dobro, da nezdravo hrano zamenjaš z bolj zdravimi izbirami. Hrana, ki vsebuje sladkor, maščobe in rafinirane ogljikove hidrate namreč lahko poslabša stres in depresijo. Sladkor lahko zelo poslabša naš odziv na stres, prav tako pa nam velike količine enostavnih sladkorjev, ki jih zaužijemo, dvignejo raven krvnega sladkorja in ko nam sladkor pade, smo običajno še bolj lačni. Namesto poseganja po nezdravi hrani lahko morda ješ sadje ali zelenjavo (korenje).
Pomagalo bo, da si narediš načrt – na dan zaužij pet rednih obrokov. Če se le da, naj bodo uravnoteženi (primerno veliki, vsebujejo naj ogljikove hidrate, beljakovine in maščobe, prav tako ne pozabi na zelenjavo). Če si boš vnaprej načrtovala svoje obroke in prigrizke, se boš izognila nezdravim odločitvam, ko boš lačna.
Ko čutiš željo po hrani, poskusi najprej poiskati druge načine za sprostitev: to lahko vključuje sprehod, poslušanje glasbe ali pogovor s prijateljico. Redna telesna aktivnost ali že samo sprehod je odličen način za zmanjšanje stresa in izboljšanje razpoloženja.
V pomoč pri izbiri tehnike sproščanja, ki bi ti odgovarjala, lahko najdeš nekaj idej na tej spletni strani: https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/ucinkovite-tehnike-sproscanja/
Pomembno je, da ne obupaš in najdeš način za obvladovanje stresa, ki bo odgovarjal tebi. Kaj te sprosti? Imaš kakšen hobi?
Ne pozabi, da je proces sprememb postopen, zato bodi potrpežljiva sama do sebe.
Urška Stepišnik, dipl.m.s. in mag. prof. socialne pedagogike