Pozdravljeni,
zanimam se za preusmeritev iz srednje strokovne (ekonomske) na splošno gimnazijo.
Pri tem me zanima, ali je sploh možno preusmeriti se v gimnazijski program po končanem 2. letniku srednje strokovne. Trenutno sem torej 2. letnik, vendar ga imam namen končati in se z naslednjim šolskim letom pridružiti gimnazijcem. Ugotovila sem, da sem izprala napačno smer.
Vem, da bom pri tem morala opravljati še izpite, da bom lahko sploh sprejta. Pri tem me zanima, ali obstaja kakšna omejitev, koliko izpitov se mora opravljati oz. ali je nekje določeno, koliko izpitov mora dijak opravljati pri spremembi programa?
Lep pozdrav
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pri preusmeritvah med programi ni nikjer izrecno zapisano, kdaj in koliko izpitov mora dijak opravljati, zapisano tudi ni, v katerem letniku in katerem delu šolskega leta je dijaku omogočen prepis. Povedano drugače, od gimnazije, v katero se želiš prepisati, je odvisno, ali ti bodo dovolili prepis iz drugega v tretji letnik - ni nujno, da ti bodo to omogočili, zato jih najprej pokliči (svetovalno službo) in vprašaj, kakšne so možnosti. Gimnazija je tudi tista, ki bo določila, katere predmetne izpite bo zahtevala od tebe. Tu je veliko možnosti, od tega, da določijo, da delaš samo, kar ti manjka (domnevam, da je to fizika, ki je najbrž nisi imela na svojem programu) ali pa bodo hoteli, da imaš vsaj delne izpite tudi pri predmetih, ki so temeljni, z obrazložitvijo, da je gimnazijski program zahtevnejši kot strokovni.
Glede na izkušnje s preusmeritvami bi ti svetovala, da razmisliš o tem, da bi se letos (čim prej!) prepisala na gimnazijo, in sicer iz dveh razlogov: da boš čim prej začela nadoknaditi snov, ki ti je pri vseh predmetih manjka, in zato, da boš imela čim manj predmetnih izpitov. Marsikatera šola prepisov v tretjem letniku ne dovoli več, ker bi bilo predmetnih izpitov preveč, dijak pa je zamudil preveč stvari (ne le snovi, tudi raznih dejavnosti in vsebin) iz prve polovice izobraževanja na programu. Dijakom, ki razmišljajo tako kot ti, svetujemo tudi možnost, da gredo še enkrat v drugi letnik. Tako imajo zagotovo več možnosti, da bodo v gimnaziji uspešni. Zavedati se namreč moraš, da je gimnazijski program bistveno zahtevnejši od strokovnega programa in da se bo od tebe pričakovalo, da nemudoma skočiš na vlak skupaj z novimi sošolci in slediš tekoči snovi - kar ni enostavno, ob tem, da boš že tako zamenjala okolje in se morala prilagoditi tudi na drugih področjih, ne le pri učni snovi.
Torej, razmisli, pogovori se doma in v svetovalni službi (sedanje in želene šole) in potem naredi tako, da bo najbolje zate.
Želim ti uspešno šolsko leto.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• im
imam vprašanje
Pozdravljeni,
zahvaljujem se vam za nasvet in pomoč.
Lep pozdrav
• im
imam vprašanje
Pozdravljeni,
zanima me še, ali v primeru, da opravim vse izpite in ostale obveznosti (če bom sprejeta) dobim "novi" spričevali za 1. in 2. letnik ???
V naprej se vam zahvaljujem za odgovor.
Lep pozdrav
:)
• Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ne, diferencialni izpiti ne pomenijo, da dobiš novo spričevalo (na novi šoli). Iz prejšnje šole ostanejo spričevala letnikov, ki si jih/jih boš tam končala. Na novi šoli dobiš prvo spričevalo tistega letnika, ki ga pri njih zaključiš.
Lep pozdrav,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja