Pač kako se rešim občutka, da se ljudje do mene drugače obnašajo kot do ostalih na videz simpatičnih oseb. Pač jaz ne morem nič zato, da sem taka kot sem, zakaj imajo tolk prednosti..!??!?? Res mi že gre počasi na živce, kot da sem za ljudi nevidna in nepomembna,  ker pač nisem smatrana kot lepa in popularna.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Če prav razumem, se soočaš s stisko in neprijetnimi čustvi, ker imaš občutek, da nisi tako lepa in popularna kot drugi ljudje. Verjamem, da ti ob tem ni lahko in žal mi je, da se tako počutiš ter se s tem soočaš.
Če ti je v redu o tem govoriti, bi te najprej vprašala, zakaj meniš, da si ti manj lepa in manj popularna? Kaj konkretnega se je zgodilo? Kakšne prednosti imajo drugi, ki jih ti nimaš? Si kdaj razmišljala o prednostih, ki jih imaš ti, pa jih nimajo drugi? Hvaležna bom, če ti uspe odgovoriti vsaj na katero od vprašanj.
Živimo v svetu, kjer je precej prisotno socialno primerjanje in poudarjanje zunanjega videza, predvsem je to naraslo z rastjo družbenih medijev. Zavedati se je potrebno, da je marsikaj na družbenih omrežij daleč od realnosti, ampak so lažne podobe in lažne zgodbe ljudi. Hkrati je na družbenih omrežjih in tudi na sploh v družbi velik poudarek na zunanjem videzu, čeprav smo vsi veliko več, kot samo naš zunanji videz. Sočasno pa se je potrebno zavedati, da so »lepotni standardi/ideali« določeni povsem naključno in se skozi leta spreminjajo. Naravno zelo malo žensk dosega lepotne ideale, ki so marsikdaj tudi nerealni, nedosegljivi in nevarni za zdravje.
Zelo težko vplivamo na to, kako se drugi vedejo do nas in tudi ni potrebe po tem, da se spreminjamo za druge, da bi ugajali njim. Kar imamo vsi povsem v naši kontroli, je v prvi vrsti naš odnos do samih sebe in koliko se imami mi radi. Najpomembnejše je, da se sprejmemo sami sebe takšne kot smo in se obkrožimo z ljudmi, ki nas imajo radi takšne kot smo. In čisto vsak izmed nas, tudi tisti najbolj popularni, ima svoje pozitivne, močne lastnosti, kot tudi področja, na katerih je šibkejši. Pomembno je, da krepimo svoja močna področja, da od tam gradimo svojo samozavest in se potem tudi uspešno oz. lažje soočamo s področji, ki so nam večji izziv. Nekaj nasvetov, ki ti lahko pri tem pomagajo, lahko najdeš v teh člankih na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24.
Kar bi ti še svetovala je, da se čimbolj posvetiš stvarem, ki jih rada počneš, v katerih uživaš in v katerih si dobra. Poskusiš lahko tudi s pisanjem dnevnika hvaležnosti – vsak večer ali vsako jutro zapiši 3-5 stvari, za katere si hvaležna. Prav tako pa lahko poskusiš s pozitivnimi afirmacijami do same sebe – ko se npr. zjutraj urejaš v kopalnici, se poglej v ogledalo, in si npr. povej »lepa sem, sposobna sem, zmorem«. Vzemi si tudi čas za sebe, imej se rada – privošči si kakšno toplo kopel, masažo, poskusiš lahko s kakšno meditacijo, tehnikami sproščanja, ki jih izvajaš vsak dan. Če veliko časa preživiš na socialnih omrežjih oz. ob njihovi uporabi doživljaš veliko neprijetnih čustev, poskusi čim bolj zmanjšati uporabi socialnih medijev. Hkrati preglej profile, ki jim slediš, in odstrani vse profile, ob katerih začutiš neprijetne občutke. Ohrani si samo profile, ki tebe polnijo z novim znanjem, pozitivnimi sporočili, upanjem.
Če pa se v šoli slučajno srečuješ s situacijami, v katerih se tvoji sošolci in sošolke iz tebe konstantno norčujejo, te ponižujejo, pa je zelo pomembno, da o tem spregovoriš z učiteljico ali v šolski svetovalni službi, saj gre v tem primeru za nasilje, ki pa se v nobenem primeru ne sme dogajati.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš in ti z veseljem ponovno odgovorim.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije