Pozdravljeni,
Predkratkim sem začela šolanje na gimnaziji, ki mi ne odgovarja. Zanima me kakšne so možnosti, da bi se lahko sedaj sredi leta prešolala na drugo šolo?
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tvoje spoznanje zahteva premišljen razmislek in predlagam ti, da se čimprej pogovoriš doma. Spregovori staršem o svojih razlogih, občutkih, možnostih. Če meniš, da se boš lažje pogovorila z nevtralno osebo, potem potrkaj na vrata svetovalne službe in bosta skupaj s svetovalno delavko raziskali tvoje razloge, prepričanja, občutke ter potem tudi naredili načrt, pregledali alternative.
Pomembno je seveda, da razmisliš o interesih in ciljih. Kaj je tisto, kar te veseli? V čem si dobra? Na kakšnem delu se v prihodnje vidiš? Si želiš študirati? Če si povsem prepričana, da gimnazija resnično ni zate, preglej srednje strokovne programe. Preveri predmetnike, da boš spoznala, katere učne vsebine boš naslednja štiri leta osvajala.
Menjava šole je seveda povsem možna, še posebej v prvem letniku. S svetovalno službo lahko skupaj ugotovite, ali je v drugi šoli, kjer izvajajo izobraževalni program, ki ti je zanimiv, še prostor.
Potem se na šolo posreduje prošnja, skupaj s spričevalom in soglasjem staršev (ter še morebitna druga dokazila, če šola presodi, da so potrebna). V tej fazi ti naj vsekakor pomagajo tudi starši.
Pomembno je, da se zavedaš, da sprememba izobraževalne poti ni znak neuspeha, ampak zrelosti in samospoznanja.
Želim ti modrost pri odločanju in pogum za spremembe.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja