Pozdravlheni
Obracam se na vas ker ne vem kaj naj naredim pač občutek imam da me moja mama sploh ne mara in da me nikol ni hotela kar ji recem se noce pogovarjat z mano nič reče mi da se ne bo zdej pogovarjala tako je za bilo koli stvar sedaj mi sploh več noče dast nič jest že 2 meseca reče mi tam maš stvari pa si skuhaj use sama jaz ti ne bomsestri drugi pa lahko vse da kar si izmisli meni pa noče nič še poslušati ne razmišljat sem začela da bi se preselila k fantu domov vsaj nebi trpela tako kot sedaj sem mami to že rekla in mi je rekla dej se sej te itak ne bom pogrešala pa takšne stvari fantu sem pred parimi meseci ponoči napisala da me naj pride iskat ker sem se jokala in me ni mogu pridet iskat zdej sem v stiski in imam sam fanta ko mi lahko pomaga družina mi sploh noče jaz takšne butaste družine ne rabim razmišljala sem da bi se ubila sam fant je reku da nima smisla in se pol nisem drugače bi se že ker je doma vse narobe mogoce sploh ne pripadam več tej družini ampak k fantu tko se mi zdi.
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Lana,
hvala za izraženo zaupanje in pogumno dejanje, da si se obrnila na nas. Poiskati pomoč v stiski je znak poguma in ne šibkosti. Predstavljam si, da kar opisuješ predstavlja zate neizmerno breme in nepopisno bolečino. Zdi se mi, da si v obdobju, v katerem bi še vedno potrebovala veliko podpore in razumevanja, kar te prepušča v globoki stiski.
Ko navajaš potek v družini in neodzivnost mame na tvoje pobude o pogovoru ugibam, da se sama ne počuti dobro, ter da doživlja nekakšno stisko tudi sama. Starši so včasih, čeprav odrasli, lahko v dejanjih popolnoma nezreli in nesočutni. Namesto mamine podpore in bližine, ki jo še vedno potrebuješ, je popolnoma odsotna in deluje kot da je užaljena. Zanima me, kako sta se z mamo razumeli v preteklosti in ali je razlika v primerjavi s sedanjostjo?
Ljudje imamo različne »rane«, ki jih lahko kakšne situacije ali dogodki še dodatno odprejo. Žalostno dejstvo je, da so nekatere rane staršev tako globoke in boleče, da jih ne zmorejo v sebi zakrpati, kar posledično pripelje do tega, da zaradi svoje bolečine, ranijo tudi svoje otroke. Vendar navkljub vsemu, je mamino vedenje nedopustno in zavedaj se, da nikakor nisi odgovorna zanj. Bi te pa vsekakor vzpodbudil, da ji poveš kako se počutiš ob njenih besedah in dejanjih. Sprašujem se, če imaš ob sebi koga, ki mu lahko zaupaš?
Ob tem se mi porajajo vprašanja, kot so koliko časa sta s fantom skupaj, kakšen odnos imata in če se pogosto videvata? Vse to je nekaj, kar je verjetno pomembno, glede na to, da razmišljaš o tem, da bi se odselila k njemu. Zanima me tudi tvoje mnenje o morebitnih pozitivnih ali negativnih posledicah, selitve k fantu.
Opisane stvari so težke in puščajo čustveno sled. V nobenem primeru pa niso razlog, da se pustiš mislim pripeljati do roba takšnega obupa, da pomisliš na samomor. Za take primere ti posredujem povezavo do društva Samarijan - http://www.telefon-samarijan.si/ ter telefonsko številko 116-123 na kateri so dosegljivi 24 ur/dan, 7 dni v tednu ter prav tako številko Tom telefona 116-111 ter njihove spletne strani https://e-tom.si/. Na drugi strani se boš lahko z zaupno osebo pogovorila o svojih stiskah ter našla najprimernejšo rešitev v dani situaciji. Tretji kontakt za klice v sili je tudi SOS telefon 080 11 55 z njihovo spletno stranjo https://drustvo-sos.si/.
Ob takih priložnostih bi te opogumil, da se spomniš svojih močnih plati ter tistega, kar te veseli in napolnjuje z energijo in dobro voljo. Tistega v čemer si dobra, kar ti je všeč in v čemer uživaš. Četudi smo v stiski in pridejo mračni dnevi v naša življenja, je dobro vedeti, da je v nas moč in volja, da najdemo pravo pot in najboljšo rešitev zase. Tudi prijatelji in znanci so lahko opora v takšnih situacijah, zlasti tisti, s katerimi se dobro razumeš in jim bolj zaupaš. V najtežjih časih se spomni, da so spremembe možne, dokler si živa. In ne veš še, česa vsega si zmožna Lana. Tako da pogumno!
V kolikor imaš še kakšno vprašanje se lahko obrneš name.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja