Ena moja sošolka je imela rojstni dan 16. In ji je ena moja sošolka,  (ona hčerka zdravnice celo!) za darilo v šolo prinesla domače žganje. Imela ga je v šolski torbi. Vsaka je naredila požirek žganja pri pouku. Izbrali sta si takšno uro, da je profesorica stara in ima probleme z očmi in sta pač to naredili, ko ni videla. Zgodilo se jima ni nič, saj v šoli ni nihče izvedel, da sta v šoli imeli to in sta pili pri pouku. Videla sem pač na lastne oči. Me je presenetilo, da sta si to upali. Zanima me, ali naj bom tista tožibaba ki naj takšne stvari zatoži razredničarki ali pač če ni nihče videl od profesorjev naj pač pustim vse skupaj?
Koliko je vredno pač se brigati samo zase v šoli in koliko je vredno tožibaba biti?
Spomnem se, da lani na eni šolski ekskurziji ko je ena moja sošolka kadila cigarete jo je ena profesorica zalotila in so naredili celo dramo, povedali so razrednicarki in starse v šolo ... Ampak jo je profesorica zalotila pri prepovedanem dejanju, nihče od sošolcev je ni šel tožarit. Pa ta sošolka ima same petke v šoli in štipendijo ...
Tako, da očitno ta stereotip, da pijejo in kadijo samo problematični v šoli ne drži in tudi zelo uspešni v šoli to počnejo?
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da sta sošolki pri pouku naredili požirek žganja. Pri tem ju ni zalotil nihče, njuno vedenje tudi ni imelo očitnih posledic. Sedaj si v dilemi, kaj narediti - povedati razredničarki ali zadržati to zase. Verjamem, da se zaradi napisanega počutiš neprijetno in vznemirjeno, ker veš da njuno ravnanje ni bilo v skladu s pravili, po drugi strani pa nisi prepričana če bi si želela, da o tem vedenju prav ti poročaš nadrejenim v šoli.
Sprašuješ koliko je vredno, da se brigaš zase oz. skrbiš za to, da se drugi vedejo v skladu s pravili. Čeprav bi si želela, da bi za tvoje vprašanje obstajal enoznačen odgovor, na žalost temu ni tako. Je res, da je uživanje alkohola na šolskem območju strogo prepovedano in da v primeru kršenja, sledijo sankcije. Pomembno je, da se pravila upoštevajo. Si pa verjetno sama opazila, da prihaja do kršitev pravil na vsakodnevni ravni. Je pa odločitev ali boš o tem poročala razredničarki ali ne, povsem tvoja. Pri tem lahko razmišljaš kakšne posledice bi lahko imelo to, če o tej kršitvi ne bi vedeli vodilni. Po drugi strani pa se lahko vprašaš, kakšne posledice bi imelo zate to, če o tem dogodku poročaš razredničarki in če ji o tem ne poveš. Tako lahko pretehtaš različne možnosti in se odločiš katera odločitev je zate najbolj sprejemljiva.
Sprašuješ tudi, če stereotip, da pijejo in kadijo v šoli samo problematični, ne drži. Sama si lepo izpostavila primer, kjer je alkohol uporabljala tudi učenka, ki je učno uspešna. To je zagotovo dokaz, ki kaže na to, da takšna vedenja niso nujno vezana na učni uspeh v šoli.
Verjamem, da si zaradi takšnih dilem v dvomih in se je težko odločiti kaj narediti. So pa to zagotovo odločitve, ki jih moraš sprejeti sama, saj boš ti tista, ki bo nosila posledice svojih odločitev.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije