Jaz sem Ela, imam 17 let.. In imam za moje pojme hud problem. Zelo veliko se zaljubljam. To gotovo zveni mojim letom primerno, kar seveda je do neke mere, ampak tako kod pri vsaki svari dokler je to zmerno je dobro. Ko pa je to v preveliki meri pa to ni več prijetno, pa tudi ne normalno. No tukaj pa sta ujeta 2 problema v enem. Največkrat se zaljubim v zelo starejše fante. Povprečna starost 25-35. Nevem zakaj mi ravno ta starost tako odgovarja. Dobro se počutim v starejši družbi. Večkrat sem že analizirala svoje težave in te moje bom rekla "crushe" primerjala med seboj. Vizualno si nikakor niso podobni. Tako da sploh neznam opredeliti kakšni tipi so mi všeč. Včasih črni lasje, rjavi ali celo blond. Včasih postavni včasih malo manj. Čisto različno. Edina stvar, ki jim je ponavadi skupna je karizma. Pritegnejo me taki nasmejani, odprti, direktni in zapeljivi moški. Taki, ki znajo zavajati žensko. In ja očitno mam to srečno, da vedno nekje spoznam prav takega. Morem pa še poudariti, da sem veliko izpostavljena njihovi pozornosti, saj imajo moji starši gostilno kjer delam in imamo skoraj vsak teden ob vikendih proznovanja. Tam pomagam pri strežbi. Obožujem pa tudi slovensko glasbo in prav uživam iz dna duše o glasbi različnih ansamblov, ki ji igrajo na praznovanjih. Pa se tudi ne branim če me kakšen mačo zavrti na plesišču. Kod otrok sem bila zelo zadržana, a od kar sem konstanto izpostavljena pozornosti, sem se zelo spremenila ker mi takšno delo niti ne dovoli mirnosti in sem zelo odprta do ljudi. Tudi na obrazu vedno nosim nasmeh pa če ravno kakšen dan ni najbolj rožnat. In mislim da ravno to ljudem prinaša o meni zelo pozitivno mnenje. Večkrat so ljudje, to pri meni pohvalili, pa tudi staršem vedno rečejo da imajo tako simpatično hči in da sem ustvarjena za to delo. Kar vedno rada slišim. No tako pa se pojavijo tudi različni komentarji takšnih mladih moških: kakšna punca! A si samska? Kako dobro se obračaš po plesišču, jaz bi te vrtel vsako noč če bi bila moja!! To so samo primeri, ampak takšni in podobni komentarji se konstanto iz javljajo iz strani njih. Mislim da sem ravno zato postala takšna. Problem pa je če bi ostalo le pri komentarjih. Enkrat sem se celo na skrivaj poljubila z moškim starim 30. In podzavestno še sama zavajam fante in jih malo vrtim okoli prsta. Pa tudi ravno včeraj smo imeli eno praznovanje in kod vedno sem si izbrala enega lepotca. Fant star 32, nasmejan, postaven, visok, razigran, črnih las, zapeljivi oči in še bi lahko naštevala. Stala sem na robu in opazovala ansambel, nato me je prijel za roko, privil k sebi in me sanjsko vrtel po plesišču, rekel je: mene si čakala rožica a? Rahlo plašno z nasmehom sem odgovorila: nevem, pa je pritrdil, da on to dobro ve. Gajsni Ribenčan!! Sploh mi ne gre iz glave. Cel večer sva se lovila s pogledi. Imel pa je tudi punco. Proti koncu špila pa sva celo skupaj sedela za mizo in se pogovarjala. Govoril mi je da sem še zelo mlada, a neverjetno simpatična. Malo zbegano sem gledala proti njegovi punci, ki pa mi je direktno rekla, da se naj ne bojim in nebo ljubosumna, saj tako ali tako gre domov z njo. Kar ima prav, ampak ljudje so različni in nikdar ne veš. Želim pa reči, da je to le en od zdaj že kar nekaj primerov. V glavnem to se mi dogaja vedno!!! In 2x, 3x je bilo to še smešno. Zdaj pa je to že postalo kronično. Prav jezna sem nase ker vedno flirtam z moškimi. Pa tudi vem da odnosi ne vodijo nikamor pa vseeno tja silim in vedno upam da bom kakšnega osvojila. Zanimivo pa je da sploh ne polagam pozornosti, na fante svojih let. Pa tudi oni name ne. Res gre skoraj vedno za tisto drugo generacijo. Kod pravim jaz: Zlata generacija. Fantje, ki znajo žurat, se zanjo veseliti, hkrati pa tudi že zrelejši in bolj samostojni. A lahko dobim kakšen nasvet, da mi bo lažje ravnati. Saj pravim da nevem zakaj sem jim všeč in zakaj so všeč oni tudi meni. Havala za vsak vaš strokovni komentar.
• en
enak problem
hej,
imam 16 let in imam isti problem.. tudi moji starsi imajo prostor, ki ga oddajajo za kaksne zabave in zmerej pomagam tudi jaz ponavadi dobim enake komplimente.. ampak moj problem je se vecji.. pred 5 mesci sem se zacela pogovarjat z fantom s katerim sem zdej skupej in tokrtat sm mislila da je pravi ker je bilo na zacetku res supr.. pri meni je problem da hitro zgubim custva in grem prehitr v razmerje. skupaj sva 4 mesce in zdi se mi da sm cist zgublena ampak vmes ni noben ki bi mi biu zares vsec , zdi se mi da bom samska ceu lajf kr prehitr zgubim feelingse.
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ela,
najprej oprosti, da si tako dolgo čakala na odgovor. Praviš pa torej, da te privlačijo predvsem malo starejši moški, ki ti pogosto posvečajo veliko pozornosti, si jim privlačna in simpatična. Ugotovila si, da gre običajno za bolj karizmatične, zrelejše moške, ki jih srečuješ skoraj vsak vikend na praznovanjih v vaši gostilni. Poročaš, da ti postaja že malo neprijetno in si jezna sama nase, ker tega »kroga zaljubljanja« ne znaš ustaviti.
Mlada si še, zato je popolnoma normalno, da ti pozornost fantov ugaja. Verjetno je, da ti taki bežni odnosi dajejo občutek povezanosti, vznemirjenja,… kar vsi potrebujemo, sploh v obdobju, ko še raziskujemo, kdo sploh smo in kaj si v življenju želimo.
Opaziti je, da za svojo starost razmišljaš precej zrelo -  mogoče je, da te tudi zato privlačijo starejši moški, in ti njih. Zelo pozitivno se mi zdi, da si uspela težavo prepoznati, jo tudi že malo »analizirati«, kar je eden izmed pomembnih korakov k spremembi. Na primer prepoznala si, da k temu, da privlačiš te moške poleg tvoje simpatičnosti in odprtosti, prispevajo tudi tvoja dejanja – način, kako se odzivaš na njihove komentarje, poglede. Razumeš, da če se ti z njimi spogleduješ nazaj, boš njihovo zanimanje zate le še ojačala.
Kar opisuješ, je nekaj, kar se dogaja precej spontano – srečaš privlačnega moškega, ujameš pogled, v igri je prijetna napetost, občutek, da si opažena … in zgodba se ponovi. Nič nenavadnega ni, da se temu težko upreš – takšni trenutki znajo biti polni adrenalina in vznemirjenja, ki hitro zasvojijo. Če te prav razumem, bi to rada spremenila, ker ti ni več zabavno, ampak že malo neprijetno, ko se zaveš, kaj se dogaja? Če bi rada ta krog prekinila, se naslednjič, ko začutiš, da te nekdo pritegne, za trenutek ustavi in se vprašaj: Kaj me pri njem privlači? Je to res on kot oseba – ali bolj občutek, ki ga sproži v meni (da sem videna, da mi daje pozornost, komplimente)? Če gre bolj za drugo, skušaj opazovati in spreminjati svoj odziv. To ne pomeni, da se moraš popolnoma zapreti ali postati hladna – ampak da začneš bolj izbirati, kdaj se odzoveš in komu daješ svojo energijo.
Vsaka sprememba se začne z malimi koraki. Ni treba, da se vse ustavi naenkrat – dovolj je, da se vsakokrat zavestno odločiš malo drugače in na ta način ugotoviš, kaj ti ustreza oziroma prinese rezultat, ki si ga želiš.
Upam, da sem ti bila v pomoč. Za dodatna vprašanja pa nam kar pogumno piši.
Lepo bodi,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)
• Uredništvo
Maša Podvršnik
Odgovor svetovalke:
Da odgovorim še drugi punci s podobnim problemom...
Praviš, da se tebi dogaja podobno kot Eli, in da si trenutno v zvezi s fantom že nekaj mesecev, vendar so tvoja čustva do njega že zbledela. Žal mi je, da se ti to dogaja. Včasih nas želja, da bi bili z nekom, ali strah, da bomo "samski celo življenje", pripelje do tega, da prehitro vstopimo v odnos, preden zares začutimo, da je tisti pravi. Dobro je, da svoje občutke poslušaš - če se ti zdi, da ni to to, kar si želiš, potem nima smisla vztrajati. Definitivno pa ti ni potrebno skrbeti, da bi bila samska celo življenje - mlada si še, pred sabo imaš še celo življenje in ogromno priložnosti, da spoznaš osebo, do katere bodo tvoja čustva vztrajala. Mogoče skušaj naslednjič osebo bolje spoznati in z njo preživeti več časa, preden stopiš v resen odnos.
Lepo bodi,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)