Pozdravljeni,
imam vprašanje. Sem v prvem letniku predšolske vzgoje in program mi nikakor ne ustreza, saj tudi po poklicu ne želim biti pomočnica vzgojiteljice oz. vzgojiteljica. Na šolo sem se na prvem mestu vpisala zato, ker sem poslušala druge in ne sebe. Želela sem se prepisati na srednjo zdravstveno, vendar ni več nobenega prostega mesta. Rekli so mi, da lahko pošljem prošnjo za prepis v drugem letniku, ampak ne morejo nič obljubiti, da me bodo lahko sprejeli. Ker na tej šoli, kjer sem zdaj enostavno ne moram ostati, ker se počutim, kot da se dušim, sem si rekla, da bom probala pisati gimnazijam in do sedaj ima prosta mesta samo Gimnazija Šentvid, vendar me skrbijo točke. Ali je možno, da me sprejmejo četudi nimam dovolj točk, imajo pa prosta mesta?
Hvala za odgovor in lep pozdrav! :)
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če ugotavljaš, da program predšolske vzgoje res ni pravi zate, je prav, da razmišljaš o prepisu. Je pa pomembno, da ni glavni motiv "pobegniti" s sedanje šole, ampak tudi izbira primernega programa, ki te bo veselil.
Gimnazijski program je najzahtevnejši srednješolski program, ki pripravi dijake na študij na najrazličnejših področjih. Gimnazijci za delo za šolo porabijo glavnino svojega časa, se pa to obrestuje v znanju in možnosti vpisa na številne univerzitetne in visokošolske strokovne programe.
Prepisuješ se izven rednega postopka, zato te npr. na Gimnaziji Šentvid lahko sprejmejo, čeprav v rednem vpisnem postopku ne bi dosegla minimuma potrebnih točk; se pa lahko odločijo tudi drugače, to je avtonomija šole.
Predlagam ti, da razmisliš, koliko časa in truda si pripravljena vložiti v učenje. Smiselno bi bilo, da pogledaš kakšne zapiske in teste; tako boš dobila vsaj približen občutek glede zahtevnosti.
Pa še to - dijaki, ki zaključijo določen srednješolski program, še zdaleč ne vztrajajo vsi na istem poklicnem področju. Redki se zaposlijo po srednji šoli, večina gre naprej študirat, tudi na druge smeri.
Želim ti, da sprejmeš odločitev, ki bo zate najboljša.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja