Živjo!
Jaz sem trenutno na srednji šoli ki ni gimnazija. Sem v 2. letniku in opažam da mi šola resno ne ustreza. Prepisala bi se na drugo srednjo šolo ampak je tudi strokovna šola in me zanima če je možno priti direktno v 3. letnik saj nočem ponoviti letnika....
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Prepisati bi se želela po končanem 2. letniku ene strokovne šole v 3. letnik druge strokovne šole, je tako?
Prepise v drugi polovici izobraževanja (po 2. letniku) nekatere šole omogočajo, spet druge pa ne. Odvisno je torej od šole, v katero se želiš prepisati.
Osnovni pogoj za prepis je, da imajo v oddelku prostor. Nato pa je njihova presoja, ali menijo, da je prepis v 3. letniku še smiseln. Da boš lažje razumela, zakaj je tako, naj malce pojasnim razloge.
Na strokovnih šolah so strokovni predmeti in praksa, obojega je z vsakim naslednjim letnikom več. Če si predstavljaš, da bi v vaš razred naslednje leto prišel sošolec z druge strokovne šole, bi se nabrž strinjala, da bi imel pri stroki primanjkljaje v znanju in veščinah, ki bi mu oteževali delo in učenje pri določenih predmetih. Poleg tega bi moral za nazaj opraviti vse strokovne predmete, prakso, morebitne tečaje ..., ki jih na svoji šoli ni imel, vi pa ste jih opravili v prvih dveh letih.
Povedano ne pomeni, da prepis ni mogoč. Je pa precejšen zalogaj in ni nujno, da je tudi mogoč s strani šole. Potrebno se je torej dobro informirati, vprašati, pozanimati, predvsem pa tudi pri sebi razmisliti, zakaj bi to naredila in kako bi to izvedla. Izbira in izobraževanje za določen poklic pomembno vplivata na življenje posameznika in njegovo prihodnost. Zato podpiram idejo, da srednješolec zamenja program, če se v nekem poklicu ne vidi. Mora pa biti, kot sem že napisala, izbira pretehtana, informirana in iz pravih razlogov.
Torej, pogumno stopi do svetovalnega delavca na šoli in razišči vse zgoraj zapisano, v prvi vrsti svoje želje in interese (pa tudi strahove ;) ).
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja