Pozdravljeni,
Sem dijak 3. Letnika na gimnaziji. Ko sem se vpisoval na srednjo šolo nisem vedel kaj hocem, a sem vedel da nočem iti na gimnazijo, zato smo s svetovalno delavko izločili gimnazije. Na koncu sm pristal na njej. Že v 2. mesecu 1. Letnika sem se hotel prepisati, vendar se starši s tem niso strinjali. 1 in 2gi letnik sem komaj naredil, letos pa se je cisto zalomilo. Vsekakor nimam nobene želje po končanju gimnazije in rudi nerazmišljam, da bi šel naprej na faks zato bi se rad prepisal na poklicno šolo. Obrnil se bom tudi do socialne delavke ampak bi rad najprej dobil neko okvirno idejo kako zgleda prepis v 3jem letniku. Zanima me, kako izgleda postopek ce se prepisem sredi 3.jega letnika, sem morda prepozen? Bom rabil senkrat v 1. Letnik?
Lep pozdrav
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
če te prav razumem od konca osnovne šole nisi želel na gimnazijo, ampak si jo potem le izbral zaradi pregovarjanja s starši. Dokler si obveznosti še lahko izpolnjeval, si vztrajal, zdaj pa so obveznosti postale preveliko breme.
Prepis se izvaja nekje do 3.letnika. Zakaj? Ker je kasneje enostavno preveč obveznosti za nazaj in preveč si zamudil. Pri prepisu na želeno šolo, ti sicer priznajo določene predmete, tiste, ki pa so strokovni ali praksa pa moraš opravljati tekom prepisa. Torej opravljaš 3.letnik in sproti delaš predmete 1. in 2.letnika. In zato prepis v sredini 3.letnika ni mogoč. Tudi vpis v 1.letnik je vprašljiv. Vsak posameznik ima na voljo 6 let izobraževanja v času srednje šole. Najbolje je, da se oglasiš do svetovalne delavke in skupaj pogledata možnosti, ki so ti ostale.
Če bi lani ta čas razmišljal o prepisu bi bil ta izvedljiv. Ampak nič hudega, je že moralo biti tako. Osredotoči se na sedanjost in kaj lahko narediš zdaj.
In ne obupaj, poišči način, da prideš do želene izobrazbe!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije