Zdravo,
obiskujem 2 letnik umetniške gimnazije in razmišljam o prepisu na splošno gimnazijo. Glede na to da se mi naslednje leto začnejo šteti točke za fakulteto in ne vem kako bom splošno gimnazijo opravljala me zanima ali se mi ta prepis splača.
Za vaš odgovor se vam že v naprej zahvaljujem
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
razumem tvoje pomisleke glede prepisa na splošno gimnazijo. Pri odločitvi je pomembno upoštevati več dejavnikov. Najprej oceni svoje interese in cilje za prihodnost. Če te zanima umetnost in si želiš slediti tej poti tudi na fakulteti, bi morda bila umetniška gimnazija boljša izbira.
Vendar pa, če se ti zdi, da bi ti splošna gimnazija omogočila boljše priprave na fakulteto ali pa bi si želela razširiti svoje znanje na drugih področjih, potem bi se morda splačalo razmisliti o prepisu.
Poleg tega je smiselno raziskati, kako se točke za fakulteto obračunavajo na obeh vrstah gimnazij ter kakšne so tvoje možnosti za napredovanje na splošni gimnaziji. Če meniš, da bi na splošni gimnaziji lažje dosegla višje ocene in si s tem povečala možnosti za vpis na želeno fakulteto, bi bil prepis lahko koristen korak.
Preden sprejmeš odločitev, se posvetuj s svojimi starši, svetovalno službo in morebiti tudi s profesorji, ki te dobro poznajo. Skupaj boste lahko bolje ovrednotili, kaj je za tebe najboljša možnost.
Zagotovo pa je en najpomembnejših dejavnikov ta, ali imajo na gimnaziji, o kateri razmišljaš, sploh prosto mesto in kakšni so pogoji preusmeritve. Obstaja možnost, da boš morala opravljati predmetne izpite, ki se določijo na podlagi razlik v predmetniku. Prvi korak je torej, da se obrneš na šolsko svetovalno službo na gimnaziji in preveriš pogoje in možnosti za prepis.
Srečno pri odločitvi!
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike