Pozdravljeni
sem v veliki stiski- na zeljeno gimnazijo, na katero sem si zelo zelela nisem bila sprejeta.vpisala sam se na drugo gimnaxijo, kjer se pa ze ob prihodu na vpis nisem pocutila dobrodoslo. Niti si ne predstavljam, da bi jeseni morala tja. Sicer so mi na prvotni izbiri povedali, da vkolikor se pojavi prosto mesto se lahko prepisem ampak jaz dejansko sploh ne zelim zaceti solanja tam, kjer sem vpisana. Priznam, da sem obupana in ne vem, kaj naj... pokvarjene imam cele pocitnice zaradi tega... kaj naj? Hvala za kaksen spodbudni odgovor
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
morda si začutila takšen občutek na vpisu zato, ker je sam vpis precej uraden proces. Prepričana sem, da bo septembra občutek popolnoma drugačen, ko bodo na šoli še dijaki, učitelji ... Velikokrat se zgodi, da je prvi vtis napačen.
Če pa si resnično želiš na prvotno gimnazijo, pa ti vsekakor priporočam, da še tekom poletja preveriš, če se je sprostilo kakšno prosto mesto.
Lepe počitnice,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
Uredništvo
Nives Laul
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Opisuješ svojo stisko ob vpisu na srednjo šolo, ki si je v resnici ne želiš obiskovati, ampak si se tja vpisala, ker na svojo prvo željo nisi bila sprejeta.
Dve stvari mi pri tem 'prideta naprej'.
Najprej, kako neprijetno in čustveno naporno je, ko mora človek sprejeti nek življenjski dogodek, ki je zanj zelo pomemben, a v neskladju z njegovimi potrebami oz. željami. Takšne stvari se nam občasno zgodijo in ko se že zgodijo, je pomembno, da se na njih naučimo ustrezno odreagirati. Kaj s tem mislim? Normalno in razumljivo je, da si razočarana, žalostna, jezna in še kaj. Razume se tudi, da imaš odpor do izbire, ki v resnici niti ni bila res izbira, ampak rezultat nekih okoliščin. Prav je, da si vsa ta čustva dovoliš doživeti, super je, da si o njih spregovorila, saj jih tudi na ta način predeluješ.
Ko bodo neprijetna čustva malce popustila pa ti je lahko situacija tudi dobra učna izkušnja (pa ne v šolskem smislu ;)). To je druga stvar, ki se mi zdi pri tvojem doživljanju pomembna. Namreč, da razmisliš, kako so se odvijali dogodki zadnjih tednov, mesecev, morda let. Kako je prišlo do situacije, v kateri si. Koliko si imela sama vpliva na dogajanje. Bi lahko kaj naredila drugače in boš iz tega potegnila kakšno 'lekcijo' za prihodnost. Kaj se lahko o sebi naučiš iz tega, kako doživljaš razplet trenutnih dogodkov. In potem, kaj to pomeni za naprej: kar nas življenje slej ko prej nauči je, da nekatere stvari, ki nam niso všeč, lahko spremenimo, nekatere pa se moramo naučiti sprejeti. Od tega, koliko ti je želena srednja šola oddaljena (s tem mislim število točk, ki so ti zmanjkale za vpis in realne možnosti glede morebitnih prostih mest v prihodnosti) in tvoje motivacije za to šolo, je predvsem odvisno, ali boš to željo v prihodnje lahko izpolnila.
Pri tem pa se mi zdi pomembno, da se ne 'zakleneš' v prepričanje, da nobena druga šola ni 'dovolj dobra' zate, s tem si boš odvzela možnost, da te trenutna šola (ali jatera druga, če se odločiš za prepis na neko tretjo šolo, kar je tudi opcija) lahko tudi pozitivno preseneti. Slednje govorim iz izkušenj, ko smo na šoli, kjer delam, septembra klicali zainteresirane dijake, ko se je sprostilo mesto, pa so nam povedali, da bodo ostali, kjer so, ker jim je postalo všeč, dobro se počutijo med sošolci ipd. In to so bili velikokrat kandidati, ki so ob informaciji, da niso sprejeti pri nas, jokali, dejali, da ne vidijo ničesar drugega...
Malce sem se razpisala, upam, da ti bo kakšna od napisanih misli pomagala prebroditi to, zate težko obdobje.
Nekaj še moram pred koncem dodati. Nikar ne dovoli, da ti neprijetna čustva pokvarijo počitnice - končala si OŠ, to je pomembna prelomnica, in po vsem trudu devetih let si zaslužiš odklop, veselje, sproščenost teh poletnih dni. Septembra se boš ukvarjala s srednjo šolo. Ob tem ti morda lahko pomaga dejstvo, da nobena stvar ni zapisana v kamen oz. nespremenljiva: sedaj je, kar je, če boš kasneje še vedno čutila, da hočeš drugam, boš pač naredila, kar je v tvoji moči, da to uresničiš. Poletnih prostih dni pa ne boš dobila nazaj, zato sedaj uživaj v prostih trenutkih! Počni tisto, za kar med letom nisi imela časa, to ti bo pomagalo odgnati sive misli.
Želim ti, da ti uspe na vse skupaj pogledati od zgoraj in užiti poletje - na koncu bo vse ok, zagotovo! ;)
Bodi dobro,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja