Pozdravljeni, hodim na eno boljših Lj.gimnazij, uspeh soliden, ampak vseeno podpovprečjem pričakovanja te gimnazije. V razredu nisem najslabša, ampak me vedno zbadajo, prijateljev nimam in ne vem, kaj sploh še delam na tej gimnaziji. Vsakič mi je slabo, ko stopim v to šolo. Ulitelji te ne spoštujejo, pomagati ti ne želijo, slišijo te ne.
Zanima me, kako je s prepisom na neko drugo gimnazijo v mesecu marcu. Je bolje počakati in dokončati 2.letnik na tej gimnaziji in se nato prepisati v 3.letnik? Čeprav ne vem, kako bom zdržala. Kajti, ko gledam naše predmete (mi imamo že psih, socio) v drugem letniku, ostale gimnazije jih pa nimajo, in imajo psihologijo v tretjem letniku. Ta se mi bo verjetno priznala, če bom dokončala 2.letnik na tej gimnaziji. Če bi se sedaj prepisala, bi mi ocene iz psihologije odpadle in bi morala v 3.letniku ponovno pridobivati ocene. Res ne vem, kaj naj naredim. Pomagajte
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej mi je žal, da doživljaš takšno stisko. Vzdušje v šoli je zelo pomembno, in če se tam ne počutiš dobro, je smiselno razmisliti o spremembi.
Kar se tiče prepisa v marcu, je teoretično mogoč, vendar je v tem obdobju precej zapleten. Šole običajno dovolijo prepis le, če imajo prosto mesto in če se predmetniki vsaj približno ujemajo. Kot si že ugotovila, bi lahko pri predmetih, ki se izvajajo v različnih letnikih, naletela na težave – če se zdaj prepišeš, bi ocene iz psihologije najverjetneje izgubila in bi jo morala ponovno opravljati v 3. letniku.
Če bi dokončala 2. letnik in se nato prepisala, bi bilo to organizacijsko lažje, saj bi predmeti iz 2. letnika ostali priznani. Poleg tega bi imela več časa za premislek in pripravo na prehod. Je pa pomembna informacija tudi ta, da bi se lahko v 3. letniku prepisala le na enak program.
Ker pa si v veliki stiski in težko zdržiš, je pomembno, da najprej poskrbiš zase. Pogovori se s svetovalno službo na šoli ali zunanjim strokovnjakom – mogoče obstaja način, da ti pomagajo, dokler ne zaključiš leta. Če pa je vzdušje res nevzdržno, lahko začneš aktivno iskati gimnazijo, kamor bi se lahko prepisala že zdaj.
Ne ostajaj sama v tem – poišči podporo! Vse dobro ti želim
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike