Pozdravljeni,
trenutno sem v prvem letniku srednje šole, tehnični program, torej štiri leta. Ne vem kako drugače ubesediti moje počutje - ta program ni zame. Strokovni predmeti, praktični pouk, predmete v naslednjih letnikih, niti poklic. V osnovni šoli o svoji prihodnosti nisem razmišljala, živela sem z "dokončam štiri leta in če mi ne bo všeč, najdem nek drug poklic, saj to je danes pogosto" razmišljanjem. Nisem si predstavljala, da bo situacija takšna. Prišla sem na program z omejenim vpisom, na urejeni šoli, vendar mi program ni in ne bo všeč. Imam nekaj negativnih ocen, ter en predmet zaključen negativen v prejšnjem semestru. Predmeti mi ne delajo težav, imam le težavo s prepričevanjem same sebe da se moram učiti - na jok mi gre, ko razmišljam, da se moram učiti. Vem da je to osebni problem in problem z načinom razmišljanja, a sem v situaciji kjer prvič v življenju ne vem kaj naj naredim. Vedno sem znala improvizirati, se nekako znajti, a zdaj delam to kar bi morala lansko leto - razmišljati na katero srednjo šolo naj se vpišem.
Trenutni program je v smislu medicine, biologije, itd. že to, da sem v 9.razredu začela "sovražiti" biologijo ter mi je bila najtežji predmet bi mi lahko povedalo, da tak program ni zame. Tujih jezikov ter podobnih predmetov se mi ni treba niti učiti, vedno sem imela in imam odlične ocene pri tujih jezikih brez učenja. Nimam težav delati z ljudmi, a ne želim pretiranega stika, razmišljam o logistični srednji šoli. Nekateri ljudje povejo, da je poklic super ter da se služba vedno najde, drugi pa da je v zadnjih letih slabše kot je bilo prej.
Vem, da se bom po končanem letniku tukaj prepisala, ne vem pa kam. Nočem se ponovno zaleteti v prvo možnost, kot sem se lansko leto. Priznam tudi, da so moje odločitve hitre ter da sem trmasta pri neki stvari tudi nekaj mesecev, a lahko nad njo obupam v enem tednu ko se z njo soočim.
Hvala za katerkoli nasvet!
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Prepis po uspešno zaključenem 1. letniku ni nobena težava, še posebej, če so ocene pozitivne. Pomembno je tudi, da imajo v izbrani šoli oz. programu prosta mesta v oddelku.
Najprej naj ti odgovorim vsebinsko, potem pa še bolj "tehnično": podpiram te v ideji o menjavi srednje šole - če te strokovni predmeti ne zanimajo, ti bo v višjih letnikih samo še težje, saj je teh predmetov čedalje več.
Praviš, da te veselijo jeziki in da pri teh predmetih delaš z lahkoto. Kaj pa meniš o programu turistični tehnik - med vsemi štiriletnimi srednješolskimi programi je tukaj največ tujih jezikov. Ne obremenjuj se z možnostmi zaposlitve po srednji šoli - večina dijakov gre študirat, tudi na druga področja. Srednješolska leta so leta iskanja identitete, odgovorov, kaj sem, kaj hočem, česa si želim ... - to je popolnoma normalno.
Ko boš izbrala kakšno konkretno šolo, pokliči (ali kdo od staršev) v svetovalno službo - tam boste prejeli najbolj zanesljive informacije glede pogojev prepisa. Ti pa priporočam, da se čim bolj potrudiš pri uspehu na sedanji šoli.
Lepo te pozdravljam,
Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja