Sem dijakinja 2. letnika srednje Aranzerske sole in bi se prepisala na srednjo zdravstveno solo v ljubljani. Srednja zdravstvena sola je bila sicer moja prva izbira a zaradi vpliva starsev in njihovega mnenja da bi mi bilo tam lazje sam imam risalske sposobnosti sem se vpsisala na aranzersko. Program mi ne vstreza, res se moram prisailiti, da opravim strokovne oz risalne/aranzerske naloge in to zelo vpliva na moje "mentalno zdravje" saj nimam nobene volje do sole. In me zanima ce se je sploh mogoce prepisati tako pozno saj se v tretjem letniku zacne praksa v ustanovah na katero se pred tem nisem pripravljala oz nevem kako se bi
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Razumem, da si v stiski. Iz tvojega zapisa je jasno, da ti program na aranžerski šoli ne ustreza in da to vpliva na tvoje počutje.
Glede na to, da si v drugem letniku, je morda sedaj »zadnji čas«, da poskusiš s preusmeritvijo na drug program, čeprav si zamudila že veliko snovi. Potrebno je namreč upoštevati, da se bo v tretjem letniku začela praksa v zdravstvenih ustanovah. To pomeni, da boš morala imeti določeno predznanje in spretnosti, ki jih v programu na aranžerski šoli ne učijo.
Svetujem ti, da pokličeš svetovalno delavko na Srednji zdravstveni šoli v Ljubljani in pri njej preveriš, ali sploh imajo prosto mesto zate in kakšni so pogoji za preusmeritev – vsaka šola namreč sama določi vpisne pogoje in morebitne predmetne izpite za preusmeritev. Nekatere poklicne šole ne omogočajo preusmeritve v višji letnike, saj je zamujenih preveč strokovnih predmetov ali prakse in dijaki ne bi mogli nadoknaditi tega znanja.
Seveda pa najprej dobro premisli, ali si to res želiš. Tudi zdravstvena šola je zahteven program, ki zahteva veliko dela in truda.
Če se boš odločila za preusmeritev in ti bo ta omogočena, ti želim veliko uspeha.
V kolikor preusmeritev ni možna, se lahko tudi na trenutni šoli pogovoriš z razredničarko ali svetovalno delavko in ji poveš, kako se počutiš, o čem razmišljaš in morda skupaj razmislite o možnostih izboljšanja tvoje trenutne situacije ali o tem, kako bi se lahko lažje spoprijela s trenutnim programom.
V kolikor imaš še kakšno vprašanje, pa mi ponovno piši.
Lep pozdrav,
Urška Stepišnik, dipl.m.s. in mag. prof. socialne pedagogike