Pozdravljeni,
sem dijak konservatorija za glasbo in balet Maribor in obiskujem 2 letnik. Z splošnimi predmeti nimam posebnih težav vendar sem izgubil veselje do inštrumenta. Zanima me ali se je možno in umetniške gimnazije prepisati na poklicno šolo in ali bi ob tem moral opraviti kakšne izpite iz strokovnih predmetov.
Lp.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Ob prepisu iz gimnazije na strokovno šolo ti bodo na strokovni šoli določili, katere diferencialne izpite (uradno se jim reče predmetni izpiti) moraš opravljati. Povezani bodo s stroko, ki je v svojem programu nisi imel. Običajno je v prvem letniku strokovnih šol teh predmetov še razmeroma malo (dva, trije), v kolikor imajo že v prvem letniku prakso, pa opravljaš (običajno v času počitnic) še prakso pri delodajalcu.  Najbolje je, da se na šoli, kamor bi želel, pozanimaš, kaj bi se ob prepisu od tebe pričakovalo, pa, seveda, če imajo kakšno prosto mesto.   Vsekakor je smiselno, če si odločen, prepis narediti čim prej, da zamudiš čim manj strokovnih vsebin in imaš čim manj diferenc. V tekočem letu bodo od tebe verjetno pričakovali, da opraviš strokovne predmete za prvo ocenjevalno konferenco.
Morda ti ob prebranem deluje, da bi bilo dela ob prepisu neobvladljivo veliko. Nekaj ga je, gotovo. A se da, če ima posameznik jasen cilj in ve, zakaj to počne. Dejstvo je, da se da in da so dijaki ob tem večinoma uspešni. Treba je slediti temu, kar ti na novi šoli povedo, svetujejo, si poiskati začasno pomoč za predmete, ki so ti popolnoma novi, sprejeti usmeritve učiteljev, novih sošolcev itd., in potem si gotovo lahko uspešen :). Poleg tega bi ti bilo na splošnih predmetih (matematika, slovenščina, angleščina) lažje in bi lahko malo časovno 'pokompenziral' s tem.
Samo omenim še to, da je dobro, da pred prepisom pretehtaš tudi svoje bolj dolgoročne cilje in možnosti, ki jih imaš naprej, na študiju, s poklicno maturo. To omenjam za vsak slučaj, čeprav verjamem, da si o tem že razmislil. Če bi pri razmisleku potreboval pomoč, lahko do neke mere prediskutiramo tukaj, še bolj učinkovito pa bo, če se boš obrnil na svetovalno službo.
Želim ti srečno pri nadaljnjih korakih.
Sončen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja