Sem učenka 9.razreda. Prepisala sem se na novo šolo kjer obiskujem 9.razred. V razredu se nihče z mano ne pogovarja. Vsaj ena punca ki sedi z mano pri dveh predmetih se me je začela izogibati in mi pisati če lahko pri pouku sedi sama. Z nikomer se nimam več pogovarjati saj nikogar ne poznam in nihče se ne pogovarja z mano. Skrbijo me ocene saj je ta šolo kar bolj zahtevnejša od prejšnje včasih se najdem v situaciji ko se začnem med učenjem in pred spanjem kar zjokati ker me je strah, sram in se bojim da tega šolskega leta ne bom morala preživeti.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, devetošolka.
Pišeš, da na novi šoli, kamor si se prepisala, preživljaš teže čase in se ne čutiš sprejeta. A super je, da si o tem spregovorila in vesela sem, če ti bom lahko pomagala s kakšno idejo.
Pristati v novi sredini, v kateri so nekateri vrstniki skupaj že devet let ali še iz časov vrtca, ni lahko, saj se ostali med sabo dobro poznajo in imajo obilo skupnih trenutkov. Poleg tega ne veš, kaj vse se je med njimi v teh letih dogajalo. Razlogov, zakaj se vedejo nedobrodošlo do tebe, je lahko veliko in verjetno sploh ne izhajajo iz tebe. Štirinajstletniki velikokrat niso dovolj zreli, da bi razumeli, kako težko je novi sošolki v novem okolju, na novi šoli, med neznanimi ljudmi. Hkrati so vsi negotovi, verjemi mi, eni bolj, drugi manj, vsi pa precej ;). Kljub grenki izkušnji z eno od sošolk daj možnost še komu - to ne pomeni, da čakaš, da bo kdo pristopil do tebe, ampak ti zberi pogum za prvi korak, pristopi do sošolke, sošolca, lahko spregovoriš o nalogi, o ocenjevanju, ki prihaja, o tem, kje živi, ali se vozi z avtobusom, vprašaj, kateri izbirni predmet ima in podobno in morda bo pogovor stekel. Če se boš vedla zadržano, bodo morda sošolci zmotno sklepali, da želiš, da te pustijo pri miru.
Gotovo bi bil dober način, da navežeš nove stike, tudi vključitev v kakšno obšolsko dejavnost. Tudi, če ti morda ni najbolj zabavna, bo to priložnost, da spoznaš kakšno sorodno dušo, so-sošolca morda, ki te bo bolj pripravljen sprejeti v svojo družbo. Če še nisi, se lahko vključiš tudi v kakšno dejavnost zunaj šole v domačem kraju, preko katere morda spoznaš koga iz nove šole in boš takoj imela nek stik z novim šolskim okoljem. Se ti zdi razredničarka ali kakšen od učiteljev, morda svetovalna delavka ali knjižničarka dovolj prijazen, da mu/ji lahko zaupaš, da ti je v novi šoli težo? Poskusi, pomagali ti bodo pri vključevanju. Če se nisi preselila predaleč, lahko trenutke osamljenosti in potrebo po druženju premaguješ tudi s tem, da ohranjaš stike s starimi sošolci - pokliči kakšnega, pojdita skupaj na sprehod, klepetajta po telefonu, ... Vsekakor bi bilo dobro, da o tvoji stiski vedo tudi tvoji starši, zato jim le povej o tem, če jim še nisi. Morda se ti zdi, da te ne slišijo ali pa jih nočeš obremenjevati. A oni so, če imate dokaj dober odnos, lahko tvoj pomemben vir moči in poguma, da prebrodiš to šolsko leto koliko toliko mirno.
Kot luč na koncu tunela pa ti bo morda tudi misel, da šolsko leto, sploh zadnje leto, zelo hitro mine in potem boš lahko, tako kot vsi sošolci, začela popolnoma od začetka, v srednji šoli, kjer boste vsi novi.
Želim ti, da čim prej najdeš novega prijatelja in vesela bom, če se boš znova oglasila.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja