Pozdravljeni.
Trenutno hodim v 2. letnik na gimnazijo, ampak mi ni všeč in se želim prepisati na drugo. Zanima me, če te lahko šola, na katero se želiš prepisati, zavrne, če boš ponavljal letnik (torej če padem letnik in bi ponavljala 2. letnik na drugi šoli)?
Lep pozdrav.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Želiš zamenjati šolo, razmišljaš pa, če bo za šolo, na katero si želiš, ovira, če letnika pred tem ne boš uspešno opravila.
Pri preusmeritvah (prepisih) šola samostojno odloča, ali bo nekega dijaka sprejela ali ne. To se odloči na podlagi pogovora z dijakom in starši, na podlagi razlogov za prepis, vpliv na odločitev lahko imajo tudi ocene. Poleg tega mora šola imeti prostor v oddelku, da sprejme novega dijaka - to je v resnici osnovni pogoj, da lahko o vpisu novega dijaka sploh razmišlja.
Če boste s starši poslali prošnjo za prepis na drugo šolo, bodite iskreni: povejte oz. napišite, kakšna je situacija, zakaj se želiš prepisati in v kateri letnik. Vodstvo in svetovalna služba šol (ti dvoji so običajno prisotni na pogovoru za prepis) imajo dovolj občutka in razumevanja, da te ne bodo obsojali ali presojali. Vsi si tudi želijo imeti polne oddelke in če je prepis smiseln (to pomeni, da med drugim presodijo, da program ni pretežaven za kandidata), ponavadi dijakov ne zavračajo.
Želim ti dobro odločitev in nadaljevanje zastavljene poti.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja