Pozdravljeni,
Imam problem. Sel sem v prvi letnik racunalniske sole in sem zgubil navdih. Ze od malega si zelim itu na pomorsko solo, vendar sem se lani 2 dneva pred vpisom premislil o vpisu na pomorsko solo in se vpisal sem, na racunalnisko solo. Odlocitev obzalujem in se nameravam prepisati na pomorsko solo letos jeseni. Vecina prijateljev in sorodnikov mi je predlagalo, da se vpisem v 2. letnik in naredim diferencialne izpite in nadaljujem svoje izpobrazevanje od tam, vendar bi se jaz osebno rad vpisal v 1. letnik in naredil letnik tako kot vsi ostali. Kaj pa se zgodi potem, ko sem 18? In ali se mi lahko ocene iz trenutnega letnika prenesejo? Njihova svetovalna sluzba mi ne pove veliko.
Hvala in lep pozdrav.
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
možnost, ki ti jo predlagajo tvoji prijatelji, se mi zdi dobra. Tudi sama bi ti predlagala, da opraviš diferencialne izpite in se vpišeš v 2. letnik, saj tako ne izgubiš enega leta. Prav tako se ti ne moreš ponovno vpisati v prvi letnik, če ga boš sedaj opravil.
Predlagam ti, da kontaktiraš svetovalno službo pomorske šole in vprašaš za možnosti prepisa v drugi letnik na njihovi šoli. Pozanimaj se o prostih mestih in o morebitnih diferencialnih izpitih.
Tvoje trenutne ocene se lahko prenesejo le, če gre za enak predmet. Ko boš 18 se ne zgodi nič. Vsak dijak ima možnost dveh dodatnih let pri opravljanju srednje šole - eno za prepis, eno pa za ponavljanje. To pomeni, da je veliko dijakov starejših od 18 let.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike