Pozdravljeni,
pišem v imenu moje sestre. Letos se je vpisala v 1. letnik splošne gimnazije (predvsem na željo staršev), zelo pa si želi obiskovati KGBL, ker ima za inštrument res velik talent. Razmišljali sva o možnosti, da bi šla drugo leto spomladi na sprejemne izpite za KGBL in bi se nato prepisala na to šolo, če bi ji uspelo in če bi nama uspelo prepričati starše. Kaj bi se hipotetično zgodilo, če bi se prepisala? Bi morala še enkrat narediti celoten 1. letnik, čeprav bo imela splošne predmete že opravljene od letos?
Hvala za informacije in lep pozdrav.
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
v kolikor bi se tvoja sestra želela prepisati bo ob sprejemu na novo šolo morala opraviti nekaj diferencialnih izpitov. Seveda tistih, ki jih je na gimnaziji že opravila, ne bi več potrebovala.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
Gl
Glasbenica
Kot bivša dijakinja celotnega programa na KGBLju ti lahko povem, da so prepisi težka stvar. Zgodijo se le v primeru, da kakšen dijak ponavlja letnik in še takrat dajo predtnost vzporednim dijakom istih letnikov.
V tem primeru se tvoji sestri torej splača biti vzporedni dijak, kar pomeni, da bi opravljala dve šoli hkrati. Dopoldne šolo na katero hodi (srednja ali faks) in popoldne glasbene predmete na KGBL.
Kot omenjeno jih veliko to dela in dijakov in študentov do 24 leta, prepise delajo pa samo v iste letnike - npr. 1.letnik na gimaziji poljane in 1.letnik vzporedno na KGBLju.
To pomeni, da bi tvoja sestra v primeru, da bi bila sprejeta na glasbeni smeri 1. letnik kot vzporednica in na njeni srednji šoli 2. letnik je možnost prepisa na celotni program (gimnazija + glasba popoldne) nemogoča, saj si z glasbo šele v 1. letniku.
Iskreno bi odsvetovala ponoven vpis na celotni program, saj bi morala neglede na letnik ali gimazijo, vse od začetka delati, ker je sam program in snov v enem letniku dosti drugačna kot v drugih gimazijah. Splača se pa ji vpis kot vzporedna dijakinja, saj bi lahko normalno obiskovala dve šoli v miru maturirala na njeni gimaziji in v primeru, da se odloči še za glasbeno maturo, naslednje leto v miru brez vrtoglavic(po končani maturi na njeni gimnaziji) naredila še glasbeno maturo na KGBL.
lp