Zdravo,
mene pa zanima, če se da kako prepisati na drugo srednjo šolo še pred začetkom šolskega leta.
Zaključil sem osnovno šolo in sem se vpisal na srednjo računalniško šolo, ampak se mi dozdeva, da sem se pri tem vštel. Že od 5. razreda naprej sem bil trdno odločen, da bi rad postal mornar, potem pa sem se 2 dneva pred vpisi premislil.Sedaj je že konec julij in prenos prijave ni več mogoč.
Hvala že vnaprej za vaš odgovor.
Lep pozdrav.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
pišeš, da si bil 4 leta odločen, da se boš po končani osnovni šoli vpisal na srednjo pomorsko šolo. Kljub temu, da si bil trdno odločen, kako boš nadaljeval svojo poklicno pot, si tik pred vpisom sprejel drugačno odločitev ter se vpisal na srednjo računalniško šolo. Sedaj te skrbi, da je bila omenjena odločitev prenagla, hkrati pa si ugotovil, da v juliju prenos prijave ni več mogoč, kljub temu pa si želiš, da bi se lahko prepisal pred začetkom šolskega leta.
Dejstvo je, da prepisi so možni. V kolikor bi tvoja izbrana srednja šola soglašala s prestopom, bi morali starši predložiti šoli, na katero te želijo prepisati prošnjo/vloga za prepis, najkasneje 15 dni pred začetkom novega šolskega leta. Pred tem pa se je potrebno posvetovati s šolo, v katero si vpisan. Običajno tovrstni pogovori potekajo s šolskimi svetovalnimi delavci oz. delavkami, relevantnejše odločitve pa sprejme ravnatelj oziroma ravnateljica srednje šole, kakor določa Pravilnik o vpisu v srednje šole.
Kljub temu da prepis kasneje teoretično je možen, vedi, da so lahko vsa prosta mesta že zasedena. V tem primeru novih dijakov ne morejo vpisati, razen v primeru izrednih okoliščin, kamor pa zgolj neustrezna odločitev ne sodi.
Glede na to, da si se odločil za drugo izbiro tik pred vpisom, ti svetujem, da vseeno razmisliš, kaj te je vodilo do tega. Verjamem, da za tem stojijo določeni razlogi, ki so podkrepili tvojo odločitev. Četudi je bila slednja zelo nepričakovana in hitra, še ne pomeni, da ni prava. Si se o nastali situaciji že pogovoril s svojimi starši, skrbniki, prijatelji oz. z nekom, ki te je poslušal, razumel in ti vsaj skušal pomagati pri nadaljnjih odločitvah? Tovrsten pogovor je lahko zelo koristen, hkrati pa je lahko tudi pot do širšega pogleda na nastalo situacijo in lažjega sprejemanja nadaljnjih pravilnih odločitev.
Morda bi bilo smiselno, da se dogovoriš za pogovor s svetovalno službo na računalniški šoli in svetovalno službo na srednji pomorski šoli. Strokovni delavci imajo zagotovo dober vpogled v dinamiko srednjih šol in bi ti lahko s svojimi znanjem ter izkušnjami dobro svetovali, kaj bi bilo najbolje storiti. Morda ravno pri njih pridobiš ključne informacije, ki bodo pomembno prispevale k tvojem nadaljnjemu razmišljanju o prepisu na drugo srednjo šolo. V kolikor poznaš kakšnega dijaka/dijakinjo omenjenih srednjih šol, ga/jo poprosi za njegovo/njeno mnenje o posamezni šoli. Tudi izkušnje vrstnikov so namreč lahko zelo koristen vir informacij.
Sicer pa te naj potolažim, da nikakor nisi edini, ki si je naknadno premislil. Zgodbe o vpisih in prepisih na srednje šole so zelo različne, saj je slovenski šolski sistem zelo odprt in nam tovrstne poti tudi omogoča.
Želim ti veliko sreče in uspeha na tvoji nadaljnji poklicni poti. Verjamem, da boš sprejel dobro odločitev.
Ana Boršič, dipl. prof. ped. in andr.