Pozdravljeni,
jaz trenutno obiskujem gimnazijo in me zanima, če se mi splača prepisati na kemijsko srednjo.
Zanima me tudi to, da če končam prvi letnik gimnazije, če se lahko vpišem v drugi letnik na drugi šoli ali morem prvi letnik znova opravljati?
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Filip,
najprej se naj opravičim za dolgo čakanje na odgovor.
Najbolje je, da se skupaj s starši naročiš na pogovor v svetovalno službo na tisto srednjo šolo, kjer ser izvaja program kemijski tehnik. Predstavili ti bodo predmetnik programa, te seznanili s posameznimi učnimi vsebinami strokovnih predmetov, ki jih v gimnaziji nimaš, nenazadnje pa te bodo seznanili, če imajo sploh prosto mesto.
Običajno se ocene splošnih predmetov ob prepisu upoštevajo, je pa potrebno narediti posamezne diferencialne izpite (strokovni predmeti, ki pa tudi niso tako zelo preprosti in se je potrebno resnično pripraviti). Pišem na podlagi izkušenj z dijaki, ki se prepisujejo iz gimnazij in so nemalokrat zelo presenečeni o težavnosti teh predmetov. Želim te pripraviti na to, da ne bi preveč zlahka vzel težavnost posameznih predmetov. Ob pripravi na strokovne predmete večina šol ponuja tudi učno pomoč, konzultacije učitelja strokovnih predmetov.
Če torej razmišljaš o prepisu, ti predlagam, da se skupaj s starši čim prej naročiš na razgovor v svetovalno službo in tako pridobiš informacije, ki ti bodo lahko zgolj v pomoč pri sprejemanju odločitve glede samega prepisa. Nič tudi ne bo narobe, če se po razgovoru za prepis ne boš odločil. To se pogosto dogaja. Nasploh imamo v svetovalni službi izkušnje, da je odločitev za prepis - proces. Ni hipna odločitev. In tudi prav je tako. Včasih pridejo dijaki na razgovor jeseni, pa še vztrajajo, pa se potem ponovno naročijo na posvet po prvem ocenjevalnem obdobju ali ob koncu šolskega leta ali med počitnicami.
Nekateri se potem odločijo za spremembo, nekateri pač ne.
In vsaka odločitev je prava. Vsaka odločitev namreč terja še vedno veliko učenja. :)
Vse dobro želim.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja