Pozdravljeni!
Imam res težak problem, saj se ne morem prepisati na drugo srednjo šoli ( poklicna- avtoserviser ). Kaj se je zgodilo:
-konec maja so me izključili iz 1. letnika šole1
-takoj sem se vpisal izredno na šolo2 ( plačal ) in naredil vse izpite(9 ) ter prakso za 1.letnik
-ko sem sem poslal prošnjo na šolo 3, so me zavrnili, ker so 3 predmeti manjkali. Dva je šola2 takoj dodala, po pomoti jih niso navedli ( športna, praksa ). Manjka še Elektrika, ampak niti šola2, niti šola3 je ni imela na predmetniku na spletu. So rekli, da po pomoti...
Zdaj, tudi če naredim elektriko ( jo bom, na šoli 2), pravijo, da sem zamudil rok in med letom ne vpisujejo.
Poskusil sem še na šoli 1 -ponovno. Tam pa pravijo, da moram imeti narejene vse predmete po njihovem predmetniku. Razlika je v 1 predmetu, ki ga nima nobena druga šola in ga nikjer ne morem narediti, na šoli 1 pa tudi ne, ker nimajo izrednega šolanja.
Pomeni, da moram eno leto gledati v zrak, jaz bi pa tako rad nadaljeval redno šolo in pridobil poklic. Sem se res spametoval poleti in se trudil, zdaj pa so mi vsa vrata zaprta.
kam se naj obrnem?? Hvala
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen, Manca in David!
Hvala za poslano vprašanje. Poskusila ti bom odgovoriti na vprašanje oz. vsaj razmišljati v smeri rešitev. Verjamem, da si zelo želiš nadaljevati šolanje in cenim tvojo iskrenost, ko si zapisal, da si se "zresnil".
Kot dijak imaš pravico enkrat ponavljati letnik ali pa se prepisati na drug program. Ti si v želji, da bi situacijo rešil in pridobil pogoje, le te opravljal plačniško. Sedaj pa se je zataknilo. Kaj lahko narediš? Najprej bi te želela vprašati kakšna je podpora tvojih staršev, odraslih, ki so ob tebi? Pomembno je, da veš, da je podpora pomembna in zelo dobrodošla. Tako bi predlagala, da se s starši (v kolikor se že niste) s šolo, na kateri si že bil in bi si spet želel kako je z vpisom, kje so možnosti ali sploh so. Tu bodi(te) vztrajni in prosite, da skupaj iščete rešitve.
Predlagala bi ti, da stopiš(te) v kontakt s Centrom RS za poklicno izobraževanje. Morda boste tam dobili kakšno koristno informacijo ter usmeritev.
V kolikor se nobenega možnost od teh, ki bi pomenile takojšnje nadaljevanje šolanja, ne zgodi, potem je tu še prijava na Zavod za zaposlovanje v evidenco brezposlenih oseb, tako postaneš iskalec zaposlitve s pravicami s tega naslova. Ob tem pa je smiseln razmislek, da raziščeš ali kakšen od lokalnih obrtnikov potrebuje asistenta, vajenca za področje, ki ga poznaš. V tem letu, ko boš čakal na nadaljevanje šolanja, tako pridobiš ogromno praktičnih izkušenj. Pozanimaj se ali bi potem ta izobraževalni program nadaljeval v vajeniški obliki.
Ob vsem tem pa je pomembno, da si zmoreš čestitati za dosedanje delo in trud ter izraženo visoko motivacijo za pridobitev poklica. To ceni in bodi ponosen.
Z dobrimi željami te lepo pozdravljam.
p.s.: vesela bom, če se še oglasiš in poveš kako je šlo.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja