Živijo!
Ravnokar sem uspešno končala 1. letnik klasične gimnazije, ampak razmišljam o prepisu na drugo (4. -letno) srednjo šolo, vendar bi rada nadaljevala v 2. letniku, a ne vem, če je to možno, saj smo že meseca julija.
O prepisu razmišljam predvsem, ker mi ob šoli že v 1. letniku ni ostajalo nič prostega časa, prav tako pa se nisem navajena učiti in se bojim, da bi mi zaradi tega v prihodnjih letnikih začele ocene upadati. Pravijo, da je vsak letnik težji, kar mi povzroča še dodaten zalogaj, saj se še nikoli nisem učila (v osnovni šoli sem bila odličnjakinja ne da bi kadarkoli odprla zvezek in ponovila snov. Seveda sem se pripravljena začeti učiti, a ne vem če toliko, kolikor zahteva klasična gimnazija.
Sicer imam dobre ocene (prav dober uspeh v 1. letniku), vendar se lahko to v naslednjih letnikih spremeni in me je strah, da zaradi slabih ocen ne bi bila sprejeta na faks, na katerega se želim vpisati. Za faks, ki ga želim opraviti ne potrebujem splošne mature (zanimata me namreč radiologija in arhitektura).
Pripravljena sem narediti vse deficitarne izpite, a me zanima, če bi lahko kljub temu, da smo že julija nadaljevala šolanje na drugi šoli v 2. letniku?
Upam, da mi lahko svetujete :)
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Res je že malo pozno, saj bi lahko že v spomladaneskem roku opravila kakšen diferencialni izpit, ni pa še prepozno. Svetovalni delavci smo te dni večinoma še po šolah, zato lahko pokličeš in se pozanimaš o možnostih. Načeloma je postopek takšen: napišeš prošnjo, v kateri na kratko opišeš razloge za prepis in se predstaviš. Priloži fotokopije spričeval 7., 8., 9. razreda in 1. letnika. Na razgovor te najbrž v juliju ne bodo povabili, lahko pa pokličeš takoj po 15. 8., ko šole nadaljujemo s pripravami na novo šolsko leto. Takrat je tudi jesenski izpitni rok.
Na radiološko tehnologijo se lahko vpišeš s poklicno maturo, saj je to visokošolski strokovni program. Arhitektura je enoviti magistrski študij, zato je vpisni pogoj ali splošna matura ali poklicna matura in 5. predmet iz matematike ali tujega jezika, če kandidat matematiko opravlja na splošni maturi.
V vsakem primeru si določene poti s strokovno šolo zapreš, res pa je, da se po poklicni maturi še vedno lahko vpišeš v maturitetni tečaj in maturo opraviš po petih letih (v primeru, da bi našla študij, ki zahteva ta pogoj). In za razmisliti je tudi, ali ne bi bilo smiselno vztrajati na gimnaziji, glede na to, da si uspešna ... Prvi letnik je vendarle obdobje prilagajanja, morda bi ti bilo v višjih letnikih lažje, zdaj, ko veš, kaj pričakovati, kako si načrtovati čas, organizirati delo. Lažja pot ni vselej najboljša ... Odločitev je seveda tvoja.
Želim ti lepe počitnice in zate najboljšo odločitev.
Prijazen pozdrav,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja