Pozdravljeni, imam nujno situacijo in nevem kaj in kako. Trenutno sem dijaknija prvega letnika srednje sole na ekonomski šoli. Šola mi ni preveč všeč, sama pri sebi sem razmislila kaj me zanima. Starši so mi pa velikokrat sestavili vprašanje: če bi se prepisala, vedno sem odgovorila ne. Danes sem tudi imela pogovor z sošolko, ki ima enake težave. Rada bi se prepisala iz šole, ker mi ne ustreza, tudi ljudje okoli mene mi dajejo nek "strah" oz. počutje ne-lagodja. Prepisala bi se na slaščičarsko šolo, ker rada pečem, ustvarjam in se vidim v tem. Nevem kaj naj naredim, kako naj staršem povem da bi se rada prepisala, saj me je strah njihove reakcije na to. Če se je kdo spopadil z podobnim problemom naj mi prosim napiše. Hvala v naprej za vse odgovore in pomoč.
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te pravilno razumem, si trenutno vpisana v prvi letnik na srednji ekonomski šoli, vendar ti ta šola ne ustreza. Zato bi se rada prepisala in si pridobila poklic slaščičarke. Skrbi te, kako to povedati staršem.
Sprva bi ti samo prijazno svetovala, da dobro premisliš o prepisu. Srednja šola traja šele en mesec. Morda se tako počutiš, ker je vse še sveže. Menjala si okolje, prijatelje, sošolce in tudi sam preskok iz osnovne v srednjo šolo je težak. Mogoče se tako počutiš zaradi te spremembe in je včasih smiselno še malce počakati preden narediš ta korak. Če bi po nekaj časa še vedno bila mnenja, da je prepis zate dobra odločitev, potem pa se o tem pogovori s starši. Menim, da je najboljša tehnika odkrita komunikacija. Tako kot si povedala nam, poveš tudi njim. Obrazloži jima, kako se na trenutni srednji šoli počutiš ter objasni razloge, zakaj bi se rada prepisala. Glede na to, da si zapisala, da so te starši že večkrat vprašali, če bi se prepisala, verjamem, da boste lahko skupaj prišli do kakšnega kompromisa.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike