Pozdravljeni,
Zgleda, da bom imela več popravnih izpitov, kot sem prvotno mislila in bom ponavljala letnik:(. Sedaj me zanima sledeče: če pošljem na drugo šolo prijavo do 16.5. (ki je baje rok za oddajo za ponavljalce), koliko imam sploh šans, da pridem na to šolo? Ob predpostavki, da bo imela šola 145 točk, jaz sem jih imela lansko leto 156 točk. Ali imajo pred menoj prednost vsi učenci, ki bodo do takrat še prenesli prijave in se vpisujejo prvič, ne glede na število točk?
In ali me po tem roku prehitijo tudi tisti, ki niso prišli naželjeno šolo in se v 2.roku vpisujejo na to (mojo) željeno šolo? Primer: moja željena šola, na katero bi se prepisala oz.vpisala ponovno v 1.letnik ima trenutno razpisanih 56 mest, prijavljnih jih je 68. Točke je lani imela 145, letos jih je s 110 toč in več prijavljenih 8, ostali imajo manj točk. Ali to pomeni, da če se prijavim do 16.5. imam sploh kako šanso glede na to, da sem imela 156 točk?
Ni mi nič jasno in vas prosmi za pomoč.
Namreč, na svoji gimnaziji ne bi več ostala, ampak bi se vpisala na ekonomsko srednjo šolo ali Erudio zasebno gimnazijo, ki pa ima trenutno prijavljenih 36, razpisanih pa 56 mest. Ali bi imela tukaj več možnosti? Prosim za pomoč, sem izgubljena:(.
Hvala in lp,
Tinkara
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Draga Tinkara,
hvala, da si se obrnila name – razumem tvojo stisko in ti z veseljem pomagam.
Rok 16. maj je res namenjen dijakom, ki so bili neuspešni v 1. letniku in se želijo preusmeriti na drugo šolo ter se ponovno vpisati v 1. letnik. Pomembno pa je vedeti, da je vpis v tem roku možen le na tiste programe, kjer ni omejitve vpisa in so še na voljo prosta mesta.
Če bi svojo prijavnico oddala do 2. aprila, bi imela možnost sodelovati v vpisnem postopku na enak način kot devetošolci, kjer so merilo za sprejem ocene iz zadnjih treh razredov osnovne šole.
V vsakem primeru pa velja: prednost imajo kandidati z več točkami, ne glede na to, ali se vpisujejo prvič ali kot ponavljalci.
Z oddajo prijave do 16. 5. boš še vedno lahko sodelovala v 1. krogu izbirnega postopka, kar je pomembno, saj je v tem krogu več možnosti kot v drugem krogu.
Če razmišljaš o zasebni gimnaziji, kjer je trenutno manj prijavljenih kot razpisanih mest, potem imaš tam zelo dobre možnosti za sprejem.
Če te še kaj zanima ali potrebuješ dodatno pomoč, mi kar napiši – z veseljem ti bom pomagala.
Lep pozdrav,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
• Ti
Tinkara
Pozdravljeni,
Najlepša hvala za hiter odgovor.
Samo še eno vprašanje...prijavim pa se do 16.5. lahko le na eno šolo, je tako?
Hvala in lp,
Tinkara
• Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
drži, prijavo lahko oddaš le na eno šolo. Najbolje je, da v prihodnjem tednu pokličeš na katero izmed šol, ki te zanimajo in vprašaš, kakšne so tvoje možnosti (prenosni rok traja do 6. maja, takrat se lahko trenutno prosta mesta zapolnijo).
Prav tako ti svetujem, da pokličeš na Erudio in vprašaš, ali je pri njih kaj drugače, glede na to, da so zasebna šola (lahko imajo svoje pogoje glede vpisa in izbire dijakov). Povezava do kontakta: Erudio
Želim ti vse dobro, če kaj potrebuješ, pa le napiši.
Lep pozdrav
• Ti
Tinkara
Pozdravljeni,
Najlepša hvala za hiter odgovor! Prosila bi vas še za pomoč...kaj pa v primeru, da imam manj popravnih izpitov, ampak jih ne naredim v 1.roku. in potem tudi ne v 2.roku, ali se potem lahko prijavim na šole, ki imajo še prosta mesta, kljub omejitvi vpisa ali samo na tiste, katere nimajo omejitve? Ali pokličem potem na šolo, na katero bi želela in vprašam, ali kako? Ker sedaj gledam šole in tiste, ki imajo manj vpisanih, kot je razpisanih mest, mi nikakor niso všeč..to so bolj poklicni programi, nobene ekonomske šole, itd.:(.
V bistvu je moje vprašanje..ali se lahko kot ponavljalec sploh vpišeš avgusta na šolo, ki te zanima (kljub temu, da imajo omejitev) ali samo na tiste, ki nimajo omejitve?
Ker to te praktično prisili, da potem ostaneš na isti šoli katero obiskuješ, pa čeprav se ti zdi pretežka:(...
Hvala za odgovor in lp,
Tinkara
• Uredništvo
Urška Stepišnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
res si se znašla v eni taki precej nehvaležni situaciji, ki ni enostavna in popolnoma razumem tvojo stisko. Te zadeve znajo biti zelo stresne, še posebej, ko se zdi, da ni prave izbire ali da te sistem kar nekako "prisili", da ostaneš tam, kjer ti ni najbolj všeč.
Kot razumem iz tvojega pisanja, boš vseeno poskusila narediti popravne izpite in napredovati v višji letnik, preusmeritev na drugo šolo kot ponavljalka pa bi bila zares aktualna šele, če popravnih izpitov ne opraviš? V tem primeru se lahko naknadno vpišeš le na šole, kjer bodo še ostala prosta mesta.
Lahko pa že zdaj poskusiš stopiti v stik z želeno srednjo šolo in preveriš, ali bi bili pripravljeni malo počakati na tvoje rezultate popravnih izpitov. To je sicer povsem njihova dobra volja, ni to nekaj, kar bi bile šole dolžne storiti. Če jih prijazno pokličeš in razložiš svojo situacijo, te morda obvestijo, če se kakšno mesto sprosti.
Če pa popravnih ne opraviš, ti žal preostane samo to, da prve dni septembra kontaktiraš svetovalne delavce na šolah, ki te zanimajo, in jih vprašaš, ali imajo še kakšna prosta mesta. Ta mesta se lahko sprostijo, če se kakšen dijak izpiše, ker ugotovi, da program ni zanj ali pa če imajo manj ponavljalcev, kot so jih načrtovali.
Vem, da šole, ki trenutno še imajo mesta, niso najbolj v tvojem interesu, a včasih se stvari nepričakovano obrnejo, zato ne obupaj prehitro in ostani aktivna pri iskanju informacij. Morda se ti vseeno odpre kakšna pot, ki ti bo bližje.
Če rabiš še kakšen nasvet, sem tukaj.
Držim pesti, da se ti zadeve čim bolje izidejo!
Lep pozdrav,