Pozdravljeni
Sem 2. letnik gimnazije in zacela sem ugotavljat da bi mi blo bols na kksni drugi soli npr na zdravstveni. Sicer mi gre z ocenami v redu in kar se tice ocen in zahtevnosti ni problema, problem je v tem da se jst na tej soli nekako ne pocutim tok okej pac nism spoznala pravih ljudi s katerimi bi se lahko druzila in vsak dan mi je tezko it v solo in mi je grozno bit v soli, ker se pocutim tok osamljeno. Zadnje case kar pogosto razmisljam da bi se prepisala ampak hkrati si se vedno zelim bit na gimnaziji in imet direkt splosno maturo samo po drugi strani bi imela pa rajs za zihr nek poklic.
Zanima me kako sploh poteka prepis? Npr ce bi jst zdej hotla it na zdravstveno? A ce uspesno zakljucim 2. letnik gimnazije se normalno lahko vpisem kamorkoli drugam al kako to poteka?
Hvala
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš, da si nesrečna v gimnaziji, kjer obiskuješ drugi letnik. Če prav razumem, si v šoli uspešna, a ti ne ustreza samo okolje, nimaš družbe, ne počutiš se sprejeto. Razberem, da doživljaš notranji konflikt, saj si želiš drugam, na šolo, kjer ti bo bolj prijetno v smislu družbe in klime, a hkrati želiš ostati na gimnaziji, saj hočeš pridobiti splošno maturo.    Priznam, veliko lažje bi mi bilo, če bi se lahko s tabo v živo pogovarjala. Preverila bi, kaj konkretno je težava in se s tabo pogovarjala o tem, ali lahko sama kaj narediš, da bi se na šoli počutila bolje. Recimo, da se vključiš v kakšne obšolske dejavnosti, pri katerih bi si ustvarila neke vezi z vrstniki, ki imajo podobne interese in bi ti dali občutek pripadnosti, sprejetosti.
Glede prepisa na strokovno šolo je potrebno premisliti, ali si res želiš na šolo, kjer se boš usmerila v določen poklic, omejila pa si boš možnosti za vpis naprej na študij. To je odvisno od tega, kaj si želiš nekoč početi.
Menim, da je sprememba svojih poklicnih, izobraževalnih načrtov zaradi bega iz okolja, v katerem ti ni prijetno, prenagljena. Če si sicer z gimnazijskim programom zadovoljna, bi bilo smiselno razmišljati o prepisu na kakšno drugo gimnazijo. V tem primeru tudi ne bi imela nekih izpitov, ki bi jih pri prepisu morala opraviti, saj so gimnazijski programi v veliki meri enaki.
Druga zgodba je, če se v gimnaziji zelo boriš in ti je težko, pa se morda tudi zaradi tega počutiš, da ne spadaš tja. V tem primeru je smiselno razmišljati o strokovnem programu, kjer bi ti bilo lažje in se boš že zaradi tega bolje počutila. Če boš ugotovila, da se želiš prepisati na strokovno šolo, je 2. letnik že kar skrajni čas, da to narediš. Tam imajo namreč vsako leto več strokovnih predmetov; tiste iz prvega letnika bi morala, v dogovoru s šolo, opraviti za nazaj, dogovorila bi se tudi, kako pridobiti ocene pri strokovnih predmetih, ki jih imajo na strokovni šoli dijaki 2. letnika. Prepis iz 2. v 3. letnik je tako že malo težji, saj mora kandidat opraviti diference iz strokovnih predmetov za dve leti, ob tem pa nima nobenega znanja o stroki, saj je do sedaj ni bil deležen. Mislim, da večina srednjih šol tega, prav iz razloga, ker je to težko nadoknaditi, niti ne omogoča. Če te bo tvoj razmislek pripeljal do odločitev, da želiš na strokovno šolo, je torej sedaj skrajni čas, da ukrepaš v tej smeri. To pomeni, da se s starši pozanimate, ali imajo na šoli, kamor bi želela, prostor, ter pridobiš informacije o tem, kaj bi morala ob prepisu opraviti.
Mislim, da bi bilo najbolje, če se oglasiš v svoji svetovalni službi in prosiš za termin pogovora. Tam boš lahko izrazila svoje občutke, skrbi, stiske, razmišljanja, ... in skupaj boste razmislili, kaj bi bilo v tvojem primeru najbolje. Odločitev pa bo na koncu še vedno tvoja.
Želim ti uspešen razmislek, če ti lahko še kako pomagam jaz razmišljati, pa se le oglasi.
Lep pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja