Pozdravljeni,
sicer sem zasledila da se je o sledeči temi že veliko pisalo ampak v odgovorih ne najdem povsem svojega odgovora.
Sem študentka prvega letnika in že od začetka leta čutim da to kar študiram ni zame. Sedaj ko smo v izpitnem obdobju sploh ne najdem motivacije za učenje in sanjarim kako bi bilo kje drugje. Z marcem se imam namen prepisati na drugo fakulteto in me zanima, v primeru, da tega letnika ne naredim in se prepišem ali se mi v tem primeru izkoristita bonus do enkratnega ponavljana in enkratnega prepisa ali samo bonus do enkratnega prepisa? Zanima me tudi, če morda kdo ve, kako je s štipendijo v primeru da se izpišem že sedaj (jo bom morala vračati)? Kaj se mi sploh v tem primeru najbolj izplača?
Že v naprej hvala za odgovor
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Nič hudega, če si ugotovila, da ta študij ni zate. Še več - čestitke, da si ugotovila, kaj je tebi bližje!
Lahko se prepišeš, kar pa pomeni, da izgubiš bonus ponovnega prepisa, ponavljanja letnika in absolventskega leta na prvi (dodiplomski) stopnji študija. Bonus se ti povrne ponovno na drugi (magistrski) stopnji.
Glede štipendije pa obstaja možnost mirovanja, v primeru da ne napreduješ v višji letnik oziroma ponavljaš isti letnik, kar bo v tvojem primeru, ne glede na to, da boš prepisala na drug študijski program oziroma fakulteto. Potrebno pa je za to oddati vlogo in pa seveda takoj obvestiti o spremembi študijskega programa. Več o mirovanju štipentije si lahko prebereš na tej povezavi: https://zakonodaja.com/zakon/zstip-1/95-clen-mirovanje-stipendijskega-razmerja
Upam, da sem ti razjasnila dilemo in če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Sicer pa ti želim, da boš na svoji novi poti zažarela!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• zm
zmeda
Pozdravljeni,
najprej najlepša hvala za odgovor ker mi je zelo pomagalo predvsem del o štipendijah.
Imam samo še eno vprašanje glede bonusov. Trenutno sem vpisana na enovit magisterski študijski program farmacije in bi se želela prepisati na veterino, ki se šteje za dodiplomskega. Seveda je prvotni plan da bi mi uspelo vse delati redno brez ponavljanja ampak me zanima kaj se zgodi če mi kakšno leto to ne uspe? Kaj se zgodi z mojim statusom in šripendijo? Ali se bom sploh lahko prijavila na izmenjave študentov na novi fakulteti? Je potem sploh smiselno da končam prvi letnik na trenutni fakulteti, če v vsakem primeru izgubim vse bonuse?
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Z veseljem!
V kolikor tega letnika ne boš opravila uspešno in boš na novi fakulteti ponovno šla v prvi letnik, pomeni, da izgubiš bonus dodatnega leta, torej s tem tudi možnost ponovnega ponavljanja letnika s statusom. Če bi se ti vmes še enkrat zalomilo, imaš možnost, da si plačaš izpite, potem pa se lahko prihodnje leto ponovno vpišeš redno v višji letnik. V tem času nimaš statusa in tudi štipendijo bi v tem primeru morala vračati. Ampak ne bodi tako črnogleda. Pravilno je, da raziščeš vse možnosti, ampak boš videla, da ti bo steklo in ne boš rabila ponavljati še enkrat.
Seveda je smiselno, da dokončaš ta letnik. Če se prepišeš na drugo fakulteto v višji letnik, ne izgubiš bonusa. Bonus izgubiš le, če ponavljaš letnik. Država zate plača (v primeru dodiplomskega študija) 3 letnike + en dodaten letnik (ponavljanje, absolvent) ter (na podiplomskem študiju) 2 letnika + en dodaten letnik (ponavljanje, absolvent).
Na izmenjavo se lahko prijaviš tudi, če izgubiš bonus in tudi če vmes še enkrat ponavljaš letnik brez bonusa. Pogoj je le, da si redno vpisana.
Upam, da sem ti razjasnila, sicer pa kar napiši, če je še karkoli. Je malce zapleten včasih naš sistem, ampak prav je, da poznaš svoje pravice.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• zm
zmeda
Hvala za pojasnilo, sedaj veliko bolj razumem kot pa ko sem pravala vse možne zakone.
Da povzamem če prav razumem.
Torej v primeru da končam ta letnik in se prepišem na nov faks sta možna sva scenarija:
a) prvi letnik (predmeti) se mi priznajo in nadaljujem na novem faksu v 2. letnik
b) ponavljam prvi letnik, v primeru da faksa nimata enakih/podobnih predmetov v prvem letniku
Pri meni se bo verjetno zgodil scenarij b), ker so predmeti povsem različni. Torej v tem primeru mi štipendija miruje eno leto in izgubim možnost ponavljanja (sklepam, da glede na to da je študij enovit magisrterski, mi potem še vedno ostane eno leto?).
Seveda nimam namena ponavljati letnika samo želim biti prepričana o vseh možnih scenaijih :)
• Uredništvo
Mojca Lapi
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tako je.
V kolikor se bo zgodil scenarij b), boš prosila za mirovanje štipendje, izgubila boš možnost ponavljanja v prvi stopnji. Bonus se ti povrne, ko boš na drugi, magistrski stopnji.
Vseeno pa bi ti priporočala, da že zdaj kontakritaš referat za študijske zadeve na fakulteti za veterino, razložiš situacijo ter vprašaš, kakšna je možnost priznanja predmetov. Vprašaj, če obstaja možnost prehoda znoraj programov, da bi se ti priznal opravljen 1. letnik in da bi imela možnost opravljanja dodatnih, diferencialnih izpitov. Le-ti se načeloma opravljajo pred vpisom v 2. letink, morda pa bi se lahko dogovorila, da bi tekom 2. letnika opravljala kakšne izpite. V tem primeru si pa v scenariju 1), obdržiš štipendijo in bonus tudi na 1. stopnji.
Če je še kaj, sem na voljo.
Upam, da ti bo uspelo po srenariju a), sicer pa tudi scenarij b) ni tako strašen.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike