Pozdravljeni.
Trenutno hodim na srednjo šolo na program gimnazije in želim se prepisati v 2. letnik na drugo gimnazijo. Profesorji so mi všeč, ampak atmosfera šole mi ni. Veliko mojih sošolcev se ne uči, kar mi zniža motivacijo za učenje in dve tretjini šolskega leta sem preživela sama. Imela sem prijateljice, s katerimi sem se pogovarjala, ampak so se mi pogovori zdeli kot opravila ker so me utrujala, vedno 'kaj je bilo za dn' in 'ali lahko prepisem nekaj', saj je nisem hotela biti sama na začetku leta. Vsak dan je bilo enako-zbudila sem se, šla v šolo, imela kratke pogovore s sošolkami, prišla domov vsa utrujena, jedla, se stuširala in šla spat. Moje ocene so se znižale in prvo oc. odobje mi je bilo zelo stresno, saj sem imela veliko popravljanj. Šele pri polovici leta sem se pa začela družiti s sošolko, ki je bila odlična in prav dobra pri skoraj vseh ocenah in sva ugotovile, da imava veliko skupnega. Takrat so se mi ocene dramatično zvišale in pridobivala sem same 4 in 5. Žal to ni trajalo dolgo ker nisem dolgo vztrajala pri tem in ocene so se mi spet znižale. Tudi  ta moja prijateljica se namerava prepisati in so ji že rekli na eni gim. da lahko že začne to leto. Strah me je, da me bojo zavrnili na druge gimnazije ker imam slabe ocene. Na poklicno šolo ne morem, saj starši želijo da obiskujem gim. in tudi nevem, kam bi šla in vem da mi bo žal,  če se kar tako odločim za nekaj.
Vem, da zmorem in pridobim bolše ocene, samo ne vem če to lahko storim na trenutni šoli. Skrbi me, da se bo to ponovilo v 2. letniku, še bolj pa da se bo cikel nadaljeval v 3. in 4. letniku in pri maturi in da ne bom sprejeta na željeno fakulteto. Res si ne želim tega.
Se opravičujem za dolgo sporočilo, saj se mi je zdelo vse to potrebno napisati. Hvaležna bi bila za katerikoli nasvet.
• Ža
Žabica
Nimam pametnega nasveta. Jaz sem se prepisala iz ene gim. na drugo pa ne vem če je bila to čista prava odločitev. Kaj pa če samo zamenjaš razred na isti gimnaziji?
• Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
se opravičujem za pozen odgovor. V primeru, da se želiš preusmeriti na drugo gimnazijo, najprej preveri možnosti za preusmeritev. To pomeni, da pri njihovi svetovalni delavki preveriš, ali imajo prosto mesto za vpis. V kolikor ga imajo, nimajo zakonske podlage, da bi zavrnili tvoj vpis - pogoj je le, da imaš pozitivne ocene, v kolikor želiš napredovati v višji letnik.
Pomembno pa je, da dobro razmisliš, kaj je tisto ključno, kar vpliva na tvojo motivacijo. Glede na to, da si tudi na tej šoli imela obdobje, ko si imela zelo lepe ocene, razmisli, kaj bi morala sama narediti, da bi se ti motivacija za učenje povečala. Žal namreč zunanji dejavniki kratkotrajno povečajo našo motivacijo, zato je potrebno najti notranjo motivacijo. Le tako boš imela lepe ocene na dolgi rok.
Dokazala si si, da si sposobna in da zmoreš. Dobro razmisli tudi, kaj si želiš v prihodnosti. Kje se vidiš, kaj te veseli, kaj si želiš početi v prihodnosti (kot služba)? Ali ti bo sprememba šole pomagala doseči tvoje cilje?
Želim ti vse dobro ne glede na to, ali se boš preusmerila, ali vztrajala na tej šoli.
Če imaš še kakšno vprašanje, pa le piši ponovno.
Želim ti lep prihajajoč vikend,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike