Letos sem začela obiskovati eno izmed "boljših" gimnazij v Ljubljani. Najprej sem mislila da bom v dijaškem domu a sem bivanje tam kmalu opustila. Odločila sem se da s šolanjem v Ljubljani vseeno nadaljujem. Zdaj se vsak dan vozim v Ljubljano in vožnja mi vzame kar precej časa in tudi energije. Zaradi poznih prihodov domov nimam časa za druge dejavnosti saj me takoj po prihodu domov že čaka domača naloga, učenje... Poleg tega mi ljudje in profesorji na tej gimnaziji ne ustrezajo najbolj.  Mislila sem da se bom navadila tega tempa a se po pol leta še vedno ne morem in moje ocene iz meseca v mesec padajo. Začela sem razmišljati o prepisu na bližjo gimnazijo, saj je vožnje občutno manj. Moji prijatelji, ki obiskujejo to šolo so z njo zadovoljni. Vem da je program še vedno isti in da se težavnost programa ne bo spremenila. Nevem pa kako naj željo po prepisu izrazim svojim staršem saj vsakič ko pridemo do teme šole sledi hiter zaključek da se moram samo bolj potruditi. Zato me zanima kakšne izkušnje imajo dijaki s prepisom bližje in če se mi to splača.
• li
linna
Živijo, če te kaj tolaži sem bila lani v podobni situaciji kot ti. Obiskovala sem namreč gimnazijo v Ljubljani, čeprav je v bližini mojega doma prav tako gimnazija.
1. letnik sem se tudi vozila v Ljubljano in prav tako mi je primanjkovalo časa za učenje. Konec leta sem se zato prepisala na gimnazijo v bližini doma z namenom, da bom tako pridobila več časa za učenje in obšolske aktivnosti. Nebom rekla, da odločitev obžalujem, ampak nisem zadovolna. Čeprav vsi menijo, da je gimnazijski program povsod enak, so pričakovanja profesorjev in šole nasploh vedno različna in nekatere gimnazije so zato lažje/težje od drugih (no odvisno za koga). Uglaunem vedno se je treba prilagodit na novo okolje. Glede časa za šolo in učenje pa ga je po mojem mnenju vedno premalo. Čeprav sem si s prepisom pridobila 2 uri časa, se zato nič bolj ne učim kot prej. Ampak to je seveda samo moja izkušnja in moje delovne navade.
Hočem reči, da če ti ta gimnazija predstavlja težave, se tam ne počutiš dobro (mislim okolje in ljudje, profesorji..), potem je prav, da se odločiš tako kot čutiš ti. Vedno so opcije in nobena odločitev ni dokončna + vse se zgodi z razlogom :)
Upam, da sem ti uspela kaj pomagat in da dobiš še kakšen konkreten odgovor.
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej predlagam, da svoje vprašanje, dilemo prebereš tudi sama. Če bi se s podobno situacijo nate obrnila tvojo prijateljica, kaj bi ji svetovala?
Potem pa predlagam, da vzameš v roke list in pisalo ter odgovoriš na naslednja vprašanja: Kateri so zate najpomembnejši razlogi, da si želiš spremembe? Kaj je tisto, kar želiš spremeniti? Razmisli in napiši tako razloge ZA spremembo (torej menjavo šole), kot tudi razloge PROTI spremembi. Kakšen je tvoj cilj za letošnje šolsko leto? Kaj bi bilo smiselno narediti, da bi bila bližje temu cilju? Napiši si konkretne ukrepe. Razmisli tudi o vseh svojih notranjih virih moči, ki so ti pomagali, da trenutno še vztrajaš v situaciji. Boš še zmogla tudi v prihodnje?
Starši ti pravijo, da se še malce bolj potrudi. Še imaš rezerve v tej smeri? Bi si lahko svoj dan organizirala še drugače? Imaš še morda možnost drugače si organizirati domače delo? Torej pri učenju, domačih nalogah, ipd.? Razmisli tudi o vseh svojih virih moči, da bi se zmogla spoprijeti s spremembo. Napiši jih. Preberi jih večkrat. In jih še nadgrajuj. Ko boš odgovorila na vprašanja, razmisli, kaj konkretno bi lahko naredila? Kakšen je tvoj načrt? Kdo ti lahko pri tem pomaga? Predlagam ti, da stopiš do šolske svetovalne delavke in poiščeš vse dodatne informacije tudi pri njej. Ko boš opremljena z vsemi informacijami, se pogovori še s starši. Pomembno je, da se v šolskem okolju, kljub trdemu delu, počutimo OK. Da čutimo podporo tako s strani učiteljev kot sošolcev. Da si upamo postaviti vprašanje za dodatno razlago, če česa ne razumemo. Da svoje stiske, dileme, zagate, zaupamo sošolki. Vsaj eni. Kajti le vzpodbudno okolje je tisto, ki zmore spodbuditi dijake k raziskovanju, k nadgrajevanju. In včasih se "boljše" niti ne izkaže kot "boljše" za nas.
Drago dekle, želim ti, da boš zmogla dovolj poguma, da boš sledila lastnim željam in ciljem. Vse dobro.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja