Pozdravljeni,
hodim v 1. letnik gimnazije, ki mi ne gre. Za prepis v lažjo šolo je verjetno že prepozno? Poleg tega imam šest predmetov negativno. Ali se sploh lahko prepišem z negativnimi, ali je boljše, da se ponovno vpišem v prvi letnik zdaj marca drugam? Je potem boljše, da se predčasno izpišem iz gimnazije? Se mi bo to štelo kot 2x vpis v prvi letnik in nimam tretjič možnosti redno, če mi tudi drugje nebi šlo? Hvala za pomoč.
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena (oz. pozdravljen, iz vprašanja ne uspem razbrati tvojega spola ;)),
razmišljaš o tem, kaj narediti, ker si v prvem letniku trenutno neuspešen in razmišljaš o prepisu na drugo šolo. Pri možnostih prepisa sta najprej pomembni dve stvari: 1. ali ima šola prostor v oddelku, da te vzame in 2. do kdaj v šolskem letu srednja šola omogoča preusmeritev.
Prvi pogoj je čisto objektiven, saj je šola omejena na število dijakov v razredu. Drugi pogoj pa imajo šole lahko različno zastavljen. Dejstvo sicer je, da se je šolsko leto že prevesilo globoko v drugo polovico in marsikatera šola novih dijakov ne vpisuje več. Boš pa to najlažje preveril/-a tako, da pokličeš (ti ali tvoji starši) na šolo, kamor bi se želel prepisati in vprašaš, kakšne so možnosti. Ob morebitnem prepisu ti bo šola določila obveznosti, ki jih moraš opraviti zaradi razlik v programih, in roke, do katerega jih moraš opraviti.
A kot že sam/-a ugotavljaš, je smiselno razmišljati (tudi) o tem, da pošlješ ponovno prijavo v prvi letnik - to lahko narediš tako, da do 2. 4. oddaš prijavo za vpis v prvi letnik. Če se boš nato vpisal/-a ponovno v prvi letnik, bo to štelo, kot da si izkoristil/-a možnost drugega rednega vpisa v prvi letnik (oz. možnost ponavljanja). Če se boš vpisal/-a v srednješolski strokovni ali tehniški program, boš še vedno lahko tam enkrat ponavljal/-a. V gimnaziji pa ponavljati več ne boš mogel/-la (v primeru, da bi šel/šla tudi drugo leto v gimnazijo in bil/-a ponovno neuspešen/-a).
Glede na stanje tvojih ocen ti svetujem, da dobro pretehtaš, kaj narediti in nato narediš spremembo, ki ti bo pomagala, da boš v nadaljevanju šolanja uspešnejši/-a (naj bo to v smislu učenja, šolskega dela na splošno ali pa izbire ustrezne šole).
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja